Jeg har vært Diamant 3 år, og flydd 5x t/r til USA. Så langt har jeg ikke merket til noen ekstra oppmerksomhet som statusmedlem. Har også reist mange turer i Europa/Norge, og heller ikke da oppdaget noe spesielt. Flydd Austrian til Wien 3-4 ganger, og f.eks blitt håndhilst på av purser 2x.
Hvordan er reglene for lounge adgang ved ankomst for Senator? Jeg fant noe som er litt motsigende: Her står det at man har adgang til Lufthansa Senator lounge også når man ankommer med Star Alliance: https://www.lufthansa.com/de/en/arrival-services Men her står det at det gjelder kun kun LH/OS/LX: https://www.lufthansa.com/de/en/admission-rules
Kanskje interessant for noen: Det er mulig å matche statusen fra Lufthansa Senator til Europcar Elite (krever vanligvis 25 leier): https://www.lufthansa.com/no/en/europcar Det er en lenke nederst på siden for å melde seg på. Fordeler skal være dobbel upgrade, gratis tilleggssjåfør og en gratis helgeleie etter tre kvalifiserte leier. Hvor bra det fungerer i praksis kan jeg dessverre ikke si noe om...ennå .
Som et lite datapunkt: Det var uproblematisk å endre online fra SAS EBP nummer til Miles & More Senator nummer på en booking med *A (TG/Thai) som opprinnelig ble utstedt av SAS og dermed automatisk hadde EBP nummer som FQ på billetten. Tok opp billetten fra sas.no, bladde nedover til info om passasjer, og der var (nesten overraskende) informasjonen om SAS EB mulig å endre. Valgte M&M fra nedtrekk meny, la inn nummeret på Senator kortet. Og lagret. Regnet med å få en stygg feilmelding fra SAS IT. Men ingenting Når jeg går tilbake i bookingen etterpå, ser det ut til at M&M nummeret har festet seg på bestillingen. Så da får jeg alle *A perks selv om flyvningen er (like) etter 1 september.
Har gjort det samme på 2 *A reiser til sør-amerika etter 1.9. Vi har bl.a en meget kort mellomlanding i BRU. Håper 2 Senatorer øker sannsynligheten for at flyet venter 2 minutter ekstra.
Takk for tips Dear Maggie, Welcome to our Europcar Privilege Loyalty programme! We’re pleased to confirm that you are now a Privilege Elite member and we thank you for your trust. Spørsmålet er om dette er en status man må kvalifisere seg for å beholde, eller om det er som Hertz, hvor jeg har beholdt høyeste status, selv med få leier siste 10år.
Jeg fikk også feilmeldinger og det løste seg da jeg holdt feltene for kredittkortet tom. Ellers har jeg lite erfaring med Europcar, så det gjenstår å se om dem leverer bra. For en leie i Oman fikk jeg i hvert fall en svært god rate. Og siden EuroBonus ikke gir poeng for Europcar, så er det fint å kreditere til M&M.
Er det sannsynlig at det kommer en ny status match fra LH tror dere? Ligger an til SK Gull ila høsten, men litt usikkert når det slår inn.
Status match er jo fortsatt åpen, til 30.sep om de ikke korter den inn før det. Så ganske god tid å sikre EBG i tide for å bruke den.
En skal også klare å fly 6 legs med LH før 30.11 etter at statusmatch er innvilget. Så "ganske god tid" er vel relativt Så spørsmålet mitt står fortsatt til dere andre, om dere tenker at dette er et engangstilbud og ikke noe de kommer til å kjøre én gang til for SAS-kunder.
Det virker som man har løpende statusmatch med TK også om du ikke rekker LH, ig det er *A Gold som er det viktige.
Har en bonus-tur med LH nå og tenker at jeg like gjerne kan legge inn LH status i stedet for EBG. Skal jeg bare gjøre dette på LH My Booking? Forstår at jeg ikke blir kreditert siden det er bonus.
Jeg bruker bare å legge det inn ved innsjekk i LH app når første leg er med LH. Har da mest lagt inn SK EBD på tidligere betalte bookinger hos LH, men det fungerte også like fint å legge inn LH SEN på siste *A-bonusreise.
Oppdaget et minus med å legge inn LH SEN når booking inkluderer SAS tilknytningsfly; Fikk ikke gratis wifi på OSL-AES da flygning ikke lenger var registrert mot EB-konto. Kunne vel kanskje fått dette omregistrert i lounge før jeg gikk ombord på flyet. Ellers var eneste forskjell jeg merket at jeg ble tiltalt med etternavn og fikk litt ekstra oppmerksomhet fra crew også i LH Biz FRA-OSL.