Joda, helt enig det og godt poeng! Men med unntak for inne i Tyskland, har ikke Lufthansa gruppen særlig mange egne lounger i Europa - og det er bare disse man kommer inn i. Zurich, Wien, Paris, Milano, Athen og London er steder som har egne LH-lounger, men nesten ingen andre steder. Sjekk ut stedene du reiser til her, legg inn "frequent traveller", og se: https://www.lufthansa.com/ro/en/lounges
Vil gull i Skyteam gi tilsvarende fordeler som EBG på SAS Go-billett? Tenker da fast track, ekstra kolli, lounge (m/gjester?), prioritert boarding osv? Eller gjenstår dette å se, i det nye samarbeidet?
Jeg forventer at EBG på kort sikt forblir som det er. Det er fordeler SAS gir innad i eget selskap med eget bonusprogram. På sikt forventer jeg at SAS harmoniserer kabinproduktene sine med AF/KLM, så da blir det muligens noen justeringer. Go får et normalt navn, Economy.
Mulig datapunkt, har fått statusmatch til senator, men ikke oppdatert i app. Men idag morges fikk jeg boardinggruppe 1 sammen med HON og Senators på Eurowings. Brukte mitt Miles&More nummer og ikke Eurobonus på bestillingen.
Lufthansa virker å ha sluttet med boardinggruppe PRE for sete ved nødutgang, på reise i mai ble det gruppe 2 på OSL-FRA og FRA-OSL som *G. Jeg slapp også strafferunden via skranke for manuell boarding / bekreftelse på at man godtar å sitte ved nødutgang.
Nytt datapunkt, ennå ingen oppdatert status i app. Boardinggruppe 2 MUC-FRA med LH. Eco-billett Er jo lov å håpe at leggene teller allikevel, tenker jeg. Selv om de sier noe annet.
Det har jeg fått med meg, derfor jeg spør om det kan være teller likevel med et LH nummer. Er det ikke en søster til Swiss, som i sin tur teller? https://www.flyedelweiss.com/gb/en/customer-service/faq/miles-and-more.html se hva dem skriver om å samle poeng.
Byttet til M&M-medlemsnummer under mellomlanding her i Chicago. På det nye boardingpasset de skrev ut ved recheck av koffert står det M/M, dvs statusløs
Nei, det teller ikke. Are codeshare flights eligible? Your eligible flight must have a flight number that is marked as LH, SN, OS, LX and be operated by one of the eligible airlines. Eligible airlines: Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Discover Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Lufthansa City, Luxair and SWISS.
For å være helt sikker. Det er avreisetidspunkt som teller her, ikke bestillingstidspunkt, for at det skal være en del av utfordringen? Dvs at selv om ikke matchen har gått gjennom ennå, så blir det tellende legs hvis jeg bestiller en tur nå og reiser i juli?
Da var min app oppdatert med Senator! Men utrolig irriterende hvis de fire leg’ene jeg hadde i slutten av forrige uke ikke skal telle med.
Her også. Må man selv bytte frequent traveler nummer i en bestilling som allerede er gjort? Eller skjønner systemet at det gamle nr med 99 (eller hva det var) er samme person?