OSL innenlands tar nå minst LoungeKey. Loungen var halvfull og hadde LK skilt på disken. Altså tilgang for de med «gode» Mastercard. Mulig de også tar PriorityPass men så ikke skilt der.
Mye det samme på drikke, men litt bedre kvalitet. De har wraps, sandwich, suppe og varmrett i stedet for salatbar. Samt alt det vanlige med kjeks, snacks osv. Hovedpoenget er en helt ny og fresh lounge som det faktisk er god plass i. Hvor lenge det varer når de uvaskede massene oppdager tilbudet er en annen sak…
Ifølge nettsiden til Avinor så er LoungeKey bare gyldig hvis det er utstedt av Nordea, SEB eller SpareBank 1.
Haha, så de aksepterer ikke DNB sine finere kort engang. Morsomt. Men også misvisende da det står noe som så ut som et helt ordinært LoungeKey-accepted-here-skilt på skranken. Jeg ville blitt ganske sur hvis det stod et slikt skilt og jeg ble nektet fordi jeg hadde «feil» underliggende kredittkort.
Har DNB Private Banking, og sjekket LoungeKey-appen nå. Når jeg søker på OSL er det kun den på utenriks jeg finner :-(
Samme her - med LoungeKey fra Handelsbanken. Skal innom OSL om et par uker, kan prøve lykken da (og gi en oppdatering her).
Jeg har ikke sett på tråden siden jeg lagde den, men dette ser jo lovende ut i hvert fall. Det fremstår under minste som at noe blir gjort. På bildene kan det det ut som at loungen vil gå opp i 2. (3.?) etasje der, som forhåpentligvis betyr at det vil være en større og skikkelig lounge og ikke bare en café lounge som tidligere. Begynner likevel å bli litt lei ventetiden, gått snart et år og fremdeles ingen lyd om det. Det hadde dog vært interessant om Avinor la til rette for litt mer utbygging på utenlandsterminalen. Da jeg fløy derfra i sommer var den gamle inngangshallen åpen for publikum, men var da bare et enormt rom fullt av gamle stoler og bord. Hele hallen har et stort potensiale for hvileplasser, restauranter, butikker, servicetilbud osv. Jeg har også sett for meg området kan bli brukt til flyvninger utenfor Schengen.. Mener det var to gates som gikk gjennom der da jeg var der sist.
Hvor ser det lovende ut? Har vi noen konkret kilde. Jeg har ikke lagt merke til noe, så hvor på terminalen er det de (eventuelt) tenker på å opprette lounge?
Har du lest tråden? Det pågår byggearbeider i 2 etg., ved rulletrappen ned til baggasjehallen. Det er nylig kommet en trapp opp til område fra avgangshallen og det må kunne sies å være lovende for fremdriften.
Jeg frykter at det som en gang skulle bli en SAS-lounge, det blir den nye Avinor-loungen som er tilgjengelig for allmuen. For en grusom tanke. At vi må menge oss med de uvaskede horder.
SAS har ikke for vane å kjøpe seg inn i andre lounger. For min del blir det ingen besøk om det blir en Avinor-lounge. Jeg har ingen kort som gir tilgang og jeg gidder ikke kjøpe meg inn for 400 kr. En SAS-lounge med fullverdig tilbud (mer enn boller!) kan kanskje overbevise meg til å møte opp tidligere. Jeg tar gjerne noen timer på ARN/OSL/CPH, men i førsteleddet skal det helst være effektivt.
Ja, men det var tydeligvis noen innlegg for sent. Så bare masse rundt Oslo, men tar selvkritikk og legger meg paddeflat Satser på det blir SAS og ikke Avinor, men har en feeling på sistnevnte..
Som nevnt før, på EBD eventet i Oslo var det nevnt at Avinor ikkje ønsker at flyselskap har egne lounges utanom OSL. Så at det da blir kontraktlounger utanom OSL.
Kanskje lettere å trekke andre seriøse selskap til plassen hvis de kan tilby kontraktlounge til premiumkundene?
Det finnes allerede en kontraktslounge på utenriksdelen av BGO, men SAS betaler ikke for tilgang. Alle de andre flyselskapene som flyr utenriks fra BGO har avtale der, til og med Widerøe, men kanskje ikke Norwegian og Wizz og charterselskaper. SAS vil ha Lounge på innenriks