Fra VG nå; Storbritannias transportminister sier på en pressekonferanse at myndighetene vil be folk som ankommer landet om å laste ned en teste- og smittesporingsapp. Så da stryker jeg det landet fra reiseplanene i overskuelig fremtid.
Selv en tidligere smittevernoverlege støtter reise til Singapore. https://www.vg.no/nyheter/innenriks...fraraader-utenlandsreiser-i-naermeste-fremtid
Tja, andre medier sier noe annet. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5ebaaa75a965cf0018403b3d https://www.aftenbladet.no/lokalt/i...e-tiltak-som-apner-for-sommerferie-i-utlandet
Det var jo litt satt på spissen. Poenget var jo at det var fullt forsvarlig å reise dit. Litt unyansert overskrift på artikkelen og man får nyansene når man leser hele artikkelen.
New Zealand også. Synd det ikke automatisk betyr at SK og SQ åpner for bookinger igjen og at det dukker opp tilgjengelighet OSL-???-SIN-AKL i F
Jeg leser artikkelen som "utenlandsferie i år? Glømmesak". Er 100% sikkert at det kommer en ny smittebølge, og da hjelper det lite at noen land akkurat nå har kontroll. Bare å avskrive utenlandsturer til langt ut i 2021.
Håper du tar grundig feil. Stenges det for flytrafikk til utlandet i over ett år, så kan de fleste flyselskaper pakke sammen og sende de ansatte til NAV.
Mulig, men så lenge dette dritet kan blusse opp når som helst så ser jeg ikke på det som sannsynlig at det åpnes opp for mye reiseaktivitet. Tipper regjeringen er lite giret på å koordinere redningsaksjoner enda en gang. Jeg er nøktern optimist til å reise til utlandet sommeren 2021. Mulig vi kan få reise til noen nære naboer innen den tid, men mer tror jeg det ikke blir noe av.
Det kommer nok til å blusse opp, akkurat som at influensaen kommer hvert år. Men helsevesenet (og samfunnet) skal nå være bedre rustet til å takle det, ergo vil det sitte lenger inne å stenge ned samfunnet neste gang, og gangen etter der.
Du verden, dersom du klarer å lese dette som at han støtter reising til Singapore så er du i alle fall en av dem som har et positivt livssyn og leser ting i absolutt beste mening. Overskriften er i fete typer: "Tidligere smittevernoverlege fraråder utenlandsreiser i nærmeste fremtid" Og så sier han riktignok at hvisomatte dersomattevi skulle reise så burde det være til land med lite smitte pr i dag og nevner noen eksempler. Men tar altså forbehold om at situasjonen kan endre seg. Kort oppsummert: jeg klarer ikke å lese denne artikkelen som annet enn et stort hold deg hjemme i overskuelig framtid
Det vil også gå opp for litt flere at å stenge ned samfunnet som nå flere ganger vil knekke økonomien totalt. Og selv om ikke alt handler om penger her i livet så er det ikke til å unngå at samfunnet må gå rundt for å holde folkehelsen ved like. Og bare vent til pensjonister, trygdede og offentlig ansatte som hyler og skriker om portforbud og at alt må stenges plutselig innser at de også kan miste noen kroner i kassa, da endrer de nok fort mening.... Det er merkelig nok de som har minst å tape som skriker høyest, her som i det meste annet i samfunnet.
Her tror jeg du tar skivebom. Danmark blir nok åpnet for i dag. Land som har lik profil som Norge, som Hellas, Tsjekkia og Kroatia er nok bare uker unna. Høstferien min i Praha er jeg ganske sikker på at jeg kommer meg på
Vel jeg håper jeg tar feil, men så lenge det er en stor fare for en ny bølge så er det ingen grunn til å tenke noe annet. Og der er vel ekspertene samstemte at det kommer en ny bølge. Spørsmålet er bare når og hvor alvorlig det blir. Jeg anslår at det er ca 10% sannsynlighet for at du kan nye en pils i Praha i høst.
10% er bedre enn 0%, her må en være optimist, men en avventet optimist, så la booking fingeren hvile inntil videre, UD`s reiseråd er forsatt, nei til reiser...
Kanskje du skal spørre naboen din, som smyg leser på forumet her Hvis han er også 95% sikker, da er vi enig om at det blir pils i Praha 2020.