Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

1. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Du får dessverre ikke valgt sete some Senator ved noen som helst tidspunk, heller ikke ved innsjekk. I hvert fall ikke i Eco Light på shorthaul. Lufthansa har absolutt ingenting å gi bort til sine beste kunder.
    Men enkelte rapporterte at det likevel gikk å endre når man går til "My bookings" når sjekk inn er åpent. Man kan også være heldig ved flyplassen.

Nordlands liker dette
  2. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43

Det var ikke noe issue for meg nå i helgen? Kunne endre sete under checkin dagen før, men de tildeler jo også fremst mulig (satt første råd etter biz)? Dette var eco light - kunne riktignok ikke velge sete i forveien..

themichael liker dette
  3. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Det heter Miles&Smiles da, men ja reglene deres er klare på at du beholder status i 2 påfølgende år om du møter kvalifikasjonskrav enten 30000 i nåværende periode eller 45000 totalt i nåværende og forrige periode. Bare vær obs på at dette er status miles, jeg vet ikke om den kampanjen du nevner kanskje bare gir ekstra award miles.

4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Kan da anbefale å sjekke ut LOT (om det ikke blir for lang omvei via WAW), Senator får valgt sete gratis ved booking i Economy Saver hos de. De har også 24t gratis avbestilling som jeg har testet, måtte sende inn skjema og tok 1 uke å få pengene igjen da.

themichael liker dette
  5. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å høre. Kanskje de er i ferd med å endre noe? Jeg skal se på neste tur i Eco Light i oktober.

Takk for anbefalingen! Jeg har brukt LOT en god del og støtter din anbefaling. Ikke bare får vi valgt seter: Man kan også ta med gratis bagasje i Eco Saver (til og med FQTV kan det) og varm drikke plus bobler (altså boblevann :D) er inkludert i billigste billett. Lufthansa trenger jo en utstrakt testrunde for å finne ut om gratis kafe forbedrer kundeopplevelsen o_O.
    Jeg hadde sannsynligvis brukt LOT mye mer om dem hadde rute til Trondheim.

6. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
    Men flyr man longhaul med connection, så får man valgt seter både på kort- og langturen. Til og med preferred seats, nødutgang etc.

7. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Fikk akkurat mail om at challenge var gjennomført og at senator-status var sikret til februar 2026. Nice!

Edit: Fikk to e-vouchere også!

Last edited: 30. sept 2024
    Maraug, ina, Teknolai and 8 others like this.
  8. tkrunning

tkrunning Infrequent frequent flier

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk det samme:

CleanShot 2024-09-30 at 16.40.38@2x.png

Hvor finner man eVouchers? EDIT: Ser at de har tikket inn under Mileage Status > Activities.

Last edited: 30. sept 2024
    Baldrick liker dette
  9. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,911
    Bonuspoeng:
    113
    +1

Jeg er veldig usikker på hvordan de har telt for mitt vedkommende. De 8 flightene jeg har hatt med LH-gruppen er følgende, men ingen kombinasjon av de 8 gir 6 segmenter per T&C i statusmatchen.

1. SVG-FRA
    2. FRA-SZG
    3. SZG-VIE (tog med OS flightnummer, denne gav både miles, points og qualifying points)
    4. VIE-EVN
    5. TBS-MUC
    6. MUC-LHR
    7. ABJ-BRU (award med EB)
    8. BRU-VIE (award med EB)

I utgangspunktet hadde jeg TBS-MUC-FRA-SVG, men de to siste her endre i ombooking til MUC-LHR-SVG.

ari1000 and Spielhaug like this.
  10. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk også bekreftelse på mail i går kveld. Var sikker på at jeg ville trenge ett leg til, siden en av de 6 flightene var med Swiss (Helvetic) fra Zürich til Oslo. I følge det de sa på forhånd, ville denne flighten ikke telle.

Da sparer jeg de penga, men jeg vil jo gjerne fly også...:rolleyes:

ina liker dette
  11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,887
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor lenge gikk det fra siste flygning til du fikk Mail?

12. CrotchRocket

CrotchRocket Fernweh...

Likes mottatt:
    8,847
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk også bekreftet match i går. Siste LH-flygning var torsdag i forrige uke.

Hadde kun 4 legs på fly, så her må togstrekninger blitt med i totalen mot 6 legs.

13. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde BGO-FRA-BRU-ACC med utreise 21.08 og retur 01.09. Tok 6 legs i en smell takket være en jobbreise til Afrika.

EDIT: BGO-FRA og FRA-BRU med LH og BRU-ACC med Brussels.

EDIT2: Er det noen som vet hvordan de e-voucherne fungerer? Kan jeg bruke de på hvilken som helst flight med LH-gruppen såfremst det er plass i en høyere klasse? Og kan jeg bruke de på både flighter betalt med penger og flighter betalt med miles?

(Ja det kan sikkert googles, men men :p)

RoadKing and Cumulus like this.
  14. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,724
    Bonuspoeng:
    293
    Det ser ut som LH-gruppen sin kundeservice har like lite peiling på egne vilkår som det SK kundeservice har med andre ord :p

Last edited: 01. okt 2024
    Teknolai, Baldrick, Meursalt and 4 others like this.
  15. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg hadde de to siste flightene på lørdag, og mailen kom altså i går kveld.

RoadKing liker dette
  16. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,099
    Bonuspoeng:
    113
    Var ikke klar over at man fikk evoucher ved bekreftelse på forlenget status.
    Jeg har en reise med lx og lh i februar og tenkte det var nok med senator status. Men om jeg får 2 stk evouchers så må jeg vurdere om jeg skal ut å fly litt LH i oktober/november.

Kan jeg få brukt disse voucherene på zrh-bkk og bkk-muc, reiser på go light og hva vil man kunne evt oppnå med 2 stk e vouchers?

17. Busybob

Busybob Medlem

Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Mener jeg har sett en tabell på dette tidligere men klarer ikke finne den nå. Noen andre som vet om denne?

Magnus1001 liker dette
  18. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Denne
    IMG_0161.jpeg

RoadKing, paron, veeegard and 3 others like this.
  19. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    At vi får eVouchere gjør jo denne statusmatchen ekstra interessant.

Men jeg har hørt at oppgradring med voucher er kun mulig "ved tilgjengelighet". Noen som vet hvor bra denne tilgjengeligheten er? Det frister lite å kjøpe en langtur i Economy, bare for å høre at det ikke tilgjengelighet i Business. Er det noe mulighet for å sjekke det før man kjøper billett?

Sikkert mulig å søke det opp, men: Kan bonusbilletter også oppgraderes?

20. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,513
    Bonuspoeng:
    293
    Det må jo alltid være tilgjengelighet som avgjør om man kan oppgradere med en voucher og det vet vel ikke flyselskapet før alle er sjekket inn og kanskje ikke før flyet er ferdig boardet?

Det ville jo være urimelig om flyselskapet blokkerte seter i business fordi det var en senator som skulle bruke en voucher hvis det var mulig å selge setet for penger.

De hiver nok heller ikke en passasjer uten status fra business fordi en senator vi benytte en voucher.

kongenamundsen liker dette

Del denne siden