Jeg hadde en helt vanlig eco-billett OSL-MUC på mandag hvor jeg ønsket å oppgradere første strekk med e-voucher. Måtte ringe kundeservice. De sjekket om det var nok ledige plasser i business og endret første leg. Tror de fikset dette ca 1 uke før. De trakk da 1 av voucherne, så nå har jeg 1 igjen. Gikk greit, men veldig tungvint at det må ringes og at man ikke kan gjøre dette ved bestilling eller elektronisk etterpå.
Takk @Jon_Noj visste ikkje det var egen app…. Tungvint, SAS ligger jo et hav foran når det gjelder app. Disse e-vouchers, kan dei også brukast på long haul?
Ja, men du må potensielt bruke begge to for oppgradering. Jeg husker ikke alle variantene, men fra Biz til First kreves det to vouchere pr.pers.
Det var jo egentlig en ide for et IF prosjekt (jeg kan lage app, noen med? , the one app to rule them all (du får ikke tilgang til dataene men en oversikt med info og direktelink om apper man trenger).
Kan man bare bruke Miles & More Senator-vouchers på oppgradering hos Luftwaffe, eller også hos andre selskaper i LH-gruppen (SN etc.)?
Ja, du ser dem på web. Logg deg inn på miles-and-more.com og klikk på "Mileage account": Så ser du dem:
Du kan bruke evoucher på Lufthansa, Swiss, Austrian, Brussels, LOT og Discover. Swiss First må vel være det som gir mest verdi, da trengs det 2 stk evoucher fra business. Det er i tillegg teorietisk mulig å bruke dem på noen Star alliance partnere som United og Air Canada.
Fra hva jeg finner, nei. Skal kunne oppgradere C->F på Lufthansa også, men Swiss er kanskje dyrere, og i hvert fall færre som har reist med fra før her inne?
Joda, mulig men Swiss har både bedre F og de har den i alle fly, og siden den egentlig ikke var bookbar i Eurobonus så er det vel det som gir best verdi etter min mening.
Finnes det noen andre som fløy Air Dolomiti som en av sine seks og ikke har fått den registrert ennå? Over to uker siden jeg fløy og M&M sier bare "we have sent the details to our partner and await their response".
Ja, Jeg har to flyvninger med Air Dolomiti som ennå ikke er blitt kreditert til Miles & More-kontoen min. Derfor har jeg heller ikke mottatt e-posten om at statusen min vil bli fornyet til februar 2026.
Flydde Air Dolomiti 29/11, såg lenge ut som den ikkje kom inn men nå hadde den jammen ramla in i dag. LH flights på samme dato kom 1/12.
Takk for svar, til både deg og @cire913. Det var jo en del raskere enn i mitt tilfelle. Fløy 17/11, fortsatt ingenting. Antar du ikke gjorde retro claim?
Ingen retro claim nei, ser ut som EN er treige. LH 02/12 er registrert nå, men ingenting på EN så heilt klart forsinkelse. Men din er jo veldig forsinket da.