Hvor (u)trygt er det å "snu i døren" på MIA? 2 timer mellom ankomst og avgang med SAS. Noen som har gjort noe tilsvarende?
Tipper du ikke får lov til å bli airside, men må gjennom immigrations før ny innsjekk. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Hvorfor ikke bli til dagen etter?
Det er langt å gå til pass/grensekontroll på MIA, men det er nok ikke avgjørende. Du må gjennom og "ut på andre siden". Sist jeg var i MIA i 2019 tok denne kontrollen ca 10 min, men hvordan er det nå i coronatider? Jeg tror det blir gambling å tro at en kan "snu i døren" på MIA
Pt. kommer du ikke inn i USA såfremt du ikke er US statsborger eller gift amerikansk hvilket jeg er. Vi seiler med båt fra europa og anløper Miami mid Nov. Det går helt greit. Har også fått dette bekreftet fra US ambasade her i Oslo. Det betyr jo at om du reiser uten det ovennevnt på plass, blir du send hjem med samme fly som du kom inn med.
Nei, Det er det ikke. I dag 15 okt. ble alle europere avbooket hvis passasjerene ikke er US statsborger (bor i europa) eller gift amerikansk.
Litt usikker på hva du mener. Jeg har en tur/retur reise til Chicago som ikke er blitt avbooket. Jeg er verken US-statsborger eller gift med en amerikaner.
Det er kanskje siste flight som gjelder, jeg vet ikke. Men litt rart at man ikke får beskjed om det ved innsjekk i Norge?