Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

1. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Var i Sofia med LH rett før pandemien. Fint sted å besøke. Min opplevelse er at LH fikser ting kjapt ved irrops. Jeg er blitt booket om før jeg har landet hvis noe har skjedd. Og de ordner bra hotell rett på flyplassen til Senator.

ina, kiev and Nordlands like this.
  2. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    Sofia synes jeg var et interessant sted å besøke. Når du uansett allerede har billettene ville jeg dratt. Dersom du har nok tid, kan du vurdere å leie bil (svært rimelig i Sofia) og dra til Plovdiv, et av det flotteste byene jeg enn så lenge har besøkt i Europa.

Med alt jeg vet nå, ville jeg ikke gått for LH SEN, men heller Thai Gold også. Du må ikke forvente noe bra ombord opplevelse om du reiser i Eco (light), bare fordi du er Senator.
    Men du kan jo likevel få en fin tur. Loungene i FRA (Panorama Lounge) og MUC (Senator Café) er flott.
    Om det skulle være grunn til kompensasjon, så er prosessen med tyske SÖP (tilsvarende vår flyklagenemnda) rett frem.

ina liker dette
  3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,101
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som er godt kjent med programmet og vet om evouchers kan deles i familiepool?

4. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    FamiliePool fungerer vel ikke i Norge på M&M?

5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,101
    Bonuspoeng:
    113
    Det vet jeg ikke, leste bare kjapt om det og registrerte kun at man kunne være 2 voksne + 4 eller 5 barn. Var ikke klar over at det var geografiske restriksjoner også.

6. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er geografiske restriksjoner:

https://www.miles-and-more.com/row/en/program/at-a-glance/mileage-pooling.html

Magnus1001 liker dette
  7. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,726
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har foreløpig bare 4 flights som Senator. De tre første var flydd av Air Baltic, og Air Dolomiti. Merket egentlig ingen anerkjennelse der, bortsett fra at jeg kunne velge sete gratis hos sistnevnte. Kun den fjerde var en "ekte" LH flight, og den endte opp med å gi meg sterk motivasjon til å beholde Senator! :) (Én flight er kanskje et tynt grunnlag, men det var i alle fall nok for å fullføre challengen)
    For det første ble min datter (hun også matchet til Senator) og jeg oppgradert til business.
    upload_2024-10-9_12-30-4.png

For det andre fikk vi en veldig god tone med de to svært trivelige flyvertinnene som hadde ansvaret for oss på denne turen. (Det hjalp nok at det var kun én annen passasjer på de 3 radene med biz).
    Jeg slo også av en prat med de i galley, og da kom det frem at hun ene var gift med en tysk bonusnisse, så det ble en del prat rundt det, reise generelt, og Norge da..:D
    Det hele toppet seg noen minutter før landing, da de kom med denne til oss:
    upload_2024-10-9_12-31-23.png
    Selvfølgelig helt uventet, så jeg ble oppriktig rørt over gesten.
    Blir nok flere turer med LH de neste månedene. Må bare skru ned forventningene, så jeg ikke blir altfor skuffet, for det skal litt til for å toppe denne turen.. :)

Last edited: 09. okt 2024
    OyvindN, ina, Cumulus and 37 others like this.
  8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,156
    Bonuspoeng:
    183
    Hva skal du med en kortvarig LH match, når du har ROP gull i 2 år?

Enda verre blir regnestykket om du må betale for milage run bare for å beholde SEN. Men siden du høres ut til å ha billettene allerede, er det jo bare å holde på dem og reise hvis de ikke kan refunderes.

Gull-statusene har presis samme verdi i *A, og i motsetning til LH som gir 1 år, har jo TG vært rause med 2 år og ingen krav.

Fikk veldig god service i TG business med nylig matched ROP gull - inkl servering av mat før alle "vanlige" i business fikk maten sin.

ina liker dette
  9. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,974
    Bonuspoeng:
    93
    Det spørs jo med hvem man muligens vil reise neste år, om det er med Lufthansa så vil jeg si Senator har litt større verdi enn annen *A gull, hos andre selskap virker det mer likt.

Forhåpentligvis er turen til Sofia også mer enn at milage run; Har selv enda aldri bestilt noen ren MR, kun helgeturer jeg uansett kunne tenke meg eventuelt med noen legs ekstra. Skal selv sikre forlengelse av Senator med en helgetur til London om 2 uker med omvei t/r via hhv. BRU og ZRH.

ina, themichael and Baldrick like this.
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Matchet min datter til Frequent Traveller fra SAS sølv. Flyet kom sent inn til VIE med bare 5 min avgang til neste. De fløy økonomi. Bil sto og ventet på dem da de kom ut av flyet, egen person som tok dem først i passkø slik at de rakk flyet. Som ble holdt noen minutter ekstra.

Det kan selvsagt være tilfeldig. Men lurer litt på om det kortet faktisk spilte en rolle. Har ikke hørt om at økonomipassasjerer får en slik service, kun HON/First. Var også kaos på flyplassen den kvelden.

11. mrtrond

mrtrond Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Reiste economy light med LH OSL-FRA og FRA-BUD igår.

På leg til FRA fikk jeg automatisk sete helt foran bak biz ved innsjekk, ellers var det ikke noe spes. Mye god mat og drikke på Senator lounge på FRA forøvrig. :)

På leg til BUD ble jeg oppgradert til business ved gate og i flyet brukte de mitt etternavn og ga voldsom god service med mat og drikke og småprat. Flott tur! :D

Men tenker er dette vanlig for alle senatorer eller flagges vi statusmatchere og smøres hardt så vi flyr mer tror dere? Det tenker jeg! ;) Blir noen turer til med LH ihvertfall. :p

12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Tre flygninger med LH i helga, de to første i vanlig ECO, der merket jeg ingenting av status, bortsett fra tilgang til senator loungen på FRA. Nå på tur hjem fra MUC Eco light ble jeg oppgradert til biz. Før det fikk jeg tildelt sete 4F, som også er greit når man ikke får velge selv. Utover det ingen spesiell oppmerksomhet her heller.

13. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    848
    Bonuspoeng:
    93
    Hatt 6 segmenter nå, hvorav 2 med Helvetic, spennende å se om det går gjennom, da.

14. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    En av mine 6 segmenter var med Helvetic (ZRH-OSL) og jeg har fått bekreftet fullført match. Får håpe det går bra for deg også...

ina liker dette
  15. sday

sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

Likes mottatt:
    213
    Bonuspoeng:
    43
    Fullførte mine 6 segmenter forrige uke.
    Liten oppsumering:
    BGO-FRA (LH)
    Ingen anerkjennelse
    ingen oppgradering
    ledig midtsete.

FRA-MUC (LH)
    Ingen anerkjennelse
    ingen oppgradering

MUC-BLQ (EN)
    Ingen anerkjennelse
    ingen oppgradering

BLQ-MUN (EN)
    Ingen anerkjennelse
    ingen oppgradering

MUN-FRA (LH)
    Ingen anerkjennelse
    ingen oppgradering
    ingen ledig midtsete.

FRA-BGO (LH)
    Ingen anerkjennelse
    Oppgradert til business
    ledig midtsete.

Eddie47, jgroneng, chrt and 4 others like this.
  16. saetershagen

saetershagen Medlem

Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    33
    Hadde en Tyskland rundt reise i helgen for å gjennomføre challenge. Det ble klart for meg at Lufthansa har problemer med on time performance. Her er mine erfaringer fra helgen

11. OKTOBER

OSL - FRA: Business Class - ingen anerkjennelse - mindre forsinkelse - veldig bra service

FRA - BER: Business Class - ingen anerkjennelse - mindre forsinkelse - veldig bra service

12. OKTOBER

BER - MUC: Economy Light - ingen anerkjennelse - mindre forsinkelse - flyttet til rad 4 - standard service

13. OKTOBER

MUC - BER: Economy Light - ingen anerkjennelse - forsinkelse på over 1 time - flyttet til rad 6 - standard service

BER - MUC: Economy - ingen anerkjennelse - forsinkelse på 40 minutter som førte til svært tight connection på MUC - standard service

MUC - OSL: Economy, men oppgradert til Business - forsinkelse på 1 time og 30 minutter - ok service

På sistnevnte flygning kom jeg som nest siste passasjer - når alle hadde boardet og satt seg fikk vi imidlertid beskjed om at flyet hadde teknisk feil som første til at vi måtte bytte fly. Alle ut til gate igjen og 25 minutter etter startet ny boarding. Her var faktisk Lufthansa kjappe selv om de måtte flytte alt til nytt fly på remote gate. Det ble imidlertid ytterligere forsinkelse da en passasjer var så full at han tryna i trappa på vei opp til flyet og ble liggende på asfalten :eek:. Ble hentet av politiet og ambulanse, men da måtte selvfølgelig bagasjen tas av.

Når det gjelder sikkerhetskontroll er både MUC og BER helt forferdelig. Alt tar så utrolig lang tid selv om de har mange mennesker på jobb. Fast track er en illusjon i Tyskland sett med norske øyne og BER en jo en av de verst designede flyplassene i verden. Jeg er like overrasket hver gang når de har gjemt en eller annen obskur gate ned en etasje inn en dør eller noe.

Mavo, Teknolai, tobeornot999 and 10 others like this.
  17. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,160
    Bonuspoeng:
    113
    I hvert fall for MUC (som jeg bruker 3-4 ganger i året) må jeg si at Fast Track (eller bedre sagt Gold Track) fungerer helt top. Er du sikker på at du brukte "riktig" fast track?

Det er skilter med "Fast Lane" ved inngangen, men disse er for både utvalgte flyvninger som går om kort tid, Frequent Traveller og Business Class passasjerer.

Går du ytterst til venstre, så finner du skilter til "First Class" som fungerer helt top!

Da jeg kom ditt var det ingen kø. En mann tok meg da med seg, forbi seks "vanlige" passasjerer, som nettopp ble sluppet inn i Gold Track'en, så jeg kom helt fremst og måte ikke vente et eneste sekund før jeg fikk legge tingene mine på bandet. Det kan egentlig ikke bli mye bedre.

signal-2024-10-10-13-00-17-503.jpg

18. saetershagen

saetershagen Medlem

Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    33
    Brukte nok ikke riktig fast track på MUC da nei, men så ingen skilter til First Class. Men da vet jeg det til neste gang! Synes uansett at prosessen var helt idiotisk. Skulle ikke ta ut pc eller flytende veske, men da ble bagasjen sendt til sjekk fordi de måtte se på posen med flytende væske uansett. Det er å skape unødvendige flaskehalser.

Last edited: 14. okt 2024
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med @themichael , du må ha vært på feil sted, det du beskriver er langt fra min erfaring med MUC, tvert om vil jeg si at det er helt i toppen av effektive flyplasser jeg har vært på.

20. saetershagen

saetershagen Medlem

Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    33
    BER har jeg i hvert fall kontroll på for der har jeg vært 5 ganger siste 12 måneder og det går like sakte hver gang.

RoadKing, kiev and themichael like this.

Del denne siden