MR for å skaffe diamant?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Cumulus, 06. jan 2025 kl 09:04.

1. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    280
    Bonuspoeng:
    63
    Hei,

Jeg flyr svært lite, men har gullkort pga bonuser fra kredittkort etc. I år har jeg fått ganske mye mer enn det som trengs for gull, ligger på ca 65.000 poeng nå med fornyelsesdato 28. Februar, og regner med jeg har minst 5.000 poeng til i vente. Kan også ganske greit gjøre conscious traveller for ytterligere 5k, da er jeg jo besnærende nærme diamant.

Noen forslag til en MR for å skaffe de resterende 15k? Eller er det egentlig bare tull mtp at jeg stort sett bare flyr et par bonusreiser med familien i året og ikke så mye mer enn det?

kiev liker dette
  2. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,092
    Bonuspoeng:
    183
    Den eneste skikkelige fordelen med diamant over gull er å kunne endre avgangstiden samme dag. De øvrige fordelene har man stort sett allerede med gull og Amex.

Cumulus and Wiolenze like this.
  3. McBuljo

McBuljo Veteran

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Finn en billig Sas Plus Pro eller Business Smart billett til ATL, ORD, IAD, MIA, SFO eller LAX via OSL og CPH, så er du der.
    Ellers er en fin fordel å kunne gi bort gullkort til sin bedre halvdel. Kommer godt med for fruen når de skal på venninnetur, og gir mye goodwill til egne reiser :D

espenlampe, 1884derby, jonss and 2 others like this.
  4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,927
    Bonuspoeng:
    293
    En t/r reise i Plus Pro til Chicago, Washington og Atlanta vil gi 15400 Eurobunus poeng fra OSL-CPH-.....

Cumulus liker dette
  5. did1did

did1did Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Vurderer å gå for diamant selv, da jeg kun er 6 unna 90 tellende. Noen gode forslag til MR for å samle de siste 6, med utreise fra BGO?

6. The_Dude

The_Dude Pompøs

Likes mottatt:
    2,363
    Bonuspoeng:
    113
    Eddie har vel allerede svart på det, men om du har lite tid å avse, ikke ønsker overnattinger osv, så finner du jo "greit priset" BGO-OSL via TRD og SVG - en eller to slike rundturer i Plus Pro Bio vil gi deg poengene du trenger. Evt bruke 60k bonuspoeng om du ønsker det, eller en kombinasjon av disse to.

did1did liker dette
  7. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,174
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor stor er familien og blir det noe revenue billetter også? Det å kunne gi bort et gullkort betyr jo at du kan få fire stykker inn i lounger som ikke er SAS sine egne. Absolutt verdt noe, synes jeg (ikke minst kan du også booke Go for deg selv og light for de andre - sparer penger, men likevel kan alle i gruppa velge et sete og få boarding gruppe 1).

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,766
    Bonuspoeng:
    293
    Reiser du bonus business så kommer man jo som regel inn på lounger uansett, så verdien av et ekstra gullkort er ikke like stort. Reiser du økonomi blir det noe annet, men en milage run koster sikkert mer enn å kjøpe seg inn på Lounge uansett.

Personlig hadde jeg bare vurdert det hvis jeg hadde store mengder bonuspoeng som snart går ut på dato (poengene går ikke ut så lenge du er diamant og de får nye fire års utløpsdato hvis du rykker ned igjen) eller hvis du hadde hatt betraktelig mer reiser planlagt enn du har.

Sonictravel liker dette
  9. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Fra AES, så har jeg funnet relativt billig AES - OSL - CPH - GDN og tilbake. Da får du gjort alt på en dag. Gir både 6 flights og greit med poeng om det er et behov.
    Mulig du må booke det som to reiser, da du kun har en halvtime i Gdansk. Men det er samme flyet på retur, så du rekker det fint.
    Tipper tilsvarende rute er mulig fra BGO.

did1did liker dette
  10. did1did

did1did Nytt Medlem

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, heller mot denne. Aldri prøvd den ruten du nevner, med retur 30 min senere, men hvis du sier det skal gå så virker det enkelt og greit!

11. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Du kommer ut rett ved der du skal ta flyet, så veldig greit. Har vært slik de 3 gangene jeg har tatt turen iallefall. Blir iallefall ikke lange turen inne på bygget der.

Og husk å hilse tydelig på personellet på vei ut, slik at de ser rart på deg når du kommer tilbake 20 min senere. :) :) :) (samme fly tilbake)

12. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    280
    Bonuspoeng:
    63
    Vi er 4 - 2 voksne og 2 barn.

Det er som du skriver, det meste av reising er i bonus og i business. Noen få unntak, f.eks har vi hatt noen tilkoblingslegs i økonomi, men har ordnet seg med lounge likevel så lenge vi var i *A.

Jeg tenker det er 3 ting som kan være attraktivt med diamant for min del:

- Booke om til tidligere fly - ofte er det ugunstige tilkoblingsmuligheter, spesielt på returen. Å kunne slippe 8 timer venting i cph ville være kjekt da.
    - Gi bort gullkort. Tror ikke kona egentlig har så mye bruk for det men kanskje fattern.
    - VIP kundeservice. Hører at diamant-kundeservice får til ting med skyteam-bookinger som andre ikke får fikset, inkludert mixed class.

13. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    679
    Bonuspoeng:
    93
    Du får vurdere selv, men om du ikke skal gis et bort får du sikkert byttet EBG mot kontanter med noen. (Jeg kan kanskje være interessert). I så fall blir realkostnaden din for EBD lavere.

Cumulus liker dette
  14. Cumulus

Cumulus Medlem

Likes mottatt:
    280
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor finner jeg slike? Har prøvd noen tilfeldige datoer og tider men havner stort sett på 15k t/r, litt mye for bare en mr

15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,927
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_7691.jpeg

16. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,927
    Bonuspoeng: