Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror det haakonks mener er at for å nå Senator må du ha minst 2000 points og minst 1000 qualifying points. Du tjener points på alle Star Alliance-flyvninger, mens du kun tjener Qualifying Points ved å fly Lufthansa-familien (Air Dolomiti, Austrian, Swiss etc). Det er med andre ord umulig å oppnå Senator uten å fly mye med Lufthansa.
     
    Norwegian_Traveller and RoadKing like this.
  2. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,818
    Likes mottatt:
    2,236
    Bonuspoeng:
    113
    Har fire legs med LH-selskaper senere denne måneden, booket med bonus. Har det noen praktisk betydning mht. tilgang til Senator-lounge for familien (to voksne og to barn) hvorvidt bookingen er registert på EB eller MM? Vil jo uansett ha statusmatchet MM Senator-kort å vise frem. (Eller byr Luftwaffe på noe spesielt ombord dersom man tropper opp som Senator i stedet for EBG?)
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,569
    Likes mottatt:
    30,564
    Bonuspoeng:
    183
    Forskjell på hvilke eventer en blir innvitert feks, men ikke noe sånn rent praktisk mht reising
     
    holmen liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,836
    Likes mottatt:
    32,911
    Bonuspoeng:
    293
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    10,258
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, for å få status må 50% av aktviteten skje med selskap som har M&M.

    For å rekvalifisere til Senator krever M&M 2,000 poeng og 1,000 kvalifiserende poeng. Vanlige poeng får de med å fly Star Alliance, Kvalifiserende poeng deles bare ut hvis du flyr med selskap som bruker M&M.
     
    RoadKing liker dette
  6. btm

    btm Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    161
    Bonuspoeng:
    33
    Når jeg leser T&C på statusmatchen så virker det som at flighter med Lufthansa Cityline ikke teller med, i motsetning til Lufthansa City Airlines. Kan dette stemme? Eller medregnes Cityline inn under "Lufthansa" (i så fall hvorfor nevnes City Airlines spesifikt)?

    Eksempel på tur som jeg så på i dag (hvor MUC-WRO er med Cityline): BGO-FRA-MUC-WRO-MUC-FRA-BGO 13. september (link gyldig i 24t)
     
  7. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    168
    Likes mottatt:
    868
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har fått statusen oppdatert på profilen sin hos Lufthansa?
     
  8. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg gjetter, men det må være en feil. Det gir ingen mening what so ever at Lufthansa CityLine ikke teller med.
     
    btm liker dette
  9. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    682
    Likes mottatt:
    2,288
    Bonuspoeng:
    93
    CityLine fly teller som vanlig Lufthansa i denne sammenhengen. På samme måte som SAS fly operated by Cityjet eller SAS Connect teller likt som andre SAS fly.
     
    btm liker dette
  10. Jon_Noj

    Jon_Noj Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Som er et kjedelig men forståelig krav. Har selv hatt flere år med EB Diamond nesten utelukkende ved å fly Thai og andre, veldig lite SAS. Nesten vært flau vs SAS. Og så har vi alle de som nesten ikke flyr i det hele tatt men har gull via kredittkort. Merkelige valg fra SAS.
     
    Frode789, RoadKing and Nordlands like this.
  11. Blades33

    Blades33 Medlem

    Innlegg:
    223
    Likes mottatt:
    423
    Bonuspoeng:
    63
    Statusmatch godkjent på 15 minutter.

    Pent.
     
  12. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,045
    Likes mottatt:
    1,520
    Bonuspoeng:
    113
    Som de fleste andre måtte jeg først opprette en M&M konto. Der fikk jeg nr som begynner på 99. Antar alle andre også har fått det? Det justeres til 22 når man blir Senator så vidt jeg forstår?
     
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,427
    Likes mottatt:
    870,880
    Bonuspoeng:
    293
  14. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,908
    Likes mottatt:
    7,995
    Bonuspoeng:
    183
    Fått det samme ja, og venter på status-matchen en uke siden den ble innvilget :)
     
  15. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    248
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Ser at Senator har en rabatt hvor du får 50% for partneren din om du bestilles bonusreise. Noen som har tanker rundt denne, event. hvordan den kan nyttes mest mulig effektivt?
     
  16. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,045
    Likes mottatt:
    1,520
    Bonuspoeng:
    113
    I oktober skal jeg skal fly biz med bonusbill OSL-BRU-MAD-BOG-EZE. På dette tidspunktet er ikke lenger SAS del av *A. Bør jeg legge inn EBD nummeret på billetten eller LH Senator nummeret? Jeg ønsker tilgang til SAS Gull lounge på OSL og etter det ønsker jeg å kunne bruke *A sine gull lounger. I tillegg er det kun 40min connection i BRU og jeg tenker at det er større sannsynlighet for at flyet venter et par minutter ekstra dersom det er to LH Senatorer som Brussel Airlines (del av LH) venter på. Det er også Brussel Airlines OSL-BRU.

    Så jeg heller mot å legge inn LH Senator nummeret men slipper jeg da inn i SAS gull lounge dersom LH ikke har avtale med SAS?
     
  17. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,878
    Likes mottatt:
    2,126
    Bonuspoeng:
    113
    For loungenes del forutsetter jeg det holder å vise Senator-statusen på telefon, det tenker jeg å gjøre til høsten på bonusreise, men for gullstua må du ha SAS-statusen.. (EDIT)
     
    Last edited: 12. juni 2024
    Nuvolari liker dette
  18. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    802
    Bonuspoeng:
    93
    Du kommer ikke inn i SAS Gull Lounge med EBD eller LH Senator når du flyr med Star Alliance i oktober, med mindre Star Alliance tegner en ny avtale med SAS. Som EBG/EBD må du ha dagsaktuell billett med SK eller SK sin allianse for å slippe inn i SAS loungene. Legger du inn EBD, vil du helle ikke ha noe status på Brussel Airlines.
     
    Nuvolari liker dette
  19. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,045
    Likes mottatt:
    1,520
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg ikke slipper inn i SAS Gull loung men inn i SAS Biz lounge må man vel slippe inn. Jeg har jo dagsaktuelle billetter booket med SAS EB. Det er en veldig interessant problemstilling og det er passe sprøtt om man ikke får slippe inn i SAS lounge når man flyr med SAS EB poeng.
     
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,878
    Likes mottatt:
    2,126
    Bonuspoeng:
    113
    Burde det ikke være tilstrekkelig å dokumentere "riktig" status, selv om den avviker fra den som er registrert på boarding pass??
     
    Nuvolari liker dette

Del denne siden