Jeg skulle genuint ønske meg at jeg hadde et så positivt syn på situasjonen, men jeg håper virkelig at du har rett (selv om jeg nok føler meg mer på linje med @OttoL her)
Dersom det blir åpnet for reiser så må vi ikke reise ... Det store spørsmålet for meg er om jeg vil reise? Håper at jeg kan ta en weekend i Dublin til høsten en gang, men har store kvaler om jeg virkelig vil dra selv om myndighetene sier at jeg kan ...
Han du sikter til er permittert på livstid og er forumets største stalker med gjennomsnitlig bidrag 1 kommentar i halvåret. Han er opptatt med booking av Norgesferien akkurat nå
Enig i den, spesielt med tanke på hvordan selve opplevelsen rundt det å reise blir. Ser mange framhever at det skal være trygt å reise for at man skal sette seg på et fly igjen. For meg er det imidlertid viktig at det både er trygt og trivelig å reise, det er ikke nok å bare ha en av de kriteriene oppfylt.
For meg er det mye som skurrer med dette her. Jeg vil tro at når antistofftestene blir mer tilgjengelige, og når vi begynner å åpne opp så vil vi se at prosenten av dødsfall er ekstremt mye lavere enn forventet, og at % andelen av de som dør som er under 80 år uten underliggende sykdommer som likevel ville slitt med en vanlig influensa etc er meget lav. Tror ting fortere blir normalt her i Norge enn i visse andre land som USA, og tror det er mye politikk i avgjørelsene som gjøres. Men å reise til utlandet fritt og i stor skala er vanskelig å sette noe dato på tenker jeg.
Norge er i den situasjonen vi er i nå pga tiltakene (og en god dose flaks), ikke til tross for tiltakene. Ikke så mye som skurrer med det. At vi nå har kontroll, betyr ikke at verden er et sted å reise rundt i om noen måneder. Det er ingenting som tilsier at vi kan reise mye i 2020 og 2021, utover et snev av optimisme her og der.
Reiserådene opprettholdes til 20 august, men nye vurderinger 15. juni og 20. juli. 15 juni vil de se på nordiske land, mens 20. juli til andre europeiske land. Lemper på rådene om ferie- og fritidsreiser i Norge. Eneste fornuftige.
Det ble jeg 1 CT rikere medfølgende 225.000 EB på konto...Snart EB millionær her, blir mye bookinger i desember 2020 for 2021, ellers rykker 2 CT`r...
Spesielt USA Edit: For å forklare... Når du ser tullingene og Hillbillyene gå i demonstrasjonstog med bazooka, så tenker jeg de har fått den presidenten de fortjener