Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det blir enten eller. Poeng i EB eller poeng og flighter i M&M, det registreres til konto til programmet du legger i booking.
     
  2. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,061
    Likes mottatt:
    5,900
    Bonuspoeng:
    183
    Regner med at poengene må krediteres Miles&More for at segmentene skal telle, noe som utelukker EB-poeng. Det legges sikkert ut flere detaljer når kampanjen lanseres.
     
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Ska tro om vi har sånn tyvflaks at vi kan legge inn m&m nummeret på bonusreiser bestilt gjennom SAS og disse teller...
     
  4. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,359
    Likes mottatt:
    10,249
    Bonuspoeng:
    183
    Nope, bonusreiser er i egne bookingklasser som ikke gir poeng hos noen selskaper.
     
  5. melind

    melind Medlem

    Innlegg:
    136
    Likes mottatt:
    215
    Bonuspoeng:
    43
    Så vil da 6 segment med lot innenlands i Polen kvalifisere så er jo det helt innafor.
     
    tobeornot999 liker dette
  6. Travelhacker

    Travelhacker Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Lukter 6 OSL-FRA-MUC-XXX med retur samme dag :) Hvem finner best pris?
     
    milehigh liker dette
  7. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Om man skal gjøre det billigst mulig blir det vel heller posisjonering til Polen også finne billige innenriksruter med LOT. Ferdig til ~3000kr (pluss kost/losji), men da er man borte i flere dager. Får heller lage en tur ut av det og oppleve litt enn å se på det som ren MR.

    Om målet er raskest mulig, er trikset å se på destinasjoner som blir hyppig traffikert. Og da blir det vel rundt 5000kr et sted iflg Matrix, f.eks. OSL-FRA-MUC-BER-MUC-FRA-OSL. Ut med tidligste morningsfly kl. 06.35 og tilbake med siste kveldsfly kl. 23.50. Det er en lang dag det... Og om man ikke skal bruke arbeidsdager på prosjektet, finnes det f.eks. OSL-MUC-FRA-BRU-MUC-FRA-OSL 19. oktober til rett under 5000kr iflg Matrix.
    Men man må finne ut av hvordan disse skal bookes, da nettsidene til flyselskapene og de fleste OTA'er ikke er særlig gira på å selge deg en billett med mer mellomlandinger enn nødvendig.
     
    milehigh liker dette
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,404
    Likes mottatt:
    870,775
    Bonuspoeng:
    293
    Er LOT i Lufthansa-gruppen?
     
  9. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg selv med et eksempel, optimisert for tid: OSL-WAW-GDN på fredag kveld etter jobb (avgang kl. 19.45), kort natt i GDN, GDN-WAW-GDN på lørdag formiddag, også hjem igjen GDN-WAW-OSL kl. 14.50-18.55 på lørdag ettermiddag. Koster rett under 3000kr for helger i oktober.

    Nei, men de går da vel under 'Co-issuing Miles and More' tenker jeg? De står iallefall oppført som det på bildet av kampanjevilkårene som ble postet tidligere.
     
    milehigh and tobeornot999 like this.
  10. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    632
    Likes mottatt:
    1,323
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp. Croatia Airlines, LOT og Luxair inngår under disse mener jeg.
     
  11. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    962
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Må nok regne med at de ikke teller, ja. Men bortsett fra der, kan det kanskje være en fordel å bruke m&m senator status på reisen i LH biz likevel, når man først har fått match, eller vil det ikke være noe fordel mot EBD? Reisen er i august.
     
  12. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,042
    Likes mottatt:
    7,068
    Bonuspoeng:
    183
    For et par år siden rakk jeg ikke flyet til OSL pga forsinkelse inn til MUC. Gikk i senator-loungen. Dragen tastet og kommenterte ut fra systemet sitt at siden jeg var *A-gull skulle jeg ha hotel som om jeg var senator. Som betød Hilton på flyplassen. Jeg reiste betalt billig øko. Mulig at større betydning ved ombooking ved irops.
     
    stekus liker dette
  13. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    80
    Likes mottatt:
    1,156
    Bonuspoeng:
    83
    Maggie liker dette
  14. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    80
    Likes mottatt:
    1,156
    Bonuspoeng:
    83
    Spennende at i vilkårene for status matchen at det ikke sier noe som helst om at bonusreiser ikke teller .
     
    Last edited: 06. juni 2024
    stekus liker dette
  15. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,883
    Likes mottatt:
    1,989
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke så veldig spennende siden bonusreiser ikke blir registrert på bonusprogrammer, men du kan jo gjerne prøve og dele resultatet etterpå.
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,919
    Likes mottatt:
    7,119
    Bonuspoeng:
    183
    Flere enn meg som bare får en "Sorry, you have been blocked"-side fra Cloudflare etter å ha lastet opp bilde av medlemskort?
     
  17. ari1000

    ari1000 Medlem

    Innlegg:
    80
    Likes mottatt:
    1,156
    Bonuspoeng:
    83
    Du har ret i det og tror heller ikke de kommer til å telle, men fra vilkårene så bør det telle og man kan klage hvis man ikke får det telt etter bonusreise og si at det ikke stå noe som helst om det. Har en bonusreise med LH i August så kommer til å sjekke om det funker.
     
  18. CAM

    CAM Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    13
    Så blev blev min ansøgning godkendt på under 45 minutter. Diamond -> Senator
     
  19. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    322
    Likes mottatt:
    934
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg fått svar på at statusmachen er godkjent. Tok ikke mange minuttene. :D
     
  20. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,689
    Likes mottatt:
    7,805
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg søkt.
    Skal opprette M&M til fruen også slik at hun får matcher Gold til Senator.

    tilleggsspørsmål:

    Har en bonusreise i slutten av Juni med 2 LH leg. GOT-FRA og HKG-FRA i C- vil det være noe fordeler/ulemper med å registrere M&M Senator nummeret istedenfor Eurobonus Diamond/Gold, har ingen leg med SK..

    Eneste fordel er kanskje teoretisk større sjanse for complimentary upgrade til F på HKG-FRA ?:p
     

Del denne siden