Miles & More erfaringer og spørsmål

Tråd i 'Miles & More' startet av KristianSk, 17. okt 2014.

1. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, Lufthansa var visst hatt ett større globalt IT problem i dag, fikk ikke sjekket inn på app eller nett. Det er nok årsaken til sirupen.

Skarven liker dette
  2. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har som regel 3-4 t/r flyvninger i økonomi med LH i løpet av året. Noe av dette er long haul. Jeg var M&M medlem for mange år siden, men husker fra den gangen at dette var ganske tungvint og har derfor kjørt alt fra LH mot EB siden.

Lurer på om det er noen vits å være med i dette programmet med så få fights nå? Er det noe annet fornuftig, som oppgradering, lounge eller noe annet man kan bruke miles til? Billeie er ikke aktuelt. Har samtidig sett at man kan bruke miles på Heinemann i Tyskland, hvis jeg ikke tar feil.

Noen erfaringer med det? o_O

3. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,368
    Bonuspoeng:
    183
    Det viktigste med senator-status er å få bagasje-tag for å henge på håndbagasjen så almuen flytter seg når man skal priority boarde. Og at man holder bagasjen riktig vei når man går ombord så man er sikker på at Pursher får med seg hvem man er og blir hilst på for det tilfellet at vedkommende skulle komme på å glemme og sjekke iPad. Så har jeg dessverre ingen Rimowa aluminium å henge den på, men får leve i skammen over det. Får man denne essensielle delen automatisk når man har passert 6 legg eller må man bestille?

jonss, Calling, KRS and 5 others like this.
  4. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,140
    Bonuspoeng:
    113
    Husk å bestill to kort slik at de kan limes sammen, da er man helgardert i tilfelle man skulle være uheldig og kortet snur seg feil vei.
    Det finnes heldigvis en løsning på alt!

Teknolai liker dette
  5. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Mangler 3 flyvninger for å forlenge Senator. Tips til hvor jeg enkelt finner noe billig?
    Fikk ellers nylig testet lounge i Brussel, veldig fin. Med egen sjokloade chef på plass.

Teknolai liker dette
  6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,983
    Bonuspoeng:
    293
    Dagstur? Helgetur? Ukedager?

7. Maraug

Maraug Bonusløvinne

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Spiller ingen rolle - kan ta en ukedag. Bare lurte om det var et sted som sorterte dette lettvint, eller om jeg manuelt må søke frem.

Er forresten KrisFlyer Elite Gold. Trenger jeg egentlig å forlenge senator da, vil jeg ikke uansett på tilgang på de godene? Litt fersk her.

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,983
    Bonuspoeng:
    293
    Maraug liker dette
  9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,220
    Bonuspoeng:
    183
    Miles&More har en promotion nå der man får 3000 (wow! :rolleyes:) miles hvis man flyr 6 ganger før 30.11.
    Hvis noen skal på et senator run, så kan jo disse være greit å få med seg. Tilbudet kom på mail, og usikker på om man kan aktivere det andre steder

10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg finner ingenting i vilkårene om at det kun gjelder revenue-flighter så jeg er veldig spent på om mine 4 poengflighter vil hjelpe til noe. Siden jeg ikke har planer om 2 til så spørs om jeg kommer til å finne ut av det.

11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,971
    Bonuspoeng:
    93
    Det står i fotnote i epost, flights må gi miles opptjening og Miles&More nr må ha blitt registrert på booking ved bestilling.

The offer is only valid for scheduled flights operated by Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Discover Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Lufthansa City, Luxair or SWISS within the offer period from 24.10. to 30.11.2024 and for which miles are credited. Only flights for which you quoted your Miles & More service card number at the time of booking can be taken into account.

12. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,965
    Bonuspoeng:
    293
    Se der ja, leste vel for fort igjen. Når ting er for godt til å være sant..

13. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    I kategorien andre erfaringer fra Miles&more ble Senatorer hos Brussels Airlines invitert til en wine, dine og kunst event i Antwerpen på onsdag. Fikk sikret en plass på gjestelisten, virket vesentlig enklere enn invitasjoner fra SAS.

De kunne by på vin, stående buffet, omvisning i museet vi vi var i og mingling med ledelsen i Brussels. Helt gratis.

upload_2024-10-25_23-26-21.jpeg

upload_2024-10-25_23-26-47.jpeg

Dama med mikrofonen er CFO, som senere kunne fortelle at hun hadde satt ned foten for USB ladere i setene på kortdistanse flyene deres. (Er det virkelig noen som bruker dem?) COO, til høyre hadde stemt for...

I alt var det en hyggelig gest å invitere Senatorer til arrangementet. Vi hadde en fin kveld :D

14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,879
    Bonuspoeng:
    293
    Du verden. Og jeg skal på akkurat 6 legs neste uke.

Nordlands and Upsaker like this.
  15. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN Pensionisten SK LTG * LH Senator

Likes mottatt:
    167
    Bonuspoeng:
    33
    Mon det kun er til udvalgte (jeg har ikke fået en mail) Jeg er netop NU i GVA midt i en 4-legs tur CPH-FRA-GVA-ZRH-CPH og jeg har haft en CPH.GVA-CPH, alle 6 segmenter på business. Spændende om jeg får tilskrevet xtra point til min miles saldo, når denne sidste status match tur er afsluttet.

16. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    794
    Bonuspoeng:
    93
    Me 2.

RoadKing and PENSIONISTEN like this.
  17. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,971
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en link, tilsynelatende personlig, for å aktivere kampanje i epost. Må spesifikt aktiveres innen 30.nov for å få de ekstra poengene. Mulig du kan spørre miles&more om kampanjen og få ettersendt epost?

PENSIONISTEN and cire913 like this.
  18. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,469
    Bonuspoeng:
    183
    De "promotion" som nevnes i de siste postene her er personlige. Man må bare laste ned Miles & More appen, og håpe at det dukker opp...

Min personlige promo var opp til 7350 miles ekstra. Hvis jeg tjener 14700 innen nyttår.

19. Jon_Noj

Jon_Noj EBG, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg fikk tilbud om 2000 miles for å fly 4 ganger, som også er forskjellig fra de over her. Min Senator fornyelse var i boks før dette tilbudet, men får se.. :) Ser ikke ut som det er noe tracking av oppnåelse i appen.

20. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,879
    Bonuspoeng:
    293
    "Miles & More" appen er ikke det samme som Lufthansa appen?

Del denne siden