Så bra Spurte du eller skjedde upgrade uoppfordret? Ferdig med 5 av 6 legs her og nada fordeler så langt. Har fast track da
Hvor lang tid går det før de 6 flygningene resulterer i en forlengelse av Senator-statusen? Nå er det gått 14 dager siden siste flygning ..
Lurer på det samme. Har ikke oppdatert seg hos oss heller. Jeg tolket det til at Helvetic og AirBaltic ikke gjelder likevel, men da kan det jo fortsatt være håp.
Ennå ikke fått forlengelse av Senator-statusen selv om jeg var ferdig med 6 flygningen så tidlig som 27 august. 4 med LO og 2 med LH og alle flygningene er postet korrekt på konto.
Fullførte mine fire siste legs fredag og lørdag. OSL-FRA-KRK-FRA-OSL Ingen oppgraderinger, men blokkert midtsete på nødutgang på alle flighter
Fullførte utfordringen i går med totalt syv legs. Seks av disse med LH, en med SN. Bortsett fra tilgang på lounge og alltid sete på første rad bak gardinen har jeg ikke merket noe ekstra som Senator, stort sett ikke en gang ledig sete ved siden av meg. Men på kveldsflyet hjem til Stavanger fra Frankfurt i går kom purser til meg. Ønsket meg velkommen og spurte om alt var ok og om jeg ønsket noe, feks et glass vin. Takket ja og fikk rødvin, samt vann, i ordentlige glass fra business. Og et ekstra smil. Hyggelig.
Du kan slutte å lure, disse wet lease LH/LX flyvningene teller 100% som LH/LX flyvninger. Det blir som å fly en CRJ900 med SAS operated by Cityjet. Gi det en uke eller to så har de nok kjørt neste batch oppdatering på statusmatch.
De ser ikke ut til å klare å skille på det. For min egen del har jeg 8 flights med LH-gruppen til nå og har kvalifisert. De er fordelt slik; - 5 flighter som er revenue og faktisk fly - 1 ‘flight’ som er revenue, men tog med OS flightnummer - 2 flighter som er bonusreiser på SK-billett Jeg antar at det er de seks første som er grunnlaget LH har basert seg på for forlengelse av status Alle disse 6 var poenggivende. Når de ikke en engang klarer (i det minste ikke gjør det) å skille på fly og tog, ser jeg ikke at det er noe problem så lange det er et LH/LX/OS/SN/LO-flightnummer. Kanskje med unntak av codeshare utenfor gruppen.
Jeg har rejst alle 6 legs på business flex billetter med LH og LX : CPH-GVA-CPH + CPH-FRA-GVA-ZRH-CPH. Checkin i GVA ved First Class pulten, suverænt, her var ingen kø, men ved BIZ og økonomi pultene var der meget lange køer. En fantastisk service ombord på alle legs, og hele tiden Mrs T... >> Senator << gør vist en forskel.
Da har både jeg og fadern fløyet de nødvendige 6 flightene for forlengelse. Far har 6xLH. Selv hadde jeg 4xLH og 2xEN (Air Dolomiti). Min opplevelse: - Fikk reservert nødutgang på alle flighter - Null oppgraderinger - Null annerkjennelse Far: - Betalte for setevalg i booking (reiseselskapet til jobben) - Null oppgraderinger - Annerkjennelse (og kaffe og sjokolade) på alle short haul flighter. Foretrekker de eldre senatorer?
Åtte flights i boks: Swiss biz t/r OSL-ZRH-DUB, og LH/Dolomiti turist t/r OSL-MUC-TRN. Erfaringene er meget gode: - Courtesy upgrade OSL-MUC - Tilsnakket som senator på de fleste flightene. - lett å booke seter gratis, men se under - gode lounger, selv i Torino. Bra steg opp fra SAS lounger, men det skal heller ikke så mye til Negativt: - security check OSL på retur sent kveld, her klarte ikke Komputer i adgangskontrollen å forstå LH boardingkort. Mye hazzle. Ultrasure vakter som direkte kjeftet på kundene sine. Har ikke opplevd maken etter (altfor) mange år igjennom OSL/FBU. - kobling med SAS på OSL er vanskelig, selv med gjennomgående billett på LH-stock. Ned i kjelleren og opp igjen for å resjekke bagasje. Man må innom skranken for å få lagt inn riktig status per flight. Her kan man ryke på en smell. Tilogmed dragen på SAS innenlandslounge strevde for å få det til. Alt i alt er jeg godt fornøyd med LH Senator, og hvis det kommer en løsning til TRD for å unngå kaoshelvete kalt OSL blir jeg nok permanent Senator. (… og til overnevnte hentydning om eldre (hah!), så stemmer det nok at tyskere har mer respekt for oss godt voksne med lysnende hårfarge, enn i vår kultur. Det samme gjelder for så vidt de aller fleste ikke-nordiske land)