På LHR har de vel Gold Track fra Star Alliance og da skal vel Senator kunne ta med en gjest uansett reiseklasse?
Det er Gold Track på LHR, men det er ingen fordel i *A at Gold medlemmer kan ta med en gjest. Så man kan si seg heldig om man likevel får tar med en gjest ved å spørre pent. Det er da bare goodwill, men ingen rettighet, dessverre.
Jeg har ærlig talt trodd det var inkludert i *A gold Har gått gjennom på LHR T2 star gold track en håndfull ganger med gjest de siste par årene - og aldri blitt stoppet. Kanskje fordi jeg gjorde det med største selvfølge hehe Gjesten må gå til venstre for automatiske gates, der det sitter en person og sjekker manuelt. For enkelhets skyld går jeg (hvis jeg ikke er alene) i manuell sjekk også, foran gjesten - og forteller at jeg er star gull og at vi er to pax. Godt mulig det bare goodwill, men i så fall har jeg 100% suksess på LHR.
Ok, det var litt overraskende. Jeg har tatt med gjest mange ganger på LHR med SAS gullkort. Går bare på den manuelle sjekken og sier jeg har med en gjest. Kanskje det da er forskjell på SAS og Lufthansa fordi om begge er *A Gull?
Muligens besvart tidligere i tråden, men må de 6 flightene være på LH-metall eller funker det med SAS på et av strekkene så lenge det er solgt som en LH-flight gjennom LH?
Var noen på et Facebook forum som hevdet at SAS hadde en avtale om gjest gjennom FT på Heathrow. Har ingen anelse om dette er riktig, men da vi reiste fra LHR for 2 uker siden så kom definitivt min gjest med, men måtte gjennom manuell kontroll (men jeg tolket det som at problemet var at hun ikke gikk på samme skanner som meg)
*G på Heathrow kan ta med seg en gjest dersom det er familie, var beskjeden jeg fikk i fjor ved innsjekk. Fikk med søsteren min, men så skal det sies at hun på manuell sjekk i FT ikke brydde seg nevneverdig hvem som kom sammen med meg gjennom. Mulig de er strenge hvis det er veldig busy
Jeg flyr: BGO-FRA-MUG-BEG/BEG-MUC-FRA-BGO 18.10 -20.10 3688kr i økonomi Du får den billigere dersom du flyer billigste økonomi, men da får du ikke velge seter.
Har gjort unna fire legs tidligere i sommer med LH, men trenger en tur/retur til for å oppfylle senatorkravet. Har sjekket LH og LOT, men det billigste så langt med tur samme dag som jeg her sett er Brussel Airlines, 2116 kroner Oslo-Brussel. Mange datoer i både oktober og november. Noen som har andre forslag?
Du kan feks fly SVG-FRA-WAW t/r med LH til ca 2k og separat billett WAW-WRO med LO til ca 700kr t/r. Bra value det
Et lite datapunkt fra MUC idag. EBS matched till frequent flyer fikk slippe inn i andre business loungen ho spurte når ho skulle videre til INN med Lufthansa bussen, altså boarding kort med LH nummer. Dama i første lounge mente at det ikke gikk. Mulig det hadde å gjøre med at telefonen ikke støttet miles and more appen så ho hadde ikke kort å vise frem. Eller slurv i andre loungen? Uansett. Betalt økonomi billett, m&m nummer lagt inn på den leggen i SAS appen.
Jeg ser nå at LH business loungen på LHR t2 vil ha åpent for SAS kunder etter 1. september, som en partner lounge (for gull/diamant/plus/business). Er dette kanskje for at SAS kunder skal ha en lounge på t2 frem til SAS eventuelt bytter terminal? Hvis vi likevel får videre tilgang til LH loungen på t2 etter byttet til ST, så er jeg usikker på om det er verdig for meg personlig å ordne de seks legsa for å beholde Senator statusmatchen. Reise fra LHR er det jeg gjør mest og at en solid lounge på t2 er en av hovedpunktene for å forlenge matchen med LH. Det er et utrolig bra tilbud uansett, men om jeg uansett får fordelene på LHR med SAS så må det tenkes litt
Nå er vel ikke business loungen på LHR den som er den beste. Kommer ikke inn på senator delen heller. Er jo SQ, UA og AC loungene som gjør at det er interessant å fly fra T2. Ellers hvis du kan velge og flyr business eller har status er jo loungene mye bedre på T3 med BA og Finnair
SQ sin t2 lounge er flott! Det blir som regel t2 på meg da jeg reiser mest mellom LHR-OSL, med en knippe BA strødd inn, men uten Oneworld status blir det kun lounge når jeg reiser "business" til Norge. Regnestykket er mer om jeg skal koste på med en 4-legs tur-retur med LH group mellom England og Norge (har en annen 2-legs tur booket alt) for å få tilgang til Senator og de andre S* loungene fremover. Det eneste sure med SQ, UA og AC er den lange avstanden man må gå hvis man reiser med SAS
Den var bra, men har vært stengt i et halvår. Skal åpne igjen etter oppussing snart, men ingen har hørt noen datoer ennå. Den var fortsatt stengt så sent som i går.