Når legges bonusbilletter ut?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av sovehue, 17. juli 2019.

  1. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Legger SAS ut ledige bonusbilletter på noe fast tidspunkt? Feks to uker før avreise? Har fått et lite luksusproblem her med at jeg har en flight til HK i slutten av september men så fikk jeg en post i dag om to plasser på Fäviken i begynnelsen av oktober. Er i dag ingen ledige bonusbilletter i oktober i business :(
     
  2. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,978
    Bonuspoeng:
    183
    330 dager før som regel :)
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,827
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Bonus med SAS biz til HKG? De billettene er få og skjeldne, skal vel nesten ha like mye flaks som å finne en slik til SFO/LAX...
     
  4. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Overlever vel i Plus også. Men må da fly til Beijing (ledig der i oktober) så må stresse med visum pga de sure nobel-kineserne. Men vil det da telles om tur/retur hvis jeg flyr i forskjellige klasser? Blir jo en dårlig deal hvis jeg må betale 60% for Plus til PEK og så samme med Biz fra HKG.
     
  5. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk meg en tur retur i C til HKG i mars i år for 60K poeng. Det ble plutselig sluppet en god del billetter ca en mnd før. Men avhenger nok mest av flaks og fleksibel reisetid for å få tak i den ruten. Og at man får med seg når det plutselig legges ut så sett opp alarm på travelhacks og kryss fingra.
     
  6. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    60K i C? Fly Premium?


    Er fleksibel. Skal være borte i to måneder. Egentlig skal jeg til KL men lenge siden jeg har vært i HK så vil ta en tur innom der. Alternativet er en vei biz med Turkish og Norwegian hjem fra BKK, men det blir jo en del mer poeng etter at SAS har gjort det dyrt å fly med *A.
     
  7. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Fly Premium ja. Men tilgjengeligheten er lik med eller uten FP så skal jo være mulig å oppdrive tur retur for 100K også om du ikke har FP. Men det florerer ikke av billetter i C til HK desverre. PEK og PVG har gjerne mye bedre tilgjengelighet, men da er det jo et godt stykke igjen til KL såklart.. Mange vanskelige valg som bonusjeger.
     
  8. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig å følge opp denne med et lignende spørsmål? Noen som har erfaringer med om det plutselig dukker opp billetter i SAS biz fra Skandinavia til New York når det begynner å nærme seg avreise? Har min første CT-tur (endelig!!:)) til IAD fra CPH i slutten av september, men vil gjerne endre den direkte til New York for å slippe Uber og tog...
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, det kan skje når som helst. Gjerne 120/90/60 dager før avreise.
     
    Reiseglad liker dette
  10. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for det! Sjekker hver dag. (Flere ganger faktisk... :D). Får faktisk litt pes fra hun som skal være med at jeg tilbringer littttttt mye tid på SAS.no og her om dagen. o_O
     
    Vaskehanske, Xflipper and Storbaba like this.
  11. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan evt. skaffe deg et verktøy som sjekker for deg.
     
    Reiseglad liker dette
  12. Reiseglad

    Reiseglad Medlem

    Innlegg:
    142
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Joda, har det og. Men hvilke andre unnskyldninger skal jeg ha for å slippe unna maset fra dame og to unger hvis ikke jeg kan trekke meg tilbake med litt reiseplaner? :p
     
    Vaskehanske, DanH, Arvid1410 and 2 others like this.
  13. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,945
    Likes mottatt:
    5,733
    Bonuspoeng:
    183
    Awardfares har nettopp lagt ut en grundig bloggpost om når de ulike *A-selskapene legger ut bonusbilletter: https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/

    Noe av det som var nytt for meg her er at det legges ut fire seter i SAS Plus på short haul 300 dager før avreise. Greit å vite om man har sikret seg long haul-seter, men mangler posisjonering.
     
  14. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Vet dere når på døgnet SAS legger ut bonusbilletter? Tenkte spesielt på SFO og LAX i business som virker vanskelig å få tak i.
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Prøv rundt midnatt.
     
    Gnilre liker dette
  16. Gnilre

    Gnilre Aktivt Medlem

    Innlegg:
    280
    Likes mottatt:
    1,543
    Bonuspoeng:
    93
    Takk skal du ha:)
     
  17. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å legge inn 2 separate bestillinger med f.eks utreise til Chicago og hjemreise fra New York og i ettertid få dem sammen i en bestilling og da få tilbake EB poeng fra SAS?
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, bare ta kontakt med SAS.
    Men, det er noen som har meldt at de ikke har fått lov, så ikke ta alt jeg sier for god fisk.
     
    cooolcatz liker dette

Del denne siden