Har en reise til Canada ila sommeren med Air Canada. Men flightene SVG-FRA og FRA - YUL er operert av LH. Noen som vet om disse flightene vil telle mot de 6 flightene som trengs for å beholde Senator?
Jippi, status match godkjent . Som mottar av gratis gavegull med utløp ut juni kan jeg nå glede meg av Star Alliance gull medlemskap. Dermed blir det lounge innenriks med SAS et par måneder til med Senator LH, som Star Alliance medlem .
En bekjent sin status går ned til EBS fra og med juli av. Skal ut å reise i juli på økonomi (bonus) med SAS og Thai. Antar at en da kan benytte Senator-statusen for å komme inn på *A-loungene, men må dette registreres i bookingen, vise kort/app ved ankomst eller annet?
Mulig det teller siden det teller som en "leg" for qualifying points i status sammenheng. Fks MUC hbf til Zurich Airport har det en Swiss flight code: Reference number LX 9111 operated by DEUTSCHE BAHN FOR LUFTHANSA
Hvis det er LH-flighter med LH-nummer og du har dem med LH-nummer på billeten din bør det funke helt uten problemer. Usikker på om det funker hvis du har kjøpt dem som codeshare og det er AC-nummer på billetten din.
Dette var gull, jeg har også booket LH nok framover til Senator fornyelse så er happy happy! Også må jeg må si at jeg for tiden sliter med å finne gode alternativer til arbeidsheten LH i Europa. Håper SAS/Skyteam får kjørt opp konkurransemaskineriet sitt snart for nå klemmes mye innom Paris/Amsterdam til rare tider og høye priser. Da er senator med LH fin å ha inntil videre.
Jeg har en slik i starten av august med ÖBB og Austrian, kan prøve å huske å gi en tilbakemelding på hva utfallet er.
Det gikk fort gitt, sendte inn søknad og en snau time etterpå fikk jeg beskjed om godkjent Har en jobbtur til Beograd på høsten og da tenker jeg at det blir melkerute med 6 segmenter så har jeg landet Senator til februar 2026.
Raust av Lufthansa, men for dem ganske billig måte å sikre kundeliste fra SAS på. Fikk matchet SAS gull til Senator på rundt et halvt døgn (screenshot av app). En ting er rask Senator nå. Men halvannet år Senator (til 20 feb 26) etter 6 billig-flights er nesten for bra til å være sant. Best å bare ta imot, men ikke bli altfor vant til det. Kravene for å holde Senator etter feb 26 er temmelig tøffe, om man ikke flyr endel trans-kontinentalt.
Gikk ca 12-14 timer her. Får se om jeg gidder å forlenge, må regne pdet opp mot A3-gull. Man kan uansett matche til TK senere og beholde i 2 år med ett internasjonalt legg. Er det noe spesielt med å være Senator, utover *G?
Skoletysken kommer til å dukke opp igjen. Sammen med en forkjærlighet for sekt og bretzle. Tenk på det som et herlig dykk ned i tysk kultur.
Teller Swiss med LX-flight, operated by Helvetic? Er kanskje ikke verdt å risikere det. Mon tro om man kan se status på fremgangen av challenge noe sted