*G får også seatblock hos Lufthansa, har hatt flere turer som EBD med blokkert nabosete. Antagelig lignende oppsett i Amadeus som hos SAS.
Jeg har lagt inn FF program pr. leg på en reise hvor jeg har SK, TK og TG - funket. Den andre reisen jeg har er det legs med SK, TP, AC og LX. Der får jeg feilmelding (Sorry, we are unable to process your request. Please try again or contact SAS customer for assistance). Jeg kan selvsagt få gjort det ved innsjekk på skranke på OSL, men om noen har erfart dette og ev. har en workaround så hører jeg gjerne... (Resultatet er at det ikke ligger noen FF program på meg på denne nå, og det går heller ikke å legge inn verken EB eller M&M på alle leggene...
Har hatt 5 LH-flighter i eco light den siste halvannen uken og alle har være fra nødutgang og fremover basert på systemgenerert setevalg. Stort sett stappfulle fly, men kan melde om en flight med ledig midtsete og en flight med oppgradering til biz ved boarding. Om LH er bedre enn SAS på oppgraderinger skal jeg ikke konkludere med, men tre kamerater ble oppgradert på en LH-føight i forbindelse med samme reise, kun en Senator i følget. I tillegg har jeg en annen kamerat som fikk oppgradert på 2 av 4 legs med LH som Senator på en reise nå i sommer.
Det kan gi inntrykk av at LH oppgraderer med enn SK, men husk også på at i høysesongen i sommer bookes det lite business og samtidig overbookes mye bakover så kanskje ikke representativt for resten av året.
På en tur BRU-AGP for tre uker siden ble jeg oppgradert fra Eco og nødutgang til Business. Kun leg #2 som Senator, dette kan jo love godt for det man flyr der fremover.
Vet ikke om det er tilfeldig, men på begge mine turer med LH som senator nå i sommer ble vi (3 pers) flyttet til rad ved nødutgang. På A321 gir jo denne vesentlig mer benplass.
Et spørsmål som jeg ikke er i stand til å finne noe svar på gjennom trådsurfing: Teller flights booket med Swiss (LX flightnummer) men operert av Helvetic i statusmatch?
Et lite oppfølgingsspørsmål som (nesten) passer i tråden: Jeg skal en liten tur nedover til sandkassa i betalt biz om et par uker, hvor LH og LX kommer nokså likt ut på kost/tid. Er Swiss biz fortsatt å foretrekke av de to?
Avhenger av om det er Allergris (som vel ikke er satt inn på de rutene enda?), hvis ikke er det ganske greit LX valg. Spesielt om du får 777 kontra 330-maskin.
Takk! Får gjøre en prøvebooking på de aktuelle LH-flightene og sjekke om det er 2+2+2 eller noe mer moderne seating.
Støtter den! Jeg ville kanskje valgt nesten alle andre *A selskaper til "sandkassa" fremfor LH. Sistnevnte har rett og slett et veldig utdatert bordprodukt (tyskerne liker å kalle det for "sovesal"). Unntaket i *A er kanskje LO, som flyr narrowbody til DXB og RUH, da klarer LH å være bedre .
LX flyr A333 på ZRH-DBX. Jeg ville vurdert KLM/Air France om de er konkurransedyktige på pris. Her kan du mixe og match dem i mellom og treffe på riktige fly i begge retninger.
… men da får man ikke sånne senator-match-flights som alle snakker om Normalt ville jeg bare kjørt direkteruten OSL-DXB med Emirates som faktisk ligger på ca samme
Ja, det er greit å ha en sjef som forstår at biz er et must på langflight, men det er ofte heftige diskusjoner i bedriften, litt sånn her: https://www.nrk.no/video/samisk-politi--turnrevyen-i-honningsvaag_42102 Og med det tilbake til Miles and More
Jeg skjønner meg ikke på muligheten for setevalg hos LH-gruppen. Har booket en bonusreise i biz med Swiss, to pax, hvor jeg er Senator. Jeg kan velge sete på første rad i biz, det kan ikke reisefølget som ikke er Senator. Setet ved siden av meg blir blokkert. Men, han kan velge tronesete i minikabinen. Hva er logikken? Gjør jeg noe feil? (Sikkert..)