Skal på min første LEG-run for senator imorgen, og har sjekket inn på app, men får kun Boarding Group 3, stemmer det med senatorstatus og Eco lightbillett?
Svarer meg selv, iflg innsjekk var dette ett gjentagende problem med de som har fått statusmatch fra EB. Fikk gå gjennom bemannet sluse med gruppe 1.
På min første flight etter statusmatch løste det seg ved at jeg fjernet rewardprogram og la det til igjen.
Noen som har fått bekreftet forlengelse av status etter å ha fløyet de 6?? Eller som vet om det kommer en bekreftelse?
Var litt kaffetørst på snobbekaffe, så forsøkte meg på SAS innenriks på OSL, før senere forflytning til gullstuen, da den står på Lufthansa nettsider liste. Rødt bip. De to dragene slo opp og fant at man har tilgang med Lufthansa hvis man hadde en domestic flight. Siden Lufthansa ikke flyr domestic i Norge er det litt uklart for meg hvordan man skal få barrista-kaffe med LH boarding-kort, men det er kanskje en generell avtalebestemmelse som bare er blitt hengende.
Mine erfaringer etter førstereis som senator, med Helvetic. Ingen annerkjennelse som andre har skrevet om,ingen CU, kunne velge "kjøpeseter" gratis ved innsjekk, begge gangene ble de endret til "grattisseter", som var ledig på flyturen. På generell basis så var ikke Helvetic noe å skryte av, trange, slitte fly, bussgate på ZRH (som ser ut til å være standaren der), og ikke i rute. Heller ikke wifi. Har en ny runde med turretur ZRH med Helvetic neste måned, får se om de bedrer seg noe da.
Min erfaring som førstereise med Senator på LOT er: Ingen anerkjennelse. Gratis valg av seter som egentlig koster ekstra (nødutgang). Hadde ledig sete ved siden av meg både til og fra på nesten smekkfulle fly, vet ikke om dette er tilfeldig eller en soft perk. Ingen SAS lounge access på Gardermoen (gjelder bare Lufthansa group boarding kort, ikke allianse-selskaper som LOT). Tilgang til LOT lounge på WAW, enkel og full men bedre enn ingenting (bar og varm mat .
Kjempedumt spørsmål, og jeg skjønner at svaret er «det kommer an på», men sånn ca hvor mange Miles må man vanligvis ut med for diverse reiser, f.eks. fra Europa til Amerika eller Europa til Japan i de forskjellige klassene? Prøvde å se på nettsiden, men kom meg aldri helt frem til noen konkrete priseksempler. Er bare ute etter sånn-cirka-pris, så trenger på ingen måte være eksakt. Hva kan man få for f.eks. 10 000, 30 000 eller 50 000 Miles? Takk!
Skal fly Brussels long haul neste uke, har cashbilletter på økonomi. Er det noen som har triks eller erfaring med sannsynligheten for CU? Flyet er nesten tomt i alle klasser..
Aldri blitt oppgradert, men om jeg ikke husker feil så har oppgradering til business kostet 6-8k på flygningene jeg har hatt til og fra Afrika. Ikke like krise som med andre selskap, men vil tro det varierer litt.
Siden jeg er også nybakt SEN så har jeg følgende spm angående det nye systemet som MM har innført angående status. Min status går ut i februar 26 og jeg forstår det slik at "points" + "qualifying points" alltid resettes til 0 01.01. I 2025 har jeg flere reiser planlagt å jeg ser nå på muligheten å forlenge SEN status. Forstår jeg det riktig at jeg trenger 2000 points og 1000 qualifying points i 2025 for å forlenge SEN til februar 2027? Hvis dette stemmer så er neste spørsmål: Stemmer mitt regnestykke at en tur i First, booking class A FRA til GRU gir 1200 points + qualifying points til sammen tur retur? I såfall trenger jeg bare en biz tur i langdistanse til for å rekvalifisere? (De gir 400 per leg slik jeg forstår)?
Hei! Jeg skal fly til Sør-Amerika med Lufthansa i neste uke. Det er en bonusreise med SAS poeng og CT. Jeg er både eurobonus diamantmedlem og har fått statusmatch hos Lufthansa. Per nå ligger mitt Eurobonus nummer inne i bestillingen. Vil det være noen fordeler med å endre dette til M&M? Jeg får jo ikke poeng, men er det noen andre fordeler som senator som jeg kan få glede av? Jeg flyr i business hele veien og har allerede valgt seter, noe som var gratis
Egentlig ingen grunn til å beholde EB nå som SAS er ute av SA. Vil ikke gi noe som helst av fordeler. Senator vil gi bedre tilgang til lounge og ellers er det stort sett det samme som man ellers har ved status.
For å svare på mitt eget spørsmål hvis andre er interessert; jeg fikk bekreftelse på at challenge er oppnådd på e-post cirka 2 uker etter jeg fløy flight nr 6. Jeg ble forøvrig oppgradert til Business (Europa) på første flyvning etter jeg statusmatchet til Senator.