Miles and More status match

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av stemnic, 16. april 2024.

1. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,093
    Bonuspoeng:
    113
    Når fløy du siste leg? Jeg hadde mitt siste leg 18.10 og har fortsatt ikke fått forlenget status.

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,752
    Bonuspoeng:
    293
    20.10, så to dager etter deg.

Magnus1001 liker dette
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,506
    Bonuspoeng:
    293
    De brød seg ikke om min lyse/manglende hårpryd …

kiev liker dette
  4. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,054
    Bonuspoeng:
    183
    Hmm…
    Du skulle vel aldri ha skarret så de hørte det?

(Mye vondt blod mellom hanseatene og tyrolere fra gammelt av)

Eddie47 and RoadKing like this.
  5. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    27A og 20C med Austrian i Eco light. Hva skjedde med senator fordelen med gode sitteplasser i ECO light? :rolleyes:

6. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Det kan se ut som de gjorde batch med matching omtrent den 18.10. Kona har fått forlenget sin status til 2026, og fløy sin sjette flight 5. oktober. I historikken hennes ser jeg:
    Jeg hadde også min sjette flight den 20.10, og har fortsatt ikke fått forlenget status.

Sendte mail til StatusMatch support i går, og de svarte følgende:
    Jeg mener også at de sa det samme i det webinaret som gikk i forrige uke, men jeg fulgte bare halvveis med, så jeg er ikke helt sikker.

Har prøvd å sende e-post til Miles & More, men greier ikke å finne noen måter å gjøre det på. Kontaktskjemaet på websidene deres gir feilmelding og jeg finner ingen epostadresse som virker. Prøvde også å ringe nå, men gav opp da det var helt tydelig at vedkommende aldri hadde hørt om statusmatch...

holmen liker dette
  7. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Er det mulig å finne en tur/retur med 4 LH gruppen flights på én dag last minute? Helst en tirsdag eller torsdag.. :rolleyes:

8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,881
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du sjekker på Lufhansa.com så vil du finne haugevis med varianter som involverer f.eks FRA eller MUC som endepunkt via den andre.

DanH liker dette
  9. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,293
    Bonuspoeng:
    183
    Du har jo 2uker igjen :cool: 5/6 flights her, siste flights for min dem 29/11:eek: Da blir det 7.

DanH liker dette
  10. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    845
    Bonuspoeng:
    113
    Men så kom det ingen på 20A da, så jeg fikk sitte alene. Ansees C som et bedre sete i en Embraer? Regnet ikke med å sitte alene når det ble annonsert flere ganger at flyet er helt fullt. Og så kom purser bort og hilste og takker for at jeg flyr så mye med dem.

Flyvefisken liker dette
  11. tafta

tafta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde 6. flygning 1. Nov og sidan ein var LH operated by EN var eg usikker på om den telte med så sendte epost til Miles & More. Dei bekrefta at eg no var kvalifisert til Feb 26 etter nokre dagar, men at statusen i appen ikkje ville endre seg før nærmare expiry date. Så det kjem vel når dei køyrer batch update neste veke då tippar eg.

Flyvefisken, Lnbre and Teknolai like this.
  12. Flyvefisken

Flyvefisken Medlem

Likes mottatt:
    317
    Bonuspoeng:
    53
    Nettopp tatt de fire siste LH Group flyturene jeg trengte. Jeg valgte en variant som lot meg benytte fire forskjellige flyselskap.

Brussels Airlines - sjekket ikke inn på forhånd, ba om midtgang, endte på rad 27 (av ca. 30).

Swiss - tilsvarende ad innsjekking, fikk rad 4. Biz var rad 1 og 2 - og fullstendig tom.

Air Dolomiti - fikk ikke sjekket inn online. Feilet også i forkant hver gang jeg forsøkte å gå inn og velge sete. Ved skranken fikk jeg 12F, nødutgang.

Lufthansa - hadde valgt sete 10F før innsjekking åpnet. To-seters nødutgang.

Null anerkjennelse på alle flightene.

Ingen oppgraderinger.

Gratis flaske vann til alle på tre av flightene - ikke Brussels Airlines.

Tre av fire flighter var tilnærmet helt fulle. Jeg hadde ledig sete ved siden av meg på alle fire, som en av ytterst få.

tafta, Insomnia4u, Baldrick and 2 others like this.
  13. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Så bra du har fått det bekreftet. Hvor fant du mulighet til å sende dem e-post? :oops:

14. tafta

tafta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Er kontaktskjema på Miles & More support. Ikkje intuitivt å finne det, men ligg der under contact support.

Teknolai liker dette
  15. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Fullført 6/6 nå.
    4 LH intra-europa, ingen anerkjennelse, men fikk alle fordeler med bagasje, gratis setevalg lenge før, blokkert nabosete på 3 av 4 flyginger, og de fleste var rimelig fulle. Ingen oppgraderinger.
    2 Discover long-haul, fikk velge alle typer seter lenge før, ingen oppgradering, anerkjennelse på 1 flight.
    Bonusflight: Fløy C EWR-FRA med poeng, og da kom CC og var veldig glad for at jeg var senator og valgte å fly med dem.

16. viking93

viking93 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Da har jeg også fullført 6/6 legs.

4 flyvninger med LOT (København-Warszawa-Chisinau). Ingen anerkjennelse av Senator status ombord, men fikk tildelt sete på første rad i Economy på alle flyvninger. Non-schengen lounge på utreisen i Warszawa var liten, men veldig bra utvalg av mat og drikke. På returen besøkte vi schengen lounge i Warszawa. Denne var veldig full, men hadde lest på Flyertalk at man som senator kunne be om voucher til en annen lounge (tror det var en skyteam lounge). Den var hvertfall stor og utvalget av både mat og drikke var bra. På returen fra Chisinau var det bussgate. Her fikk business passasjerer og *gold egen minibuss til gate. Fin touch, selvom det var en tur på max 1 minutt.

2 flyvninger med Austrian. Booket eco light. Ingen anerkjennelse av senator status ombord. Med Austrian kunne vi besøke SAS gull lounge i København på utreisen Det var pølse i brød på menyen fredags ettermiddag. Ikke feil. Men jeg har alltid savnet et større ølutvalg i SAS loungene i Skandinavia.

På hjemreisen med Austrian ikveld fikk jeg og min reisemakker (han har ingen status) oppgradering til business class. Sete 1A og 1C. Vi hadde booket billetten sammen. Dette var en veldig bra opplevelse. God middag ombord og bobler fikk vi også. Fly var fullbooket i economy. 2 rader i business og kunne telle 2 ledige seter.

Attached Files:

Last edited: 18. nov 2024
    ordnetseg, Lnbre, tafta and 7 others like this.
  17. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Takk! Av en eller annen grunn fungerer det ikke hos meg, men da får jeg bare fortsette å prøve.

18. tafta

tafta Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, det er eit strev. Men om du loggar inn på Miles & More kontoen din, er i account overview, veljer Help & Contact nederst på nettsida, så trykkjer Contact og deretter Contact form så har du eit skjema du kan fylle ut og sende inn. Verkeleg tungvint opplegg. Nesten som dei vil du ikkje skal sende dei ein epost...

Teknolai liker dette
  19. Korsvoll

Korsvoll Nytt Medlem

Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    13
    Gjenomført 6 flyvninger nå som nyervervet Seantor, alle i ECO light, 5 x LH og 1X LX. 4 shorthaul og 2 longhaul, ikke anerkjennelse eller noen fordeler utenom det vanlige. Kunne velge alle seter gratis på alle flyvninger tross ECO light, da hele reisen var regnet som en del av langdistanse (egne regler da). Så 4x nødutgang med blokkert/ledig midtsetet og 2x preferred seats med extra legroom i 2 etasje på 380. Ingen beklagelse eller ekstra fordeler ved over 4 timers forsinkelse heller, dog rask og problemfri utbetaling av EU261 kompensasjon.

Baldrick and magnusant like this.
  20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde 4 poengflighter med LH-gruppen i starten av november. OSL-VIE og VIE-FRA med Austrian og FRA-MUC og MUC-PEK med Lufthansa. På VIE-FRA gikk purser bort til pappa og spurte om han var Mr. Upsaker. Det er jo for så vidt ikke feil, men jeg satt i riktig sete og hørte ikke noe. På MUC-PEK kom purser til meg, introduserte seg og ba meg si fra hvis det var noe jeg trengte. Fikk forøvrig samme servicen et par uker senere på BKK-OSL med nyervervet TG gull.

Calling, RoadKing, jgroneng and 3 others like this.

Del denne siden