God morgen fra landet. Her startet morgenen med å booke litt bonusbilletter. Fin start på uken! Nå blir det varmere (mindre kaldt), og det er en god nyhet for vannrørene. Men, det er jo en dårlig nyhet for skiføret. Og kjøreforholdene. På onsdag skal det attpåtil regne masse, før det blir kaldere igjen. Jaja. Sånn går no dagan. I går kjøpte jeg meg en tur med TAP. Det blir ikke så mye poeng på den turen (dessverre), men det skal nok bli en hyggelig tur uansett! Nyt mandagen!
God morgen fra hjemmelenestolen. Gjennomført vanlig mandagstrim i det kommunale badekar, nå er resten av dag fri frem til regjeringens pressekonferanse. Har begynt å varme opp bookingfingeren for en tur til Aust-finnmark i august. Hvilken dag er multene mest modne, @Kristian? Ha en frisk og optimistisk dag!
God morgen fra hjemmekontoret! Kjølig ute, kaffen putrer her inne. Helt OK "arbeidsfordeling" det. Fikk med med at det rådes mot å bestille utenlandstur i påska. Hadde allerede endret Japan til Malta, men det ser ut som det må endres til noe som er enda nærmere. Vi får se an litt og finne ut hva som er lurt å gjøre. Ha en fin dag!
Eg har også kjøpt meg tur med TAP, der det sikkert ikkje blir så mykje poeng!! Det var jo litt tilfeldig.... Måndagen er fortsatt kald i Valdres, før det snart kjem inn eit værskifte som roer russerkulda litt! Dagen brukes til litt brygging, forsking på lettøl(Som restauranter kan servere, men som kun er utvatna øl, diverre) og utsette ein del møter, samt gjera ferdig ein rapport. Kaffen er heller ikkje noko god, så det blir godt å komme heimatt til god kaffi og fyr på peisen.
God morgen fra Sandefjord! Sitter og drømmer om en tur til Lofoten i løpet av vinteren. Men ser det er vanskelig med bonus-turer til Leknes. WF er så kjipe .. Liverpool klarte bare ett poeng mot ManU i går. Både skuffet og lettet. Men når jeg sjekket XG ser jeg at Liverpool burde vunnet klart =(
God morgen fra Romsdalen Tilbake på hjemmekontoret etter å ha tilbrakt mesteparten av helga utendørs. Mildere temperaturer, men fremdeles på minussiden. Uken er full av jobbprosjekter som en må fordype seg i, så kan bli hektisk. Fordelen er jo at da blir det jo "raskt" helg igjen Har forflyttet bookingplaner på reiser (utenlands) til oktober, så er vi forhåpentligvis på plass med vaksinesertifikat og alt. Må da få utnyttet pappapermen. God mandag og ha en finfin ny uke
Brewdog sin DIY PDF med "alle" (det mangler noen få) oppskrifter inneholder en noen øl som er nærmest alkoholfritt. Kanskje det går an å hente inspirasjon derfra hvis du ikke allerede har gjort det? Siden det ser ut som du selger til restauranter, er du nok hakket mer profesjonell enn meg når det gjelder brygging... Her i huset går alt under 10% som lettøl. Gårdagens eksperiment var en barley wine med utelukkende lokalprodusert malt. Er veldig spent på hvordan den blir.
God morgon frå Aust-Finnmark! I dag er sola over horisonten nesten to timar. Det er knappe halvtimen meir enn i går. Det går mot lysare tider. Om det berre kunne ha kome litt meir snø, så hadde eg vorte fornøgd For å døyve eigen reisefeber er eg i gang med å skrive reisebrev, men eg veit ikkje heilt om effekten er som ønska. I går framprovoserte ein naturdokumentar ein reisefeber eg knapt har kjent maken til... Ha ein fin vekestartsdag, gode medforumistar!
Så snart blomstring, pollinering og klimatiske forhold er dybdeanalysert vil undertegnede muligens kunne anslå ukenummer også, ikke bare dag, men torsdag kan fungere om gribbene har latt myra stått i fred siden tirsdag
Lettøl er jo ikkje øl (Dette var for å kaste seg rundt å lage eit alternativ for restauranter som vil servere øve-øl, når ein ikkje kan servere skikkeleg øl) Men kva O.G får du til på ein Barleywine med lokal malt? Har slitt med å få ut nok sukker på dei før, men digger å brygge med "vanskeleg" malt...
Målte ikke før skyll, men en halvtimes kok var det 1.055. 7,5kg med forskjellige typer Bonsak malt, for 25 liter. Jeg brygger "Belgisk" så det ble 2kg kandissukker og 1kg mørk sirup i tillegg. SG ble vel 1.095 (målet var 1.101) før jeg hadde det over i gjæringsspannet. Håper gjæringen stopper opp rundt 20, for en passe sødme, brukte S-04.
Det er så fint å få nerde om noko anna enn kvar AGP er og at SFO er ein artig flyplass for ungatn! Får ta ein tur til Belgia snart
Jeg liker å kombinere ølinteressen og reiseinteressen. Misforstå meg riktig, men problemet med Belgia er at de i hovedsak serverer Belgisk øl (og det er tonnevis av godt øl der, så ingen problem å kose seg!), tilsvarende at man i Tyskland i hovedsak får Tysk øl. I Nederland derimot, så er det typisk et bredt utvalg av alle ølnasjoner. Savner øldannelsesreisene mine... måtte covid pelle seg bort og grensene åpnes snart!
God morgen fra Vestlandets hovedstad .. Her er våren og regnet kommet .. +3 grader ute Nå er det 5 mnd til solen snur, hvilket betyr at det ikke blir mørkere enn dette før om 10 mnd .. hurra for vår og sommer
God formiddag fra hovedstaden. Tilbrakte helga ute i viken for å se på ei rønne som står på en fin tomt. Dagen i dag blir derfor å sjonglere mellom jobben jeg får betalt for og diverse utregninger for å se om jeg kan få meg et fint hus på landet eller ikke. Ellers gleder jeg meg til fredag og SK4104. Ønsker alle en flott dag!