Samtidig er det slik at en forsiktig åpning også stimulerer en rekke servicenæringer som sårt trenger å komme i gang igjen. Personlig er jeg tilbakeholden, men har forståelse for de som ønsker å reise. Så håper jeg at smittesporingen er blitt bedre og at de klarer å isolere mer lokalt i stedet for å stenge ned alt igjen.
Ser på twitter at Hongkong trolig kommer til å utvide "forbudet" mot å få komme inn i landet i nye 3 måneder. https://twitter.com/Rover829/status/1267740059920285697
Når er optimismen til å ta og føle på. Easyjet mener de skal ha 75% operativt igjen i slutten av august.
Selv om optimismen er der, så forstår jeg ikke hvem det er de tror vil ut å fly igjen. For hvem setter seg på et fly om det ikke er strengt nødvendig når man må ha på en plagsom maske, får null service og det er enklere å vinne i Extra Joker Nord enn å forstå enkelte lands innreiseregler?
Enig. Så lenge du får følelsen av å sitte i en tannlegestol og samtidig ha på deg maske så kan man like gjerne bli hjemme. Jeg kuttet akkurat sommerens flytur nordover. Tar bilen isteden. Utlandet? Tja, kanskje i 2022. Men hver sin smak
Som sagt i en annen tråd så taler jeg forsåvidt med to tunger, for jeg sitter jo og drømmer meg bort med noen reiser som er bestilt fra nyttår og utover. Planleggingen kan ingen ta fra meg!
Enig, men jeg kjenner jeg slapper litt mer av med bonusopptjening. Jeg sitter inne med en drøss EB, KL og A3 poeng som jeg ikke aner når jeg får bruke. Luksusproblem.
Noen tanker Med å holde avstand og samtidig ha god håndhygiene vil denne pandemien mest sannsynlig ikke får noen ny smittetopp og være på et veldig lavt nivå i uoverskuelig fremtid. Men i en del fattige land med mange eldre/syke der det ikke er mulig å leve distansert vil nok smitten kunne utvikle seg videre og kunne gi høye dødstall. Jeg fatter ikke hvorfor ikke UD kan endre sine reise råd til land med lav smitte. Nye daglige smittede i Europa er mer halvert fra smittetoppen og tatt i betraktning at antall testede er mangedobbelt siden starten av april er det vel egentlig god kontroll på smitten.
SAS melder følgende: "The world is slowly reopening – and so are our routes Last week, we announced that we will slowly start reopening some routes. Now it’s time to put a name on the destinations: Brussels, Düsseldorf, the Faroe Islands, Frankfurt, Hamburg, Malaga, Milan, Munich, Nice, Palanga, Reykjavik, Split, Stuttgart, Thessaloniki and Vilnius." Hjelper selvsagt lite med de norske karantenereglene, men hyggelig å se.
"Regjeringen har lovet nye reiseråd for Norden før den 15. juni. Etter det TV 2 erfarer kommer disse rådene rundt den 12.juni." https://www.tv2.no/nyheter/11483163/
Fløy OSL-TOS med SAS for en uke siden - helt kurant selv om om det er trist med stengt lounge og null servering. Selv munnbindet ble jeg vant til. Men ville nok betrakket meg på longhaul på slike vilkår..