Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,072
    Likes mottatt:
    5,910
    Bonuspoeng:
    183
    Såvidt jeg vet sjekkes status online via GDS, så holder en knapp på at det er Lufthansas systemer som ikke er tilstrekkelig oppdatert.
     
  2. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,200
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg endret tilbake til EuroBonus, da kommer det riktige opp.
    IMG_6108.jpeg

    Byttet nok en gang til M&M og samme feil som sist kommer opp. Ringte til M&M support som måtte kontakte 2.linje. Etter litt venting fikk jeg bekreftelse på at alt skal være ok. Men fortsatt er det feil. Får håpe det rettes opp før ankomst OSL i dag, hvis ikke får jeg midlertidig bytte til EuroBonus for fast track og lounge tilgang.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,820
    Likes mottatt:
    32,888
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk opp Senator status i appen og gikk inn for å bestille via linken med 2000 miles velkomsttilbud.
    Funka forsåvidt, men får beskjed om mismatch mellom navn og MM nummer.
    Tenkte jeg skulle gå inn og ta en titt, men her er ikke LH mye lenger kommet enn SAS IT gitt.
    upload_2024-6-19_10-13-43.png
     
    tobeornot999 liker dette
  4. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    775
    Likes mottatt:
    2,710
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har prøvd å Google, men finner ikke noe klart ja eller nei. Har dere noe som støtter opp om svarene deres?
     
  5. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk samme feilmelding når jeg la inn MM nummer på en eksisterende booking til DXB neste uke. Prøvde en gang til og da fungerte det.

    Til tross for at Senator status vises i bookingen, får jeg ikke valgt seter gratis.

    "As a Senator, you can reserve a seat free of charge on flights operated by Austrian Airlines, Brussels Airlines, Lufthansa and SWISS in all booking classes (except for “Economy Light” fares on short-haul flights)."

    Så det virker som om det fortsatt er noe som "henger" litt i systemene.
     
    RoadKing liker dette
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,820
    Likes mottatt:
    32,888
    Bonuspoeng:
    293
    Får smøre meg med tålmodighet og prøve igjen da.
     
  7. mrtrond

    mrtrond Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Får heller ikke valgt seter gratis , innlogging på Lufthansa gir også feil av og til så får håpe de driver og fikser det. :D
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,271
    Likes mottatt:
    8,261
    Bonuspoeng:
    183
    Da kom fasiten på denne :(
    Jeg la inn EBG når jeg bestilte, og modifiserte via LH sin nettside til M&M nummeret. Boardingkort viste da merkelig nok M&M no status, men boardinggruppe 1 og 2.
    idag rant det inn poeng på EB-kontoen.
    Så da har jeg på et eller annet vis fått EBG i bakgrunnen, og M&M i forgrunnen. Er vel rimelig sikker på å ikke få godkjente legs her.
     
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,371
    Likes mottatt:
    23,602
    Bonuspoeng:
    183
    Til info.
    Sjekket nå inn med Lufthansa. Senator statusen oppdatert i app for noen dager siden og jeg la da inn det nye nummeret i bestillingen.
    Ved innsjekk så man ikke Senator statusen. Det løste seg enkelt ved å scanne qr fra app. Da debuterer jeg som Senator på min første Lufthansa flyvning i mitt liv:p
     
    Last edited: 20. juni 2024
  10. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,072
    Likes mottatt:
    5,910
    Bonuspoeng:
    183
    Nå virker det å ha løsnet her. Advarselen om ugyldig FQTV i SAS-appen forsvant etter at jeg la inn M&M-nummeret på nytt, og rad 1 har åpnet opp på flyvninger senere i sommer.
     
  11. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for info. Prøvde å legge inn på nytt, men det hjalp ikke. Ble fortsatt bedt om betaling for å reservere seter.

    Gikk inn i min booking i LH appen og fjernet mitt LH Senator nummer - la inn mitt EBP nummer - sjekket at alle apper var oppdatert - endret tilbake til LH Senator nummer og nå kunne jeg endelig reservere seter uten kostnad.
     
  12. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,045
    Likes mottatt:
    1,520
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver å oppdatere en reise i sas appen i oktober fra eurobonus til Miles&More men det står fortsatt EBD. Noen tips?

    Edit: når jeg la det inn for hvert legg ble det registrert.
     
  13. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,046
    Likes mottatt:
    7,080
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bekrefte observasjonen ovenfor at IT-systemene til LH nå er oppdatert også for å reservere sete for oss nylige senatorer, men hvor man må legge det inn på nytt per booking manuelt, hvis man allerede har lagt inn senatornummeret tidligere.

    Da blir preferred seats åpne for å reservere for senator, inkludert rad 1 i Europa.
     
    mrtrond liker dette
  14. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    303
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Prøv i appen til Lufthansa eller til det selskapet du flyr med under mine bestillinger. Om den ikke ligger der, bruk Add Booking og legg inn booking ref og etternavn.
     
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,413
    Likes mottatt:
    3,731
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk valgt tronesete hos Austrian gratis nå. Det har jo litt verdi:)
     
    Insomnia4u liker dette
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,692
    Likes mottatt:
    21,746
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er EBG og flyr veldig lite LH (eller partnere). Men på torsdag skal sønnen og jeg fly OSL-FRA-VIE t/r med LH og OS. Billetter kjøpt for penger.
    Leste på Facebook at hvis en flyr 6 segmenter med LH (eller partnere) og kjører en statusmatch fra EBG (sikkert motsatt rekkefølge) så kan jeg få Senator hos LH frem til en gang i 2026.
    Stemmer det?
    Rekker jeg statusmatch innen torsdag?
    Jeg trenger ikke poengene flightene ville gitt mot EB da jeg uansett ikke når EBD før utgangen av min periode 30/6.
     
  17. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    438
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tips. Måtte gå inn i bookingen på Lufthansa, endre bonusprogram til SAS, deretter endre tilbake til Miles & More, og fikk så tilgang til å velge alle seter gratis.
     
    mrtrond liker dette
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,359
    Likes mottatt:
    10,249
    Bonuspoeng:
    183
    Det er bare å prøve.
    Selve statusmatchen har gått veldig fort, det som har tatt tid er oppgraderingen av konto. For min del tok det vel nesten "10 bussines days" som de sier.
     
  19. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har hørt fra andre i lignende situasjon på,tror det var hos United at fasitten er :
    Ring,eller skriv til sas og be de slette flygningene og poengene.
    Når det er gjort så etter-registrerer du poengene og flygningene hos Lufthansa.
    Husk at Lufthansa ikke kan slette sas poeng,det må sas gjøre.
    Kan være hvert å prøve.
     
    Insomnia4u liker dette
  20. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har Lufthansa Light bookinger og vet vad slags seter man får,evnt kan bytte til ved gate GRATIS,som senator.
    Kan tydligvis ikke velge sete gratis på short-haul med Light.
     

Del denne siden