Vi booket en CT i F siste helgen i august. Byttet til MM SEN- nummer i billettprofilen. Flighten ble kansellert og ombooking skjedde til LX (!), på billetten oppført i bookingklasse F. En uker senere datt det inn qualifying miles gitt! . Mitt råd: Legg inn SEN-nummeret og be på dine knær om en rerouting
Noen som har problemer med å få riktig status på boardingkort og miles i etterkant? Jeg reiste til Munchen forrige uke (torsdag). Da hadde jeg boardinggruppe 3 og det stod ingenting om senator på boardingpasset. Under status på boardingkortet på mobilen stod det M/M. Men fast track og lounge fungerte. Enda ikke fått miles for flyvningen, 8 dager etter. Reise med Eco Lite hvis det har noen betydning.
Hatt det problemet selv. Bytta det i gate eller lounge. Fikk tips om å fjerne status og legge til på nytt, men ikke flydd enda etter jeg har testet.
Jepp, hadde det på reservasjonen. Fjernet og la det til igjen også. Gikk i skranken ved innsjekk på OSL, de sa det stod Frequent Traveller på meg, og ikke Senator, men de greide ikke forstå hvorfor. Medlemsnummeret mitt på miles & more sier Senator. Forstår ingenting
Jeg hadde/har samme problemet med en tur/retur OSL-MUC. Har endt opp med å bare kjøre en "retro claim" på M&M etter 7 dager. Segmentene har da kommet inn riktig.
Har vi tilgang til lounge på OSL med Swiss eco og SEN? Prøvde Star Alliance lounge finder, men fikk opp null treff. Stemmer det?
Du har tilgang til SAS-loungen (inkl gullstua). Grunnen til at du ikke finner noe i lounge finder er at dette gjelder kun lufthansagruppen og ikke resten av Star Alliance.
Sjekker alltid det aktuelle flyselskapets egen oversikt først, og i dette tilfellet har jo den svaret: https://www.swiss.com/no/en/fly/airport/lounges/lounges-worldwide
Lufthansa og co er faktisk flinke å oppdatere lounge oversikten på egne sider, inkl når det blir endringer slik som oppussingen på LHR f.eks.
I motsetning til SAS. Nå har SAS oppdatert også, men hos dem stod det lenge LH lounge på LHR etter at den var stengt. Plaza premium er forøvrig SAS sin lounge på LHR T2 nå, for dem som ikke har hørt det allerede. En helt grei kontraktslounge.
Noen som vet om man også har tilgang til å gjeste noen inn i gull loungen på OSL? Som Senator med LH billett og reisefølge uten status, biz billetter.
a, det går helt fint å ta med en gjest inn i Gull-loungen på OSL hvis du har LH-billett som Senator. Jeg gjorde det forrige helg. Du skanner billetten din, velger én gjest, og så kan gjesten skanne sin billett.
Noen som vet om det hjelper å ringe inn for å bruke en Evoucher? På nett står det bare no upgrade possible på den flygningen jeg ønsker å oppgradere.
Erfarte i dag at nettsiden til Lufthansa var korrekt, men info i lufthansa appen var feil. Lounge i München satellitt var markert som midlertidig stengt i appen, men nettsiden sa den var åpen. Hvilket den også var
Samme problem , sa ifra ved skranken i Oslo, men setene var da allerede gitt, flyene var fullbooket alle 3 fly og eneste fordel var blokkert midtsete på 2 av flygningene. Ved dages retur har jeg fått riktig status som senator og har fått seter foran gardin 2 av 3 strekningene. Går på flyet om 45 min så vi får se om det gjør noe forskjell .
Søkte om "status match" og fikk positivt svar ganske raskt. Men jeg hadde ikke vært pålogget siden 2019 (tror jeg) så jeg slet skikkelig med å logge på. Men etter litt hjelp fra kundeservice kom jeg inn. Men nå virker det som om pålogging til både Lufthansa og Miles & More går i sirup. Er det andre som sliter med dette nå? Jeg kommer rett og slett ikke inn på Miles & More, men på Lufthansa kommer jeg inn, men detter ut etter ganske kort tid.
Reiste 6 flygninger som senator i helgen. Sjekket inn i Lufthansa-appen alle var registrert som SEN LH*G 4 flygninger gikk ubemerket hen 1 annerkjennelse som senator 1 oppgradering