Miles & More og codeshare

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Olav, 28. mars 2014.

  1. Olav

    Olav Galning

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Om det er noen som vet om man får miles hos M&M når man fly på en KF-operert flight, med SK-nummer?

    Erindrer å huske at jeg har lest noe om at man ikke får miles på codeshare, men finner det ikke igjen.
    F.eks så har jeg ikke fått miles for LH-opererte flighter med UA-nummer på billetten.
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det er jeg rimelig sikker på at du vil opptjene poeng på. Hva er SK flight #?

    At du ikke opptjener miles LH miles på LH opererte flighter med UA codeshare nummer, kan ikke stemme. Samarbeidet mellom UA og LH er nærmere enn noen andre partnere LH har, det skal gå sømløst

    Jeg opptjente feks. fulle UA miles på UA 959, ticketed som LH8XXX. Fant ingenting i LH sine T&Cs som sa at det ikke var lov

    http://www.miles-and-more.com/onlin...nformation?nodeid=2522607&l=en&cid=1000297#23

    Dersom noe ikke poster, ring
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    KF opererer vel ingen flighter med eget flightnummer lenger? SK-flighten er en SAS-flight, ikke en codeshare (av administrative årsaker "operated by Blue1")
     
  4. Olav

    Olav Galning

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    SK 2679 ARN-TXL

    Har ikke fått miles på FRA-SVG (UA9542 = LH876) i sammenheng med SEA-turen i januar, men har fått fra alle andre på den turen (SK og UA). Men de hadde flightnr til operating airline.
     
  5. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Du skall ha full upptjäning här. SK2679 är en "äkta" SK flight.
     
  6. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Som jeg har nevnt for deg før: Den har nok ikke bare postet av "naturlige grunner", ikke fordi det var forskjell på operating og ticketing carrier. Det høres litt for merkelig ut når begge er i *A

    Så, booker du om og får krysset av 717 på lista? ;)
     
    tommy777 liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med Martin her. Ringe M&M og de fikser garantert
     

Del denne siden