Når slippes flybilletter?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Neguah, 03. aug 2023.

1. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Dette gjelder vel SAS også, men fant ikke et passende sted å poste.

Når slippes flybilletter? Jeg vet at de slippes ett år før, men slippes flybilletter hver dag? Agenten jeg snakket med her om dagen sa at det kunne være lurt å vente til august med å se på nye flybilletter hvis jeg ikke fant noe nå, for i august slippes det flere flybilletter. Snakket han om bonusbilletter hos Star Alliance?

2. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
  3. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Er denne tabellen korrekt?
    SAS intercont er ikke søkbar 330 dager frem i tid, og når jeg søker alt annet i juni neste år (mot Asia) så finnes det 0 resultater i C, og svært begrenset i M. Uansett hvilken rute jeg søker på.

4. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,617
    Bonuspoeng:
    183
    Tabellen er riktig, men det er ofte unntak i høysesong. SAS har for vane å stoppe opp sin normale 330-dagersrutine når sommeren kommer. Så plutselig slippes det sommerbilletter. Eller ikke.

Min statistikk sier at det også slippes ganske jevnlig billetter 125 dager før hos SAS.

K

Gribb, Are, markus and 1 other person like this.
  5. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Som nevnt over, det finnes unntak for SAS. Ellers under normal situasjon blir bonusseter i C som regel tatt i løpet av sekunder når de slippes. Dog er jeg usikker på hvordan det er med PVG nå siden jeg unngår transit i Kina.

6. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    At C seter blir tatt sekunder etter slipp er en sannhet med modifikasjoner. Jeg endret denne sommerens billetter lenge etter at de ble sluppet.
    I januar booket jeg C til DXB bare dager før reise.
    Det virker for meg som at C nå legges ut senere enn det tabellen viser uten at dette er annonsert av selskapene.
    For SAS så kan jeg ikke en gang kjøpe billetter i den perioden jeg ønsker award seter. Går jeg en måned bakover i tid, så er det greit.

7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg refererte til SAS sine bonusseter i C til Asia siden SAS ble nevnt i kommentaren fra deg.

Rett før jeg dro til Japan forrige uke mente jeg jeg fant flere muligheter i C til Asia i mai og juni neste år, nærmere bestemt Taiwan. Så helt umulig er det kanskje ikke.

Edit: Når jeg tenker meg om, fant jeg til og med billetter til ICN og TPE allerede juli neste år, hele veien i C.

Last edited: 03. aug 2023
  8. Neguah

Neguah Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    127
    Bonuspoeng:
    43
    Så da slippes det egentlig billetter hver eneste dag? Lå det ingenting i det agenten sa om at det slippes flere billetter i august?

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    De slipper ikke ut Businesses Class til Bangkok på SAS i hvertfall, men så er det jo litt tid før de må gjøre det også, så det kan være at de endrer på det.

10. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som vet om det er et fast tidspunkt SAS begynner å slippe mer enn 2 billetter i C?

11. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,689
    Bonuspoeng:
    183
    123 dager frem i tid, deretter ~90/60/30 dager i forveien avhengig av sesong og belegg. F.eks. viser Awardhacks nå noen flyvninger i starten av desember med tre og fire ledige seter.

tmolvik and Maggie like this.
  12. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,617
    Bonuspoeng:
    183
    Det dukker opp nye billetter stort sett hver dag. Her er varsler fra awardhacks på fly til og fra NYC.

upload_2023-8-3_18-40-45.png

Hvert år er det et mysterium når SAS velger å slippe sommerbilletter, og hvor mye de slipper. Det ville overraske meg og agenten vet at de skal slippe masse i august, men de er flinke til p gjette og bløffe disse agentene.

K

Tonjemo liker dette
  13. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,221
    Bonuspoeng:
    183
  14. tmolvik

tmolvik Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Takker så mye. Da får jeg smøre meg med tålmodighet i noen måneder til ;)

15. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,088
    Bonuspoeng:
    183
    Anbefaler å sjekke tilgjengelighet ved midnatt. (Avhengig hvor avreisestedet er).

tmolvik liker dette

Del denne siden