I oktober hadde jeg en reise OSL-FRA-LAX-FRA-OSL med LH på Premium Economy (E). Jeg booket reisen gjennom LH, og med kreditering av miles/poeng til mitt EBD-kort. OSL-FRA-LAX alt ok, poeng inne på EBD-konto etter kort tid. Ved retur spurte jeg etter oppgradering til C, og kunne få dette med M&M-miles (som jeg hadde nok av på mitt M&M-kort). Vel hjemme har jeg ikke fått noe miles/poeng verken på min EBD-korto eller på min M&M-konto. Ved kontakt med M&M/LH, får jeg følgende tilbakemelding: "Please also let us explain that the reason why no miles were credited to your Miles & More account for your flight Los Angeles - Frankfurt is the fact, that is was upgraded and the data was automatically captured with the upgraded seating class I which does not qualify for mileage credit." Ingen poeng/miles på opprinnelig klasse ved oppgradering med miles??? Kan ikke finne dette beskrevet noe sted hos LH eller M&M... Noen som kan bekrefte eller avkrefte om dette stemmer? Takk for all hjelp!
Jeg kjenner ikke Miles&More i noen særlig grad. Det kan nesten tenkes at du er oppgradert til deres Business Award klasse? Jeg opplevde tilsvarende i januar da jeg måtte hurtig hjem fra MIA. Da ringte jeg EBD telefonen søndag morgen, og luringen fant et sete til meg på award hos LH. Da jeg kom til flyplassen søndag ettermiddag, ble jeg tilbudt ombokning til dagen etter da flyet var "oversold", pussig å gi ut award seats på en oversolgt avgang??? Jeg takket ja, og ble booket om til C klasse dagen etter, og opptjente poeng på en billett som egentlig var "bonus" tur + EUR 400 i kompensasjon.
Her har agenten gjort en tabbe. Du skal selvsagt ha opptjening for din opprinnelige bookingklasse, E. Du må skrive tilbake og legge ved kvitteringen og legge til at du kun brukte poeng til å oppgradere. I klasse er nemlig bookingklassen for bonus i biz for bl,a, United og Lufthansa. Bruk gjerne LH på Twitter dersom du går fast