Munnbind på SAS Business til USA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av blenne, 09. okt 2021.

  1. blenne

    blenne Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Hei,

    Jeg fant ingen relevante tråder å stille dette spørsmålet i,
    Er det noen som har reist med SAS til EWR/MIA/LAX/SFO etc i Biz nylig?

    Det jeg lurer på er hvordan er den faktiske praksisen med munnbind?
    Et par timer på rutefly går fint, men 8-11 timer på fly med munnbind kjenner jeg er i drøyeste laget.

    Skal fly OSL-CPH-LAX i midten av Januar 2022.
     
  2. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Etter dagens regler påbudt under hele reisen, men selvsagt ikke mens man spiser/drikker.

    Se: https://www.sas.no/safe-travel/ som har denne teksten:

    Du er pålagt å bruke et munnbind som dekker munn og nese under hele flygningen, fra ombordstigning til ilandstigning – hjemmelagde munnbind eller munnbind av tøy er ikke tillatt

    Men dette kan jo endre seg innen januar 2022.

    Håper på det! Fordi jeg selv skal akkurat samme ruten med A350 på samme tid :)
     
    Maggie liker dette
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Riktignok hos SWISS men jeg tok av munnbindet når jeg sov og ingen sa noe på det. Tok meg også god tid med maten og drikken, så i praksis gikk det helt greit.

    Tror det er verre med amerikanske flyselskaper. Så en video med Nonstop Dan hvor han fikk beskjed om å sette på munnbindet igjen mens han tygde maten eller bli bannlyst hos United på livstid... Uten at det nødvendigvis er verdens undergang...
     
    Maggie liker dette
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Litt erfaring med både SAS (Plus FRA-OSL) og AC (LHR-YUL-FRA) i Biz.

    Hos SAS var de raske med å bemerke at munnbindet skulle på så fort jeg var ferdig å spise. De syns heller ikke munnbindet jeg hadde på da jeg gikk ombord (som AC godtok) var bra nok så jeg fikk utlevert et såkalt «medisinsk» munnbind gratis.

    Hos AC sov jeg uten munnbind på vei bort (tror ikke de så at jeg ikke hadde det på) mens på vei hjem ble jeg bedt om å ta det på selv når jeg lå nede.
     
  5. anders8

    anders8 Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    320
    Bonuspoeng:
    63
    Har du en link til den videoen? Jeg klarer ikke å finne den igjen på YouTube.
     
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Shyneno liker dette
  7. Nurse82

    Nurse82 EBD, Hilton diamond

    Innlegg:
    456
    Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Hei! Har reist med SAS over dammen flere ganger i pandemien i både biz og plus, til østkysten vel og merke. Munnbind har gått overaskende greit, selv på så lange strekninger. Rart hva man venner seg til. Man kan jo spise og drikke når man vil, det gir jo korte pauser jevnt og trutt. Hvor strenge flyvertinnene er varierer veldig. På nattfly hjem i biz, må jeg innrømme at jeg snudde meg inn mot setet og løsnet på munnbindet når jeg skulle sove... :)
     
  8. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Kan nevne at søsteren min fløy til Roma med Flyr på fredag. Ikke krav om munnbind på den flighten ..
     
    Sunnfjordingen liker dette
  9. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,381
    Likes mottatt:
    20,999
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ikke på munnbind da jeg sov på KLM C AMS-YUL eller TAP C YUL-LIS, ingen som sa noe på det.
    Utenom det kan det jo bli mange munnbindpauser pga spising og drikking. En liten slurk vann kombinert med et par gode munnbindfrie pust er ganske deilig. Husk å bytte munnbind hver 3-4. time, ikke bare fordi det anbefales, men også fordi den etter hvert har rukket å bli relativ klam.

    Skal selv en tur til LAX (i pluss dersom oppgraderingsbud ikke går gjennom) nest siste helg i januar, hadde vært fint dersom det kan gjøres med mildere krav om munnbind.
     
    Travellingalf and Sunnfjordingen like this.
  10. martinm94

    martinm94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Skal til USA 15 november SVG-CPH-LAX og har bydd på oppgradering til både business og plus.

    Synes munnbindkravet på CPH-LAX er ganske bak mål etterhvert mtp god ventilasjon og at alle har både tatt test maks 72 timer før avreise og er fullvaksinert.
     
    blenne liker dette
  11. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    tstone and Eddie47 like this.

Del denne siden