Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

1. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,042
    Bonuspoeng:
    113
    Det står at det skal være mulig å oppgradere på forhånd på nett. Jeg finner ikke denne muligheten?

2. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    113
    skal man ikke kunne velge seter gratis på eco light hos LH som senator ?

3. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
  4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk velge seter i eco light, men da på en connecting flight til long-haul. Fikk velge hva jeg ville på long-haul også

Schlandy liker dette
  5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,095
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor finner man denne, og er denne representativ for LX også?

Jeg har zrh-bkk med LX bookingklasse W og bkk-muc med LH biokingklasse V, vil jeg kunne oppgradere en av disse til biz med 2x vouchere?
    I så tilfelle så er det en nobrainer å fly 6leg ila november:)

6. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Ja. All info finner du her: https://www.miles-and-more.com/row/en/program/flight-benefits/upgrade-information.html

Scroll ned til du finner:
    IMG_0164.jpeg

paron and Maggie like this.
  7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,095
    Bonuspoeng:
    113
    interface87 liker dette
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Kan man bruke disse vouchers på en booking gjort med EBpoeng før SAS gikk over til SkyTeam? :cool:

9. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,908
    Bonuspoeng:
    113
    I beskrivelsen som er linket til over så er det ikke noe skriverier om tilgjengelighet eller billettype, kun hvilke flyselskap som gjelder. Men som sagt, gå inn på mine bookinger og sjekk.

Man må inn via M&M, finne bookingen og trykke på 'change booking'.
    upload_2024-10-2_9-22-22.png

Her er en mine fremtidige bookinger. Utreisen er ikke tilgjengelig for oppgradering: Dette er Eco light (W)

upload_2024-10-2_9-23-20.png

På hjemreisen er 2 av 3 legs tilgjengelige for oppgradering. Ecolight booket om pga schedule change til vanlig Eco (Q)

upload_2024-10-2_9-23-56.png

Jeg har kryssjekket om det er ledige bonusseter i biz på disse flightene for å se om det har noen sammenheng. Usikker på om LH har dynamisk prising (og dermed 'alltid' har ledige seter) eller ikke, men jeg finner ledige seter i biz for poeng på alle flightene i min booking, bortsett fra BRU-FRA.
    Det er 2 mulig konklusjoner;
    1) Det er ikke mulig å oppgradere Eco Light, og man kan kun oppgradere om det er ledige bonusseter
    2) Det er ikke grunnlag for å konkludere om mulighet for oppgradering henger sammen med tilgang på bonusseter

upload_2024-10-2_9-32-52.png
    upload_2024-10-2_9-33-41.png
    upload_2024-10-2_9-35-6.png
    upload_2024-10-2_9-35-31.png

Det ligger også ytterligere en booking på M&M-siden min. Det er en booking gjort fra min konto, men som gjelder en reise for min samboer. Denne er i Eco Light. Her kan ingen av flightene oppgraderes. Det er ledige bonusseter i biz på alle legs. Her er det 3 mulig konklusjoner
    1) Man kan ikke oppgradere flights uten at man selv er den reisende
    2) Man kan ikke oppgradere Eco Light
    3) Ingen konklusjon angående mønster for når man kan oppgradere

upload_2024-10-2_9-40-48.png
    upload_2024-10-2_9-41-10.png

Verdt å merke seg;
    • Even on the upgraded flights, the baggage allowance of the originally booked fare is still applicable.

Reisen jeg har med OS/LH på SK *A-billett vil ikke systemet legge til på M&M-siden når jeg trykker på 'add booking'

upload_2024-10-2_9-30-11.png

Last edited: 02. okt 2024
    btm, themichael, paron and 1 other person like this.
  10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,767
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke fått vouchers ennå, for den siste reisen for match er ikke gjennomført. Så jeg får ikke sjekket på mine bookinger. Men kanskje noen andre får sjekket?

Rapolo liker dette
  11. turaga008

turaga008 EBD | OWS | *AG

Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg var ikke klar over at man fikk vouchers etter challengen var ferdiggjort, dette er jo flott! Jeg fløy siste nødvendige leg fire dager siden, hvor lang tid har det gått fra siste leg til godkjenning for andre som har fullført?

Maraug liker dette
  12. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    I går gjennomførte jeg legg 3 og 4 av statusmatch challenge'en.
    Lufthansa klarte ikke å begeistre. Det starter med at dem ikke kjøper Fast Track i Trondheim. Boarding var ren chaos. De startet gruppe 1-2, men da alle preset seg fremme ble bare alle grupper åpnet umiddelbart.

Crewet var mest opptatt med seg selv og var ikke istand til å hilse passasjerene da dem gikk ombord.

Etter en hilsen som Senator eller tilbud om noe å drikke (enkelte skrev om slike hyggelige gest her) kunne jeg da ikke håpe på. Men jeg fikk i hvert fall kjeft av crewet da jeg skulle på do. Det er nemlig slik at man bare har lov til å stå opp når toiletten bak er ledig. Ikke lov å vente i gangen, så jeg fikk gå tilbake helle veien fra bakerste i flyet til rad 5, der jeg fikk tildelt sitteplassen. Hun kom senere til meg for informere om at toiletten nå var ledig.

Tur nummer to, fra MUC til SBZ var for så vidt en del bedre i det at crewet var hyggelig, men her ble jeg heller ikke gjenkjent som Senator.

Alt sammen klarte ikke LH å imponere. Jeg ser ingen grunn å velge dem fremfor SAS, med mindre destinasjon ikke kan nås med SAS. Så mye vi klager over dem, så har jeg dog aldri opplevd at jeg følte meg uvelkommen om bord.

13. runesole

runesole Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Det får man vel ikke heller? Har fullført challenge for lenge siden, men ikke hørt noe om voucher...

EDIT: Hadde visst 2 :eek:

Last edited: 04. okt 2024
    turaga008 liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, minner meg om den gamle sketch'en til Pam Ann:

"You zit to the right, you zit to the left! Schnell!"

Lett å finne på Youtube, og har endel sannhet i seg om hvordan Luftwaffe fungerer når det gjelder kundeservice. Et eksmpel av flere:

jgroneng and tkrunning like this.
  15. Staralliance

Staralliance Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Første tur med Lufthansa i går, for å kvalifisere til gull OSL-FRA-WRO. Første fly OSL-FRA kl 1305 ble kansellert 2t før avgang. Automatisk ombooket til OSL-HAM med Eurowings, og tildelt sete på 1.rad. Måtte sjekke inn hos Eurowings på Gardermoen, innsjekkingsområde 1. Her ble vi informert om at vi fikk boardingkortene for alle tre flyvningene, og at fast track og lounge var OK. Det viste seg dessverre ikke å være tilfelle. Kom ikke inn på fast track på Gardermoen, og heller ikke SAS loungen som vi hadde blitt forsikret om. Ved ankomst Hamburg gikk vi til loungen og sa bi hadde blitt rerouted og hadde Eurowings boardingkort. Damen i resepsjonen forstod raskt hva vi ville og utstedte nye boardingkort med senator og loungetilganger i Hamburg og Frankfurt. Ombord i Lufthansa A320 til Frankfurt fikk vi en liten vannflaske og en Lindt sjokolade som ble delt ut en og en, og ikke fra kurven. Det hele virket veldig kjipt, som om flyvertinnen var livredd for at noen skulle ta to sjokolader. I Frankfurt var det noen timer venting. Ankom A, og videre fly gikk fra B. Lang tunnel og opp i B for å finne en lounge, som viste seg ikke å finnes, kun non-Schengen. Tilbake i A og inn i loungen. Oppdaget at setene våre på siste fly var borte i appn, så sjekket med serviceskranken i loungen. De sa alt så bra ut i systemene, så vi stolte på dem. I følge setekartet var det 5 ledige seter, men da vi kom ombord var det ca 45 ledige seter. Samme service her med vann og sjokolade, men her var flyvertinnen skikkelig crazy og strakk fram sjokoladekurven til passasjerene.

Ankomst Wroclaw kl 2230 etter 3 flyvninger, mot opprinnelig 2 flyvninger og planlagt ankomst kl 1800. Fikk voucher på 7 euro til bruk i Hamburg og Frankfurt, men stod over siden vi hadde lounge. Vet ikke om jeg kan kreve noe kompensasjon ved ankomst 4,5t forsinket, så tar gjerne i mot innspill.

Spielhaug and themichael like this.
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,145
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe, spørs på øynene som ser :p

Noen vil mene det er personlig service, andre vil mene at de er kjipe og at de tror noen passasjerer kommer til å ta 2 sjokolader.

Selv ville jeg sett på dette som en personlig touch.

17. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    ---
    eur 3.JPG

18. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Med kansellering under 7 dager før og forsinket ankomst over 2 timer på strekning OSL-WRO = 1075km skal du i utgangspunkt ha rett på full kompensasjon 250 EUR. Dessverre ser det ut som årsak til kansellering OSL-FRA var ATC-problem og da innenfor det flyselskapet kan si var ekstraordinær årsak slik at du likevel ikke får rett på kompensasjon. Ser det var mange andre fly forsinket 2+ timer eller kansellert i samme tidsrom. Du kan alltids prøve å søke, men ville ikke forventet å få noe.
    https://www.reuters.com/business/ae...ions-due-air-traffic-system-fault-2024-10-04/

Flyet som skulle flydd FRA-OSL-FRA:
    upload_2024-10-5_14-7-58.png

FRA avganger:
    upload_2024-10-5_14-15-29.png

Chrisljo and Staralliance like this.
  19. ina

ina Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,510
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte billetter med 6 leg til Sofia , men dukket opp så mye annet etter at jeg kom tilbake fra Oslo og match reise rapportne her er ikke så positive. Husker også noen egne dårlige erfaringer med Lufthansa utrolig dårlig håndtering ifm forsinkelser i Frankfurt og manglende vilje til å kompensere. Har allerede Thai gold og lurer på om jeg skal droppe match turen. Noen som har positive erfaringer å dele?

Last edited: 07. okt 2024
  20. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Skal snart ut og kombinere lufthansa og norwegian status match challenge. Noen som vet om de har interline avtale så jeg får sendt bagasje gjennomgående på to forskjellige bookinger?

Del denne siden