Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,359
    Likes mottatt:
    10,249
    Bonuspoeng:
    183
    For Senator (Star Gold) så trenger du 2000 "statuspoeng" løpet av 12 måneder.
    1000 av disse poengene må skje på LH-gruppen.

    Tabellen for opptjening ser slik ut:
    Screenshot 2024-04-17 at 10.20.14.png

    Så for å tjene opp Senator må man fly litt over fire tur/retur i Business fra Skandinavia til USA (480 poeng per tur).
    I Eurobonus er du i mål med Gold på litt over to turer. Er du allerede Gold er det enklere, SAS gir 25% mer grunnpoeng til Gold/Diamond. Det gjør ikke Lufthansa.

    Man kan også få "Lifetime Senator" hos Lufthansa, de har ikke like strenge regler som SAS med at du må ha 10 sammenhengende år... Lufthansa krever at du tjener opp 40.000 statuspoeng løpet av medlemskapet, så du må minst kvalifisere til Senator i 20 år.

    Så ja, Star Gold hos Lufthansa er mye vanskeligere enn hos SAS.
     
  2. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    353
    Likes mottatt:
    639
    Bonuspoeng:
    93
    Vet du om det i Tyskland eller andre land finnes noen kredittkort som gir statuspoeng? Eller har de etter omleggingen krav om at alt må flys inn? Jeg tror det siste, men håper det første og i alle tilfeller håper jeg på et eller annet norsk kredittkort med Lufthansa-tilhørighet.
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,813
    Likes mottatt:
    32,877
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @Jorge , ser det som lite sannsynlig at LH vil bruke ressurser på å gå gjennom slik dokumentasjon.

    Det som er mer sannsynlig er at de legger premisser som BA har gjort på sin matching kampanje mot USA. F.eks en long haul på LH metall i løpet av de x første månedene.
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,562
    Likes mottatt:
    30,523
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderer å prøve å match meg fra Diamant til Senator hvis Senator kommer med 2 upgrade vouchers også på matching. De kan brukes på tverrs av kontoer
     
    RoadKing and milehigh like this.
  5. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,359
    Likes mottatt:
    10,249
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, vet ikke om noen kredittkort som gir statuspoeng. Jeg at enkelte kredittkort har tilgang til å konvertere miles tjent på kredittkortetet til statuspoeng.

    Men, det er kun snakk om en mindre mengde per år. 25,000 miles vil da kunne gi 100 statuspoeng, og det er maks mengde per kalenderår.
     
  6. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,676
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke akkurat statuspoeng, men alle førstegangssøkere av et bestemt kort hos CTBC Bank på Taiwan får automatisk gull-status hos CI de to første årene. Deretter må man klare seg på egenhånd. upload_2024-4-17_12-50-51.png
     
    Ursa, eventyrer and holmen like this.
  7. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    144
    Likes mottatt:
    283
    Bonuspoeng:
    63
    Hvis vi får samme status match-mulighet som Alitalia, må vi nok dessverre se lenge etter upgrade vouchers. Krysser fingrene for at jeg tar feil.

    Ref: https://lufthansa.statusmatch.com/faq/

    IMG_2147.jpeg
     
  8. stemnic

    stemnic EBD - Aspiring LTG

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    I Tyskland så har man Miles and More kredittkort som er cobranded med DKB. Disse gir deg mulighet til å konvertere miles til points. Problemet etter min erfaring med miles and more er at det tyske økosystemet for kredittkort poeng og cashback program ala trumf ikke er like gode som i Norge. Så man må bruke mange flere euro for å få tilsvarende opptjening som man ville fått på norsk side.

    • Exchange miles for points for a frequent flyer status:
      up to 25,000 miles = 100 points + 100 qualifying points
    https://www.miles-and-more-kreditkarte.com/privatkunden/miles-more-gold-credit-card/
     
    Spielhaug liker dette
  9. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    632
    Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    93
    De svenske gutta i Medvind-podcasten hevder at både SAS Gull og Diamant begge blir Senator hos LH.
     
  10. Ddan

    Ddan Medlem

    Innlegg:
    152
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Er det noen som vet mer om når dette skjer? Hvor lenge pleier status å vare? En full syklus eller inntil den opprindelige løper ut?
     
  11. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,124
    Likes mottatt:
    1,804
    Bonuspoeng:
    113
    Finnes det en egen statusmatch-tråd?
     
  12. stemnic

    stemnic EBD - Aspiring LTG

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Utifra den siste status match kampanjen M&M hadde ser det ut som statusen varte ett år etter status match programmet ble gitt ut.

    If your application is approved, you will receive the corresponding frequent flyer status in the Miles & More programme within 10 business days, valid until 28.02.2023.​
    https://lufthansa.statusmatch.com/faq/
     
  13. interface87

    interface87 Medlem

    Innlegg:
    171
    Likes mottatt:
    277
    Bonuspoeng:
    63
    Fra 6 juni, sies det…

    IMG_9059.jpeg
     
    Last edited: 01. juni 2024
    chrt, mathiasfe, lokke and 9 others like this.
  14. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    6 segmenter på et halvt år er jo veldig innafor.
     
    PENSIONISTEN liker dette
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Har du en fungerende link til den? Linken i teksten gir meg bare den utgåtte Alitalia matchen.
     
  16. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,267
    Likes mottatt:
    8,246
    Bonuspoeng:
    183
    Men vil det si at dersom man kjøper en billett på SAS.no, feks SVG-OSL-FRA-VIE, der OSL-FRA flys av LH og FRA-VIE av OS, vil det telle som 2 segment? Eller må det være billetter utstedt av LH-gruppen?
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,061
    Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    Post i annet forum indikerer at kampanjen lanseres neste uke.
     
    view liker dette
  18. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN Pensionisten EBD

    Innlegg:
    82
    Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    33
    Min destination er GVA :
    - Jeg har ofte rejst cph-zrh-GVA-fra-cph.
    - Nu er LX begyndt at flyve direkte cph-GVA-cph, således behøver jeg vel kun 2 rejser eller hyr ?
    - Dette udløser 6 segmenter.
     
  19. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Et segment er i all hovedsak når man går på og av et fly, så i ditt tilfelle, om du tar direkteflyet blir det 1 segment hver vei per reise, dvs 4 segmenter for 2x cph-gva-cph. Tar du derimot mellomlanding i zrh / fra både ut og tilbake, blir det 2 segmenter hver vei, dvs 8 totalt for 2 sånne turer.
     
    PENSIONISTEN liker dette
  20. Busybob

    Busybob Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3

    Har Følgende program (betalt med cash)

    13 Juni:
    OSL-FRA LH Biz
    FRA-EZE LH First

    6 Juli:
    EZE-GRU-ZRH LX First (teknisk stopp)
    ZRH-OSL LX Biz

    Tro om det er mulig at jeg kan samle EB poeng på denne reisen og få den tellende mot M&M statusmatch?
     

Del denne siden