Minirapport - Virgin America (F)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fnate, 10. jan 2015.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Noen ville vite litt om Virgin America, og det kan jeg jaggu ikke nekte dem.

    Jeg har gått mange uten egentlig å tenke over at de finnes, men leste en artikkel et sted om det denne sjappa gikk dårlig ettersom de prøvde å selge et premium produkt. Folk var ikke villige til å betale, men Virgin ga seg ikke med å prøve.

    Etter å ha lest den artikkelen MÅTTE jeg prøve, og første turen var for ca et år siden. Siden har jeg vært frelst.

    ADVARSEL:
    @tommy777 - dette er et selskap som forsøker å selge F billettene før de comp'er flittig reisende. Jeg vet det kan være traumatisk for deg, så du kan vurdere å ikke lese videre.

    Intro:
    Virgin opererer 3 klasser. Det er plain economy, som jeg har testet noen ganger. Det er helt ok, og har online booking av Cola fra skjermen i setet. Litt alla Norwegian. Fett!!! Så har du en PLUS klasse, som har bedre seteplass, fri bar og fast-track. Deretter har du First. First er seter som er litt alla dem du finner på UA/AA og den legacy gjengen, men med noe mer recline (tror jeg), og mye bedre fothviler og greier.

    Disclaimer:
    Nå sitter jeg i kantina til BA og skriver, og jeg flyr "råkkestjerne", hvilket betyr at de forsøkte å ta meg med på en veldig tour av kantina før de egentlig konkluderte - "well, never mind... You can pretty much go anywhere you want sir, but the beer is in there".
    Nå har jeg ikke begynt så mye på den enda, men man kan aldri vite hvor lang tid det tar å skrive dette greiene her.

    Bakgrunn:
    Har vært på jobb i Las Vegas der jeg har spilt litt musikk og sagt forskjellige ting. Hadde lyst på et par dager i LA først for å "smude" på stranda. Men så liker jeg ikke BA sine A380i Club, og har stort sett ikke råd til å kjøpe First. Så da ble det til at jeg fløy BA tur/retur San Fransisco. Så ble det en loop med Virgin America på SFO-LAX-LAS-SFO. Alle i First.

    Hvert av de to første leg'ene kostet under USD200, da jeg satt på gjerdet og booket i siste liten. Dette siste, som jeg skriver om her, hadde jeg glemt å booke. 150.000 mennesker skulle ut av Vegas og til slutt var eneste mulighet en Virgin First billett til USD649. Dumme meg etc etc

    Anywaaaaaaaayyyyy.

    Virgin går fra Terminal 3 på Las Vegas. En strålende terminal. Spæll ny. Ingen køer noe sted. Selv med Las Vegas størst utfartsdag i hele året (i flg taxi sjåførene) tok det 9 minutter (!!!) fra jeg gikk ut av taxien til jeg stod inne i terminalen. Det inkluderte manuell innsjekk ved desk.

    Så der stod jeg, nokså mye for tidlig, og bestemte meg for å shoppe litt med elefanten. Så få meg litt frokost og deretter kuke ved gate. Du får ikke lounge access med F-billett, men det finnes en lounge du kan kjøpe deg inn i. Evt med Priority Pass. Jeg gadd ikke det.

    Til slutt kom balja.

    [​IMG]

    Så vi var klare

    Flight: VX905
    Distansse: Las Vegas - San Fransisco
    Fly: Airbus A319
    Klasse: First
    Sete: 1C

    Boarding startet ca 45 minutter før avgang, så det må bety at de bruker bra lang tid på turn-around. Men det er jo en digresjon.

    Det som er greia med Virgin America er at det er HELT andre mennesker ombord. Det er folk som har booket dette bolaget av en helt spesiell grunn. Seff ikke alle, men det virker som om mange passer inn på en litt anderledes måte.

    Nå vet jeg at jeg generaliserer...VELDIG!... Men når du flyr rundt i USA så er det pakket av fyrer/damer med litt usunn livsstil, for vide dresser med for korte ben, fotformsko og dobbelt Tumi-kit. Alt er helst litt slitt.

    Misforstå meg rett. Disse jobber så klart dødshardt, og har det sikkert ikke så innmari fett. Men man blir litt nedslått av det hele.

    Sånn er det ikke hos Virgin. Her er det rosa pumps, miniskjørt, Beats-klaffer og rock'n roll. Og det er gjennomgående. "We may not feel good, but we sure as heck pretend to be!!!" - lift som å fly på Facebook. Jeg liker det. #blueyes #singlemum #poodle #perfectlife

    Hele kabinen er mood-lighted i blått og burgunder og det spilles popmusikk hele tiden under boarding.

    [​IMG]
    Selv galleyvegger er i akryl... Burgunder så klart

    [​IMG]
    Man får pre-departure drinks. Hva man vil. Litt som hos legacy-gutta.

    I setene til høyre der, satte det seg først en fyr i det jeg trodde var pysjamas (det viste seg at det var en sykt klein dress... tror jeg). Han var over 50 og litt ufin fyr, men en som helt klart hadde levd så det holder. Sidepersonen hans ble ei jente på 19. Kall' prøvde seg veldig, og jeg syntes bra synd på hun jenta. Men etter at hun hadde fått seg 3 Gin/tomatjuice så kom det tydeligvis litt på gli og latteren stod høyt.

    Anywayyyyy... Jeg drakk et glass vann før take-off

    Etter take-off får personalet seg en liten gardin-bule, så de får bittelitt privacy. Man kan tenke seg at de ikke har mye tid uten å se passasjerer i øynene. Men det virker som om de trives. De ler, tøyser, fleiper og styrer hverandre imellom. Det er rett og slett kult. Uniform varierer litt fra rød topp, til fullt sort skinnanntrekk med høye heler.

    [​IMG]

    I lufta gikk jeg for et glass rødvin.

    [​IMG]

    Stolens muligheter er det ikke så lett å ta noe bilde av på en stupfull flight uten at det blir grusomt kleint, så dette er det beste jeg klarer

    [​IMG]

    Forøvrig reiste jeg jo ikke akkurat rundt jorda, så det er begrenset hva man kan skrive om. På denne flighten som var 1,5 time var det ubegrenset drikke og ubegrenset snacks. Men ingen måltid som sådan.

    Landet i San Fransisco, og gikk ut og mot den internasjonale terminalen. Der passerer man Virgin innsjekk... Popmusikken dundrer... Stolene er Arne Jacobsen...

    [​IMG]
    Det er da fett??? Er det ikke?

    At det finnes noen som tenker i rundinger mens alle andre tenker i firkanter.

    Vel, vel... Snart på tide å skrelle på seg pysjen, så jeg får forsøke å bli litt sovebrisen før de boarder her.
     
    Last edited: 10. jan 2015
  2. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Hakke flydd Virgin, men synes de gir gjennomgående inntrykk av å være litt kulere enn alle andre. Og så deilig med popmusikk da. Faen som jeg hater det kattejammeret av no klassisk gnikkeri som asiatene sverger til. Og folk synes min dødsmetall er bråkete liksom...
     
    mhsalv, Kugalskap and Fnate like this.
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Reminder: husk å booke VX ;)
     
    Fnate liker dette
  4. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Satan, hur bra ....
     
    Fnate liker dette
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Fin rapport!

    Overrasker meg litt at de ikke gir F-passasjerer tilgang til lounge på LAS. Greit nok at PP-loungen sansynligvis bare inneholder tørre kjeks, men jeg synes uansett en lounge er et mer behagelig sted å vente, etter jeg har spist meg mett i terminalen.
     
    Fnate liker dette
  6. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Det er vel standarden over hele fjøla der borte, at lounge er noe man må betale seg inn i, og ikke noe som er inkludert i hverken billett eller statuskort.
    Eneste unntaket jeg har vært borti, er Alaska Airlines.

    Knall rapport! Har selv prøvd de en gang, og det fristet absolutt til gjentagelse.
    Husker førsteinntrykket, der jeg stod og ventet på at F-innsjekkingskranken skulle bli ledig, da det ble ledig i en av de andre skrankene.
    Istedenfor den vanlige: "Hei, *vinke vinke* Ledig her borte", så kom hun likesågodt bort til meg, og at at jeg godt kunne bli med henne bort til hennes skranke :)

    Gjorde den gang en sammenlinging av VX vs. UA på strekningen LAX-SFO-PDX (VX den ene vegen, og UA ned igjen), og inntrykket var at VX gav bedre benplass og "ordentlig" mat, mens UA hadde dårligere benplass og det man fikk var noe å drikke, samt at man kunne forsyne seg av en kurv der det mest spennende var en banan. VX var også billigst. Ikke så tvil om hvem jeg ville valgt igjen, bonuspoeng til tross.
     
    Fnate and KristianSk like this.
  7. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Grazie, ser nu ännu mer fram emot min tur med VX om två månader mellan SFO och SAN.
     
    Fnate liker dette
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig rapport! Det frister neste gang anledningen byr seg.
     
    Fnate liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    He he he... Ja, de er rett og slett kulere enn alle andre.

    Jättebra, Winkel... Jättebra.

    Som Martin sier så er det liksom greia her borte. Loungeaccess er kun noe du kan kjøpe i USA, med mindre du flyr intercontinentalt. Utenlanske programmer gir stort sett access, men ikke Amerikanske.

    Jeg samler forøvrig poengene i Emirates Skywards

    Takk skal du ha. Du var vel den første som skrev Virgin rapport også? På Flyprat.

    Det er bare å glede seg kjempeveldig, PC! Du passer perfekt inn på VX

    Takk skal du ha. Min regel er at når ting frister, så skaper man en anledning. Easy-peasy :)
     
    Herlov liker dette
  10. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det var jeg ikke klar over, da er det jo ikke rart at VX heller ikke gjør det, men de kunne jo gjort det for å være enda kulere da...

    På en annen side, det må være fordi selskapene tar betalt for tilgang at loungene i USA generelt holder en svært høy standard (Disclaimer: sylskap ironi).
     
    Fnate liker dette
  11. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
  12. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Digg rapport av mitt favorittselskap i USA :)
     
    Fnate liker dette
  13. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Wopwop, finfin rapport! Hadde det superallright ombord hos Ve Eks i fjor, men da i de bakre gemakker.
     
    Fnate liker dette
  14. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Herlig Mr-----Bråthen :)
     
    Fnate liker dette
  15. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke Amex en ganske så OK lounge på LAS, eller ligger den i en annen terminal?

    http://onemileatatime.boardingarea.com/2014/09/09/review-amex-centurion-lounge-las-vegas-airport/
     
    tommy777 liker dette
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Centurion loungen ligger i samme terminalen som Virgin America flyr ut fra, ja.

    Herlig rapport.

    Virgin er selvsagt ett meget friskt pust i forhold til The terrible three aka Delta, United og AA. Og med årets dramatiske endringer i min reisestrategi passer Virgin meget godt inn. Synd at de kun flyr til LA og San Fran herfra, frekvensen suger også.
     
    Fnate liker dette
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Men Virgin flyr da ut fra Terminal 3. Ikke Terminal D. Ergo ingen Centurion lounge. Ellers hadde jeg så klart kuket rundt der.
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  19. MountainDew

    MountainDew Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Ville ikke betalt $50 for å spise en tørr pretzel i amerikanske lounger ;)

    Virgin America virker bedre en orginalen. Skal de holde seg små eller har de store planer?
     
    Fnate, Darkcho and tommy777 like this.
  20. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Centurion loungene er langt fra noe Pretzel territorium. Her mikses det gode drinker, og alltid minst tre ulike varmrettet å velge mellom. Den i LAS er svært bra, DFW var mer preget av litt stress da den var helt full.
     
    Fnate liker dette

Del denne siden