Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,863
    Likes mottatt:
    2,433
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det ble spurt om TK statusmatch her siden de gir 2 år og er i SA. Forsøkte meg med TG Gull, og etter et par mailer var de klar for å gi meg, men oppdaget plutselig at jeg hadde to ulike konti der. Så da stoppet det visst opp. Men det bør gå greit med SK Gull basert på dette. Et alternativ for de som ev ikke rekker LH-kampanjen.
     
    eventyrer and The_Dude like this.
  2. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    802
    Bonuspoeng:
    93
    Fant det i appen, men fikk feilmelding når jeg skulle lagre. Får sende en epost til Pandion support, så fiker de det nok lett.
     
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,165
    Likes mottatt:
    59,337
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen praktisk forskjell på Lufthansa og Swiss Miles & More?
    Kan man bytte mellom disse i så fall?
    Som sveitser burde jeg jo ha konto hos Swiss og ikke hos Lufthansa. :D

    Og kanskje jeg skulle fått meg SWISS Amex? Det gjør det enklere å tjene opp Miles & More-poeng.
     
    NoLimit liker dette
  4. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,959
    Likes mottatt:
    7,173
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikke sett noe som antyder at det er noen annen forskjell enn logoen på medlemskortet.
     
    holmen liker dette
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,479
    Likes mottatt:
    21,836
    Bonuspoeng:
    183
    Der har du et poeng, men selges som OS og gir muligens også poeng.

    Men ja, er tryggest å unngå tog :)
     
  6. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,959
    Likes mottatt:
    7,173
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det kan jo være at man har flaks og det registreres som et gjennomført segment for challenge, men jeg ville ikke tatt sjansen på å være avhengig av dette selv. Tog håndteres tydeligvis litt annerledes siden følgende står under Miles & More account statement i appen/på nettsiden: "Please note that only a maximum of 160 Qualifying Points earned on train journeys can be counted towards achieving status."
     
    milehigh and Flyingdutchman like this.
  7. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,986
    Likes mottatt:
    13,583
    Bonuspoeng:
    183
    Da var også eks-forloveden godkjent deltaker i M&M racet. Ca 12 timer tok prosessen. Nå må vi finne seks billige legs til steder uten sybutikker.
     
  8. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    570
    Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    93
    Er vel ganske klart fra teksten her at tog ikke teller i denne challengen.

    If you are matched to Frequent Traveller, you must complete 2 flight segments with Lufthansa Group airlines or co-issuing Miles & More airline partners* by 30.11.2024 to extend status to 20.02.2026.

    If you are matched to Senator, you must complete 6 flight segments with Lufthansa Group airlines or co-issuing Miles & More airline partners* by 30.11.2024 to extend status to 20.02.2026.

    *Eligible airlines include: Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Discover Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Lufthansa City, Luxair and SWISS.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,836
    Likes mottatt:
    32,911
    Bonuspoeng:
    293
    Har M&M samme opplegg som EB at man får ta med familie i lounge?
     
  10. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,757
    Likes mottatt:
    26,260
    Bonuspoeng:
    183
    Fant dette "As a Senator, you can already take one companion with you into Lufthansa Senator Lounges free of charge, as well as your own children under the age of 18." kilde note 4 på denne siden: https://www.lufthansa.com/us/en/lounge-companions
     
    milehigh, RoadKing and Meursalt like this.
  11. turaga008

    turaga008 Fremdeles nytt medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
  12. Kjetil L

    Kjetil L Senior Medlem

    Innlegg:
    570
    Likes mottatt:
    1,586
    Bonuspoeng:
    93
    Står her: https://lufthansa.statusmatch.com/faq/

    "Please note that members receiving a Senator status through this promotion will not receive any eVouchers with the status upgrade and will not be able to use the mileage advance privilege."
     
    milehigh liker dette
  13. turaga008

    turaga008 Fremdeles nytt medlem

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Ah råttent, det hadde vært utrolig god verdi, selv om det allerede er et rimelig raust tilbud.
     
  14. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    10,258
    Bonuspoeng:
    183
    Tillbudet er som du sier allerede veldig raust, kun 6 segmenter i whatever revenue-klasse, med hvilket som helst M&M selskap. Kombinert med at de matcher EBG til Senator er det allerede veldig bra...

    Vi snakker tross alt om et program hvor det vanligvis vil kreve 25 tur-retur OSL-FRA/MUC i Business eller over 4 tur-retur i interkontinental Business fra Oslo for å bli Gold/Senator. M&M krever i tillegg at minst 50% av aktiviteten din er med M&M-flyselskaper.

    Etter 4 tur-retur i interkontinental Business med SAS er du Diamond i Eurobonus.
     
  15. tkrunning

    tkrunning Infrequent frequent flier

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    135
    Bonuspoeng:
    33
    Da er 6 legs booket (på LOT). Må uansett til TLL om et par uker og hadde egentlig tenkt til å fly Air Baltic direkte. Men var jo en greit måte å møte kravet på.

    CleanShot 2024-06-10 at 14.54.12@2x.png

    Satser på at M&M-statusen blir oppdatert før jeg skal fly disse... Takk til de som tipset om innenlandsfly i Polen. Fin måte å bruke en 5-6 timers layover i WAW.
     
    milehigh, Liza, Meursalt and 7 others like this.
  16. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    780
    Likes mottatt:
    2,757
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen som har fått matchet med TK? Blir man Elite Plus ved match fra EB Diamant? Og får man upgrade voucher og 3 stk gavegull i så tilfelle?
     
    eventyrer liker dette
  17. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    337
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Men dette er jo bare første del. Samme krav etter dette.
     
    Last edited: 11. juni 2024
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,836
    Likes mottatt:
    32,911
    Bonuspoeng:
    293
    Hverken LH eller M&M vil noen gang ha oversikt over hvem du flyr med, eller hvor ofte. Når du sier 50% av aktiviteten... Hva slags aktivitet?
     
  19. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    337
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Han mener vel at 50% av opptjeningen din er med M&M-selskaper, og resten andre Star Alliance-selskaper. Altså - med EB kan du inntil 1. september fly bare Star Alliance, og få status hos EB. Hos M&M må du altså ha en viss aktivitet hos dem.
     
    Cumulus, tkrunning and RoadKing like this.
  20. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    802
    Bonuspoeng:
    93
    Svaret fra Pandion support er at det IKKE er mulig å registrere forskjellige bonusprogram per leg. Man må velge 1 bonusprogram for hele bookingen.
     
    milehigh and Insomnia4u like this.

Del denne siden