Glemte at jeg ikke har gjort dette etter bytte til Skyteam. Må nesten finne en annen løsning nå da. Vet ikke om gull/diamantmail kan registrere EB på kun SK flights i en LH booking ref. kanskje?
Prøvde en variant med å registrere hele reisen med EB nummer i SAS app og så velge seter på SAS flight. Men de ble svisj borte når man gikk inn i LH app og registrerte Senator nummer Jaja, får se hvilke seter SAS allokerer ved innsjekk.
Fikk bekreftet forlengelse av Senator til februar 2026 i dag. Har fløyet følgende: 2 x LOT, 2 x Helvetic, 1 x Air Baltic og 1 x Swiss. I tillegg hadde jeg to awardreiser med hhv Swiss og Helvetic. Her var kanselleringer, så ble flyttet til hhv A og C klasse. Regner kanskje med at de også teller.
Samme her. Mine kone, datter og jeg selv fikk og bekreftet status match og evouchere er på plass. Siste fly var 3.10 for min kone og 10.10 for min datter og meg. Med to evouchere, opp mot 6 000 miles per pers (welcome challenge, 2 000 miles på første flight, ViaTrumf og mine kone var såpass heldig at hun ble ombooket til booking klasse Q) og en hyggelig stund i Senator Cafeen var det jo verdt å bruke penger på challengen. Selv om ombord opplevelsen står til stryk.
Jeg fikk også bekreftet i dag, siste tur med LH var 28. Sep. 2 legs med Brussels 4 legs med Lufthansa
Ombooket til Swiss direkte til Oslo i kveld i stedet for via FRA. Vil det telle som 1 eller 2 flight på challenge?
Jeg hadde tilsvarende i sommer hvor TBS-MUC-FRA-SVG ble til TBS-MUC-LHR-SVG. Sendte en henvendelse til M&M i etterkant og spurte om kreditering i henhold til billett. Svaret var nein og de har åpenbart en annen praksis enn SAS. Jeg ville i det minste sendt de en henvendelse og prøvd.
Litt opp og ned med hvordan status blir behandlet ser jeg. Er blitt anerkjent en gang på reisen i helgen. På flyene ingen ting. Fulle men ikke helt fulle fly så ikke noen flytting fremover. På retur i kveld fra Zürich via Frankfurt er LH forsinket et sted mellom grensen fra Tyskland og flyplassen blir jeg ombooket til formiddags flyet i morgen med overnatting i FRA. selv hadde jeg ikke dekning før i lounge : så der ringer jeg og chatter med LH : får nei nei nei Går til Swiss transfer disk som er full. Men biz og F køen har bare en foran meg. Der får jeg et smil. Blir minnet på at jeg alltid kan gå rett til en F luke som senator og får ny billett på direkte flyet i kveld 2 ansatte sukker og sier de savner SAS : de var vist gode å samarbeide med. Viste ikke helt det…. Men det var jo hyggelig. Fint med status når en faktisk finner en som vil og kan hjelpe
Etter 5 legs med Brussels, hvorav to på longhaul og 1 med Lufthansa så er konklusjonen at det er noen få fordeler og lite ekstra oppmerksomhet som senator. Ingen antydning til softblock. Hos Brussels får jeg konsekvent sete rett bak business, også på Eco light. Ellers ingenting ekstra. Lufthansa gav sete fem rader bak business, og på tross av at radene foran ikke var fulle fikk vi ikke lov til å flytte frem. Men vi fikk veldig hyggelig hjelp og info fra crew siden vi var spurte om å flytte fram grunnet kort transfer i München. Det viste seg heldigvis ikke å bli noe problem. Vi fikk likevel ekstra vann og gratis nøtter mot slutten av turen. Alt i alt ok fornøyd som senator, men jeg synes sas diamant gir vesentlig bedre fordeler...
Ved om booking i går til swiss ble jeg spurt om j ville ha sete ved nødutgangen eller hadde andre preferanser. Så det var en ekstra liten hyggelig ting.
Det er jo sikkert hyggelig å bli hilst med navnet på flyet og bli plassert rett etter "business" setene. Men hovedinntrykket mitt er : "Oh, du har Eco light??? Da må turen din være så kjipt og kjeldelig som bare mulig". SAS, som angivelig har et stjerne mindre hos SkyTrax, gir meg som Diamant gratis setevalg på alle seter, gratis drikke og gratis WiFi. Det er i tillegg sjeldent at man får et virkelig sur crew hos SAS. På 3 av mine 4 flyvninger med LH tror jeg derimot at det var bra at crewet ikke tok mer kontakt med meg enn absolutt nødvendig (på flyvning nummer fire ble jeg hilst og fikk en sjokolade ekstra - det var det). Jeg angrer på ingen måte at jeg gikk med på Challeng'en - jeg fikk tross alt mye valuta for pengene på disse turene som jeg uansett skulle ta. Men Lufthansa tok ikke sjansen til å vinne meg som en begeistrert kunde. Synd ingen fra Frusthansa leser med her.