MR til Hamburg - transitt?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bizflyer, 31. jan 2016.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Til fredag har jeg fått meg en liten MR til Hamburg fra Oslo.
    De siste gangene jeg har vært i Hamburg har det vært med småfly fra CPH som har parkert remote, med da buss inn.

    Er det noen som har vært i Hamburg med større fly i det siste? Er det vanlig at SAS parkerer ved gate, eller er det stort sett remote?

    Og hvis man parkerer på gate, er ankommende og avreisende passasjerer skilt ut eller kommer man rett inn i terminalen og kan snu og boarde igjen? Jeg har 45 minutter mellom ankomst og avgang.

    Takker for hjelp!
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,106
    Bonuspoeng:
    183
    I fjor sommer fløy jeg med SAS fra OSL to dager på rad, da var det vanlig gate, hvor man kunne snu i døra.
     
    Bizflyer liker dette
  3. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært en bunke ganger på MR til HAM og har vært bussgate alle ganger utenom en og da var det som @mathiasfe at jeg kunne snu i døra :)
     
    Bizflyer liker dette
  4. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Var på MR til Hamburg på onsdag, og da var det ATR-72 ned. Jeg hadde heldigvis 3 timer på bakken, da vi var ca. 20 min sen inn til Hamburg. Mener jeg så på skjermene at "Gate Closed" da vi kom inn med bussen.
    Returen var med CRJ-900, som også sto på bussgate.

    Så med forsinkelse og ulike billetter kan det være sjangsespill, men bør gå uten forsinkelser.

    Edit: Så først nå at du reiser fra OSL, men det var noen større fly som sto på bussparkering når jeg var der,dog så jeg ikke noen SAS maskiner.
     
    Bizflyer liker dette
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det kan være litt opp og ned altså. Lite bagasje og liten kø i sikkerhetssjekk på transitt vil være å håpe på. Hadde blitt kjedelig å bli stående igjen....
     
  6. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte ikke gjennom security i HAM.

    I verste fall er det av buss, opp trapp, litt bort og ned trapp til gate (ved bussgate antakelig gate A21-26). Om alt da klaffer er du ved gate 3-4 minutter etter du går av bussen.
     
    Bizflyer liker dette
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Takker for meget nyttig info! Nesten så man rekker en tur i den tyske gull-stuen da....
     
    Travellingalf liker dette
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har også gjort denne øvelsen et par ganger og selv om jeg har hatt like mye noia hver gang har det gått bra så langt, med remote parkering og en halvtime mellom landing og ny avgang. Jeg vurderte å spørre om jeg kunne få bli igjen på flyet siden jeg skulle tilbake med samme maskin, men fikk meg ikke til å gjøre det :)
     
    Bizflyer liker dette
  9. barca

    barca Nytt Medlem

    Innlegg:
    22
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Gjorde en OSL - HAM MR i januar. Flyet parkerte ved gate i HAM siden det var en B737-600. Da var det bare rett ut og inn i flyet. Ikke verre enn det.
     
    Bizflyer liker dette
  10. T73

    T73 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Reiste OSL - HAM i januar med 737-700. Parkering ved gate og rett inn i terminalen :)
     
    Bizflyer liker dette

Del denne siden