Mulig feilpris med United/AA

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av elgaaen, 18. jan 2015.

  1. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Er det noen som vet hvordan United eller AA forholder seg til feilpriser?
    Har funnet en reise til andre siden av jorda for 12.000.- pr pers i 1.class ned og økonomi hjem.
    Koster normalt over 100k for 2 pax en vei i 1.class.
    Tror dere de vil gi meg billetten? Eller er det bookingsselskapet som må ta støyten?
    Håper noen har innsikt, takk på forhånd for svar!
     
  2. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde gått for det. Det verste som skjer er at billetten kanselleres. Du må uansett ikke betale full pris, så det er jo ingen risiko sånn sett.
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville nok også tatt sjansen. Jeg benyttet meg selv av feilprisingen til AB til Jakarta i julen og det funket i alle fall fint. Enkelte flyselskap har jo også en mulighet for å betale noen ekstra kroner for en prisgaranti når man bestiller og viss du har den muligheten her så ville jeg ha brukt den.
     
  4. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, men hvis de skulle opplyse meg om at prisen er feil og at billetten gjelder økonomi vil jeg kanskje ha muligheten til å kompenseres med business eller øk.ekstra f.eks?
    Eller kanselere billetten uten kostnad?
     
  5. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror nok det beste du kan regne med er å få kansellert billetten og få full refusjon.
     
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    NB! Sjekk bookingklasser nøye. Om dette er via tredjepart så kan det være de viser feil kabin på websidene sine. Ta også utskrift av skjermbilder og slik så du har dokumentasjon. Dept. of Transportation har noen regler rundt kjøp og honorering av kjøpte billetterdet der så sjekk evt. hva de sier.

    Får du bekreftet en klasse skal du selvfølgelig ikke nedgraderes i etterkant. Kan være dumt å begynne å diskutere saken, for da sier du implisitt at du skjønte at det var feilpris.
     
  7. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hva er ruten? Er du sikker på at det er First på langflightene, og ikke bare innenriks? Bl.a. kayak.no har en svakhet der, hvis man søker på C/F får man av og til opp alternativer der Europa-USA er i økonomi, mens en kort innenriksflight er i F. Hvis det er F hele veien, og AA er et av alternativene - sjekk om du får BA til samme pris, de er mye bedre i First.

    Så lenge minst én av flightene er på amerikansk jord er du veldig godt dekket av DOT-regler (Department of Transportation) som forhindrer flyselskap fra å kansellere billetter pga feilprising.
     
  8. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    SQ begynte vel å kansellere feilprisede billetter i Biz ex Australia ifjor, usikker på om medieoppmerksomheten fikk de til å gå tilbake på det.
     
  9. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan sier "This is not right, my boarding pass says coach, but I'm booked in First" at man skjønte at det var en feilprising?
     
  10. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Der var ikke DoT med i bildet. Har vært mange tilfeller der feilprisinger har blitt kansellert, både SQ, LX og flere andre har gjort det. Men så lenge billetten går til/fra/via USA er man 99% sikker etter det jeg har sett. Senest nå med Etihad i julen, der man blant annet kunne booke USA - Abu Dhabi - Cape Town for et par tusenlapper. "Tilbudet" lå ute i flere dager på Flyertalk, blogger, The Flight Deal, Twitter osv, alle fikk beholde billettene.
     
    KristianSk liker dette
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Sharing is caring. Just saying.
     
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det er jo det man må si, ikke "ja, det var en feil ja, kanskje jeg kan få business i steden som plaster på såret" (som mitt svar refererte til) ;)
     

Del denne siden