… og der var perioden over. Tipper de har en bra klynge med Senatorer som skal forlenges nå! Dog på langt nær de kostnadene som fjottene i Frösundavik har klart å surre seg inn i. Tyskerne forstår at det er dumt for bunnlinjen å drysse penger utover hele verden. Svensker, som skandinaver flest, not so much
Med rollover til julemåneden var alle muligheter for forlengelse over for de som ikke rakk alt. Hos oss har hele familien rukket det, bare ikke fått sjekket om vesla har fått forlenget status. For min egen del ble det hele tolv turer, de siste fire for at vesla skulle få sin status forlenget. Noen må jo "ofre" seg slik at mindreårige ikke reiser alene... OSL-BRU-AGP - SN Eco. Ingen anerkjennelse men oppgradert BRU-AGP (stappfullt fly). Setevalg, fasttrack etc på plass. Dette var i juli, mao før SK forsvant fra SA slik at lounge i Oslo var problemfritt. AGP-ZRH-OSL - LX C. Ingen spesiell anerkjennelse utover en lang samtale med damen som passet på oss to i C. Fikk med litt ekstra sveitsisk sjokolade. OSl-WAW-GDN - LO Eco. Ingen anerkjennelse men fasttrack og fritt setevalg ved bestilling pluss ekstra bagasje. Diskusjon med SAS Lounge hvorvidt vi hadde adgang. Bladde i papirer og fant ut at vi hadde tilgang til Business-delen, ikke Gullstua. GDN-WAW-OSL - LO Eco. Ingen spesiell anerkjennelse. Fasttrack og lounge begge flyplasser, sete ved nødutgang. Stappfullt på WAW pga. ombygging. OSL-FRA-VCE - LH Eco. Fasttrack og Gullstua, sete ved nødutgang på A321 har ikke mer enn 2m benplass. Ingen spesiell anerkjennelse. VCE-MUC-OSL - LH Eco. Fasttrack og lounge, setevalg ved nødutgang ved bestilling. Ingen spesiell anerkjennelse, men carry-on var over vektgrensen ved innsjekk. Skrankepersonalet sjekket bookingen og var plutselig "Ikke noe problem, god tur!". Vet ikke om det var Senator-status eller det at det ikke var mer enn maks 30 personer ombord lørdag kveld til MUC med Air Dolomiti.
Tok siste leg i siste liten 30.11, regner med det tar en stund før status blir forlenget. Ble fordelt på 3 turer siden LX kansellerte min retur fra LHR og ikke svarte på min forespørsel om original routing credit. Innsjekk og BP i app, fasttrack og boarding gruppe 2 på alle flighter, men ingen anerkjennelse. OSL-DUS-OSL - EW eco basic, brukte loungekey til OSL lounge, 5C(betalt)/19D. OSL-BRU-LHR - SN eco light, tilgang SAS gullstue, 4D/3A, ledig midtsete leg 1. OSL-MUC-OSL - LH eco light, tilgang SAS gullstue, 6A/7F ledig midtsete leg 1. Har ikke planlagt noen turer med LH neste år enda, men gjennom bestilling og gjennomføring av reisene over har jeg sett gode priser til mange destinasjoner i europa. Tenker det fort blir et par helgeturer da, spesielt når BOO-MUC starter til sommeren.
Mener å ha lest at SAS og LH har inngått noe lounge-samarbeid på OSL? Hva har jeg tilgang til når jeg flyr LH ut fra OSL? Er EBG og *A gold gjennom Thai på reisetidspunkt.
Jeg tror at jeg har lest at det er bare Lufthansa Senator-medlemmer og folk som flyr Lufthansa Business som får komme inn i Sas-lounge. Visstnok gjelder det ikke for andre Star Alliance selskaper eller deres gold medlemmer. Det gikk bra for meg å komme inn som Senator med Lufthansa economy billett ved å bare scanne billetten.
Takk for svar! Det kan godt stemme. Men hvor står dette igjen? Finner ingenting om Lufthansa her: https://www.sas.no/reiseinfo/tilleggstjenester/lounge-access/ Men dekkes kanskje av det under "Entry to the Lufthansa Group contract lounges on departure" her: https://www.lufthansa.com/de/en/admission-rules Access to contract lounges is available to: -First Class passengers -Business Class passengers -HON Circle Members -Senators -Star Alliance Gold members Så da også *A gold.
Perfekt. Jeg skrev til LH igår, at jeg ikke bookede billetter efter feb25 medmindre min status blev forlænget, så håbet er der.
Vet ikke hvor det står online, men vet hva det står på plakaten og hva de sier på SAS OSL loungen: Hvis du flyr LH group selskaper (LH, Swiss, Austrian, Brussels) ut av OSL og er LH Senator eller flyr Business så har du tilgang til SAS loungen, hvis ikke så ingen lounge tilgang. Hjelper ikke med EBG eller Thai Gold på LH billett. Edit, står her: https://www.lufthansa.com/ge/en/lounges
JEP, nu fik jeg en flot mail fra Chief Customer Officer med bekræftelse på forlængelse. ( Alle mine 6 fly var LH og LX på business full flex ).
Noen som vet hvordan disse gratis e-voucher kan brukes. Kan de brukes etter en bestilling,kun for de dyreste øko-bilettene. Kan de brukes samtidig som man bestiller. Kan de kun brukes i etterkant,hvis det er leding i Biz,og kun hvist du har betalt for en av de dyreste booking Øko-klassene. Man kan spørre ved gate,er eneste jeg kjønner av dette,men da også kun vist man har kjøpe en full pris øko billett. The whole thing looks "fishy" to me. Lufthansa forklarer absolutt ingen ting jeg kjønner. -------------------
Nå er også min profil oppdatert med Senator til feb -26 og jeg har fått to e-vouchers. Men det digitale kortet i Lufthansa-appen viser ennå 2/25. *edit: har også fått mail med gratulasjon. Der står det at appen blir oppdatert ila få dager (så da ordner det seg) og at fysisk kort sendes ila få uker.
Korleis får dykk e-vouchers? Er dette upgrade vouchers? Status er oppdatert her, samt epost. Men ingen vouchers.