Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

  1. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Du får dessverre ikke valgt sete some Senator ved noen som helst tidspunk, heller ikke ved innsjekk. I hvert fall ikke i Eco Light på shorthaul. Lufthansa har absolutt ingenting å gi bort til sine beste kunder.
    Men enkelte rapporterte at det likevel gikk å endre når man går til "My bookings" når sjekk inn er åpent. Man kan også være heldig ved flyplassen.
     
    Nordlands liker dette
  2. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    316
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43

    Det var ikke noe issue for meg nå i helgen? Kunne endre sete under checkin dagen før, men de tildeler jo også fremst mulig (satt første råd etter biz)? Dette var eco light - kunne riktignok ikke velge sete i forveien..
     
    themichael liker dette
  3. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,732
    Bonuspoeng:
    93
    Det heter Miles&Smiles da, men ja reglene deres er klare på at du beholder status i 2 påfølgende år om du møter kvalifikasjonskrav enten 30000 i nåværende periode eller 45000 totalt i nåværende og forrige periode. Bare vær obs på at dette er status miles, jeg vet ikke om den kampanjen du nevner kanskje bare gir ekstra award miles.
     
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    874
    Likes mottatt:
    2,732
    Bonuspoeng:
    93
    Kan da anbefale å sjekke ut LOT (om det ikke blir for lang omvei via WAW), Senator får valgt sete gratis ved booking i Economy Saver hos de. De har også 24t gratis avbestilling som jeg har testet, måtte sende inn skjema og tok 1 uke å få pengene igjen da.
     
    themichael liker dette
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,480
    Likes mottatt:
    3,960
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å høre. Kanskje de er i ferd med å endre noe? Jeg skal se på neste tur i Eco Light i oktober.

    Takk for anbefalingen! Jeg har brukt LOT en god del og støtter din anbefaling. Ikke bare får vi valgt seter: Man kan også ta med gratis bagasje i Eco Saver (til og med FQTV kan det) og varm drikke plus bobler (altså boblevann :D) er inkludert i billigste billett. Lufthansa trenger jo en utstrakt testrunde for å finne ut om gratis kafe forbedrer kundeopplevelsen o_O.
    Jeg hadde sannsynligvis brukt LOT mye mer om dem hadde rute til Trondheim.
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,448
    Likes mottatt:
    8,849
    Bonuspoeng:
    183
    Men flyr man longhaul med connection, så får man valgt seter både på kort- og langturen. Til og med preferred seats, nødutgang etc.
     

Del denne siden