Når tror dere vi er tilbake igjen til det normale igjen?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jtmath, 18. mars 2020.

?

Når er vi tilbake igjen for fult

  1. Før 1 Mai

    5 vote(s)
    1.3%
  2. Før 17 mai

    13 vote(s)
    3.5%
  3. 1 Juni

    20 vote(s)
    5.4%
  4. 1 Juli

    28 vote(s)
    7.5%
  5. 1 August

    57 vote(s)
    15.4%
  6. Eller neste år.

    165 vote(s)
    44.5%
  7. 1 November

    33 vote(s)
    8.9%
  8. 1 Februar -21

    2 vote(s)
    0.5%
  9. 1Mai-21

    8 vote(s)
    2.2%
  10. 1 August-21

    40 vote(s)
    10.8%
Multiple votes are allowed.
  1. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Grøss:(
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig blir det Dublin! Europa er ikke stengt så lenge skal du se. Keep up the mood!
     
    Eddie47 and anders82 like this.
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det forekommer meg at vår store greie med Cook islands var perfekt taima. Rett nok NZ (og Cook islands) er ikke Aussie, men jeg tenker man kanskje spiller på lag der nede.
    Rart å tenke på i ettertid, at da vi reiste ned, ble de første tilfellene oppdaget i Wuhan, og bare to uker etter at vi var hjemme så begynte omfanget å ta av.
     
    drsyk and OttoL like this.
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Dette må da være hyggelig lesning for de som satser på USA (sakset fra VG) ?
    upload_2020-4-12_22-5-40.png
     
  5. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,533
    Likes mottatt:
    2,625
    Bonuspoeng:
    113
    Men så advarer jo både Høie og EU mot å planlegge sommerferie utenlands allerede. Har så lyst til å reise, men jeg er redd det ikke blir noen åpninger før til høsten (sept/okt) tidligst.
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo veldig vanskelig å spå. Man kjører matematiske modeller, men har i realiteten altfor mange uforutsigbare/ukjente faktorer.
    Gitt at vi kommer til slutten av mai og epidemien er forsvunnet, så blir det vanskelig for fagfolk og myndigheter å bestemme noe folk flest ikke ser logikken i.
    Kommer vi uti slutten av mai etter er moderat frislipp som har resultert i ny oppblomstring, blir det nok strammet inn ytterligere.
    Så er det et spørsmål om økonomi oppi det hele. Ikke alle land har en slik pengesekk pr capita som Norge har.

    Slippes det opp, koste hva det koste vil utenfor vår grenser, kan vi da tåle å stå alene?
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Mye bra her, men i slutten av mai er ikke sannsynlig, det er forsatt veldig mye usikkerhet til å anta noe som helst. Øverste hold i WHO forandrer meninger, etterhvert som mer data og studier offentliggjøres, vaksinen er forsatt endel måneder fram i tid.

    Noen sier at viruset kan reaktiveres etter en covid-19 infeksjon, noen sier det ikke er antistoffer i kroppen etter en covid-19 infeksjon, andre sier at covid-19 kan smitte igjen og igjen.

    Frislipp kommer i kalkulert tid, da de ser nedover trend for innleggelser på sykehuset og smittetall. Her tenker de at de kan igjen belaste helsevesenet til et vist nivå, for så å eventuelt stenge ned igjen? Eller vil de da gjøre som Sverige, og tenke flokkimmunitet. Tiden vil vise.

    Mer og mer tilsier at sommeren 2020 også er affektert. Om vi i Norge får kontroll, er da problemet at andre land i verden ikke har eventuelt kommet så langt som Norge, og vi kan eventuelt ta med smitten hjem igjen og samme runddans på nytt.

    Kanselleringen av F turen i sommer gir meg da tilsammen CT=3, 650.000 EB poeng, Trumfen er skrudd av.

    Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves?
     
  8. Woodswing

    Woodswing Aktivt Medlem

    Innlegg:
    271
    Likes mottatt:
    1,362
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble helt perpleks over at du har over 3,5 mill poeng.
    Men innser jo at jeg ikke kan lese ordentlig.
     
    Kalsnes, holmen, SAJblue and 2 others like this.
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    :) heller jeg som har et snev av mangel på punktum...
     
    jtmath and jgroneng like this.
  10. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Måtte idag bare innse og bite i det sure eple og avbestille våre Familie (10stk) ferie til Thailand og Malaysia nå i slutten Juni pga et helv.... virus, fikk en voucher +10% av Qatar,syntes mest synd på barna som hadde gledet seg så :( Men har en stor CT reise i Januar som jeg regner med vil gå sin gang :)
     
    holmen, Eddie47 and drsyk like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Huff, der er du nok ikke alene :( Mange i samme båt som dere...Unga er furt pga kansellert Disney world tur i HKG... Hjelper ikke stort med marshmallows og krone is... Neste familie tur blir vel, i desember, tørr ikke helt å satse på høstferien heller...
     
    jtmath liker dette
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Helsepersonell kan ikke reise før i 2023. :D

    Litt galgenhumor får vi tåle i disse dager.
     
    milehigh, holmen, vegardg and 2 others like this.
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Har en oxo en BSc in finance... Bye bye helsepersonell :p
     
    milehigh, holmen, markus and 3 others like this.
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har en CT i Des/Jan, men jeg er fortsatt 50/50 på om den blir gjennomført eller ikke. Har egentlig mest lyst til å avbestille den, men vi får se. Ser ikke for meg at det blir god kok godt uti 2021.
     
    Eddie47 and drsyk like this.
  15. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Når HIV ble oppdaget trodde flere at dette kunne muttere og smitte som barnesykdommer og bli til en pandemi verre en noe annet verden hadde sett. Det var mange "dommedagsprofetier" om dette på 80-tallet. I dag vet vi at historien er en annen.
    Forskere trenger bare mer tid på å finne ut hvordan Covid-19 fungerer, dette går over. Jeg tror noen land kommer til å ha stengte grenser i lang tid, men at andre åpner tidligere.
    Jeg håper og tror det åpnes med begrenset turisme til Europa i sommer, men det kan fort være at all maten som serveres blir "take away" og strenge avstands begrensinger på strendene og i gatene...
     
    drsyk and Eddie47 like this.
  16. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    En gang doktor, alltid doktor. Alternativt kan du fikse ny identitet.
     
    OttoL, Eddie47 and drsyk like this.
  17. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Til Frankrike, Spania og Italia? De kan IKKE åpne grensene sine...Da sprer smitten seg på nytt, og alt vil gjenta seg, flytrafikken/tog frakter smitte mellom landene, når smitte tall er bunnet ut, med påfølgende 2-4 uker med få nye påviste tilfeller kan en si at ting blir tryggere og grenseoverganger kan vurderes åpnet for visse land med samme små antall smitte tilfeller(avreise/ankomst destinasjoner). Sommeren er nok bye bye...
     
    Skarven liker dette
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,079
    Likes mottatt:
    68,764
    Bonuspoeng:
    293
    Tror at du har helt rett ..
    Tror dessverre at det ikke blir utenlandsreiser i 2020 uten at det kan dokumenteres at det er strengt nødvendig ..
    Håpet er at det kan løses opp på starten av 2021 ..
    Gleden er jo at Donald har gjort alt rett og tatt de riktige beslutninger til riktig tid ..
     
    milehigh, Xflipper and drsyk like this.
  19. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Eneste redningen for at vi går tilbake til noenlunde normalen igjen er at det kommer en Vaksine snarest mulig på plass,de sier at en sån vil være på plass til senest høst da,så vi for se..
     
    drsyk liker dette
  20. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    651
    Likes mottatt:
    592
    Bonuspoeng:
    93
    Er lov å håpe litt til :) Faller antall smittede hver dag og det blir god tilgang på testing for alle som ønsker det tror jeg på en rolig åpning av grenser for turister. Jeg tipper at påbudt med munnbind på offentlig transport og tilgjengelig håndsprit er noe av tiltakene. Ny køkultur må også etableres i de fleste land....
     
    drsyk liker dette

Del denne siden