Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,820
    Likes mottatt:
    32,888
    Bonuspoeng:
    293
    OSL-FRA-MUC-BEG, BEG-FRA-MUC-OSL
    5 Lufthansa og 1 CityLine
    7.348,- for biz hele veien
     
    milehigh, The_Dude, Rscott and 2 others like this.
  2. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,487
    Likes mottatt:
    3,402
    Bonuspoeng:
    113
    Konge! Når da?
     
  3. Ololsen

    Ololsen M

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    865
    Bonuspoeng:
    93
    Denne fant jeg på Lufthansa sine sider. Ikke Matrix. Og det er Lufthansa hele veien, ingen andre selskaper
     
    milehigh and magnusant like this.
  4. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,249
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    For å være helt sikker sendte jeg en mail til [email protected] for å dobbelsjekke om Lufthansa CityLine inngår i Senator challenge. I dag fikk jeg svar at segmenter med CityLine teller - som foventet:

     
    Insomnia4u, Calling, Flymunda and 7 others like this.
  5. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,046
    Likes mottatt:
    7,080
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har klart å spore opp en e-post adresse til "senator-mailen"? Ikke om statusmatch, men alt øvrig man måtte ønske å sende en henvendelse om?
     
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,901
    Likes mottatt:
    7,985
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke spesifikk for Senator, men de svarer rimelig raskt her.

    Særlig hvis du nevner S-ordet i starten av mailen/subject...

    [email protected]
     
    Flymunda and milehigh like this.
  7. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,416
    Likes mottatt:
    1,330
    Bonuspoeng:
    113
    Hvordan leter man mest effektivt etter disse 6-leg-turene?
    Jeg ønsker gjerne å kombinere det med ferie til varmere strøk.
    Jeg forsøkte lavpriskalenderen på Lufthansa.com, men der får du ikke opp antall legs før du går videre, og mange av prisene var borte da jeg gikk videre.
     
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,416
    Likes mottatt:
    870,831
    Bonuspoeng:
    293
    Har du prøvd «Offers & destinations»? IMG_5362.png
     
    freddyen liker dette
  9. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det letteste er å gå til https://www.skyscanner.no/
    Søk f,eks OSL-LHR, 2 -3 Nov som vist i bildet.
    Velg "vis 2 overganger",og velg litt lenger nede på venstere side "vis kun staralliance",evt også å ta bort sas hvist du vil reise på en hverdag.
    Husk Lufthansa er billigst på Fre-Lør-Søn, fordi Lufytwaffe er et Biz-Fokus selskap,og Biz-people reiser mindre på disse dagene.
    Forøverig ser jeg at hvist du reiser 6 legs og ikke 4 så blir prisen "alltid" mindst 2000kr mere,så billigst er en tur med 4 legs og en med 2 legs. Men da blir hotel 2 ganger og ikke en.
    Også må du velge en reise med 2 omstigninger i begge retninger. Søket viser en blanding av 5 legs og 6 legs.
    Prisen på 3905kr gir deg i dette tilfellet 6 legs.
    luft 2.png

    ...

    luft5.png
    ..
    v8.png v5.png
    ...
     
    Last edited: 22. juni 2024
    eventyrer, Spielhaug, Calling and 4 others like this.
  10. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,249
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Et spørsmål til dem som er mer LH erfaren:
    Når jeg (SEN) reiser sammen med min datter (FQTV) i Eco Light, kan vi da velge sete ved innsjekk begge to eller får vi dem tildelt? Jeg fant følgende, men regner med at det gjelder bare setevalg før innsjekk?

     
  11. FlyMCO

    FlyMCO Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Lurer på det samme. Short Flight.
    Ut fra hva jeg kan leste hos lufthansa så får man som Senator med Light,tildelt f,eks sete 30B,og må betale 50€ i gebyr hvist man vil bytte.
    Høres ikke riktig ut,men de fremstår som extremt gjerrige på det meste.
    Noen som har nylige erfaringer med Light. Jeg tror de endret Light reglene for 1-2 år siden også.
     
  12. vegasbaby

    vegasbaby Aktivt Medlem

    Innlegg:
    277
    Likes mottatt:
    287
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kikker på MUC-NTE, LH 2242, som er en wetlease operated by Air Baltic (selges ikke av Air Baltic selv). Antar det også blir et sjansespill?
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,901
    Likes mottatt:
    7,985
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, skal være OK og tellende, det.

    Søk litt tilbake i tråden her, så finner du en som fikk klart og tydelig svar fra LH på at Baltic wet lease med LH flight number kvalifiserer.
     
    Nordlands and vegasbaby like this.
  14. Sykkelthor

    Sykkelthor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    364
    Likes mottatt:
    659
    Bonuspoeng:
    93
    Så lenge det er wet lease er det kein Problem. Men hvis det er code share er det großes Problem.
     
    Last edited: 23. juni 2024
    vegasbaby liker dette
  15. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,820
    Likes mottatt:
    32,888
    Bonuspoeng:
    293
    Beklager sen respons. I november. Vær obs på at alternativ med 2 stopp ligger et stykke ned i lista
     
    Rscott liker dette
  16. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,249
    Likes mottatt:
    3,436
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har gått litt gjennom denne tråden (på tysk):

    https://www.vielfliegertreff.de/for...l-bei-check-in-kostenpflichtig.151588/page-40

    Helt åpenbart er det ingen statuspassasjerer, heller ikke HON som kan velge sete gratis i Eco Light på short haul. Så man får tildelt plasser ved innsjekk. Noen skriver at man av og til lykkes med å endre sete i skranken ved innsjekk og at selve LH og OS er mer generøs en LX. Flere SEN skriver heldigvis at dem sjeldent/aldri får tildelt midtsete og ofte nødutgang.

    Nå får jo jeg SEN statusen med kun seks turer i billig Eco og kan ikke forvente så veldig mye. Men hadde jeg vært HON som har brukt 100'tusenvis av Euro på LHG billetter, så tror jeg at jeg hadde vært litt frustrert.

    Samtidig sitter man hos LH og lurer på hvorfor net promoter score er så lav? Fint at dem gjeninnfører kafe og te nå, men jeg kan tenke meg at det kan være andre ting å forbedre også:

    upload_2024-6-23_17-2-53.png
     
    milehigh, ordnetseg, runguru and 7 others like this.
  17. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    963
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle ikke være enkelt, dette med flere bonusprogram. Har endret en bonusreise hvor jeg hadde lagt inn m&m nummeret. Det var naturligvis borte på den nye utreisen. Prøvde å legge det til i appen, på sas hjemmesiden og på LH hjemmesiden. Bare feilmeldinger overalt. Så åpnet jeg bestillingen igjen i SAS appen og fikk opp et vindu hvor jeg måtte bekrefte eurobonus, tenkte at det kunne jeg jo gjøre for så å endre tilbake til m&m. Men jammen ble det feilmelding når jeg prøvde å legge til mitt ebnummer og. Nå er alt av frequent Flyer info borte i appen og på sas hjemmesiden. På hjemmesiden får jeg dessuten ikke valgt m&m i det hele tatt. Kun SAS sine nye partnere. Og hos LH er selvsagt også frequent flyer blitt borte. Kjedelig å ha en statusløs bokning.
     
  18. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,359
    Likes mottatt:
    10,249
    Bonuspoeng:
    183
    Regner med at denne bonusreisen er etter at SAS går ut av Star Alliance?
    Hvorfor ikke bare vente til du skal sjekke inn med å gjøre disse endringene?
     
    Thomas123 liker dette
  19. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    438
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ville gjort dette ved innsjekk på avreisedagen, i bemannet skranke.
     
  20. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    963
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Reisen er i begynnelsen av august, etter å ha prøvd litt rundt omkring så har jeg fått inn EB nummeret igjen ved å legge det inn på hver enkel distanse i bookingen. Men å endre til m&m nummeret ser nå helt umulig ut. Får bare melding i SAS appen om at nummeret ikke kan endres på nett. SAS hjemmesiden lar meg kun endre til skyteam medlemmer og LH nekter å endre nummer.
     

Del denne siden