Når tror dere vi er tilbake igjen til det normale igjen?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jtmath, 18. mars 2020.

?

Når er vi tilbake igjen for fult

  1. Før 1 Mai

    5 vote(s)
    1.3%
  2. Før 17 mai

    13 vote(s)
    3.5%
  3. 1 Juni

    20 vote(s)
    5.4%
  4. 1 Juli

    28 vote(s)
    7.5%
  5. 1 August

    57 vote(s)
    15.4%
  6. Eller neste år.

    165 vote(s)
    44.5%
  7. 1 November

    33 vote(s)
    8.9%
  8. 1 Februar -21

    2 vote(s)
    0.5%
  9. 1Mai-21

    8 vote(s)
    2.2%
  10. 1 August-21

    40 vote(s)
    10.8%
Multiple votes are allowed.
  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Er redd for at vi må leve med Corona-restriksjoner i mange år fremover dersom vi vil reise til de fleste land i verden .. kanskje det blir en helt ny «reiseverden» i overskuelig fremtid.
    Faren er at vi ser alt ut fra vår beskyttede tue her i Norge og skylappene skygger for smitte-/vaksinasjons virkeligheten i de landene vi ønsker å reise til.
     
    Flyrlavt, holmen and Travellingalf like this.
  2. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    En kan jo spørre seg?
    Er det «smittefritt» å reise til Bali fordi øyen åpnet for turister?
    Hele øyen er jo avhengige av turister og de mange tusener av befolkningen som direkte jobber i turistnæringen er jo nærmest sulteforet på alt de siste snart 2 årene, ikke rart de gjør alt for å få hjulene til å gå rundt igjen.
    Men er det ufarlig å reise dit, selv om vi er fullvaksinert og blir testet før innreise?

    Uavhengig av forsikringsdekning er i alle fall jeg skeptisk til å bli innlagt på sykehus med covid-19 f.eks på Bali.
     
    trygveat liker dette
  3. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,282
    Bonuspoeng:
    293
    Nå bør man også huske på at det er ikke kun covid som bør være i tankene rundt sykdom hvis man reiser til feks Bali.

    Alle tidligere råd fra UD og andre, relatert til sykdommer bør tas med i vurderingen. (Malaria, rabies, denguefeber, ++)

    Er skeptisk til å bli innlagt på sykehus når jeg er på reiser jeg.
     
    Last edited: 17. okt 2021
    Insomnia4u liker dette
  4. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Problemet med det er jo at de i front ikke får plass til håndbagasjen, fordi folk bare slenger inn der det er plass på veien uavhengig av hvor de sitter. Blir ikke riktig at plus/statusholdere konsekvent skal ha bagasje 10 rader bak setet eller at den må sjekkes inn ved gate slik at man ikke har tilgang underveis.
     
    Earl, Fleksnes, Jeanette and 2 others like this.
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    En hovedutfordring i overskuelig fremtid er at flere av de beste private sykehusene i Asia, som f.eks Bumrungrad i Bkk, nekter å ta imot Covid-19 pasienter, uansett forsikring. Dette høyner risiko hvis en skulle få komplikasjoner.

    Samtidig vil det jo si at hvis man blir syk av andre ting/har en ulykke er det fremdeles god tilgang på behandling.
     
    Xflipper liker dette
  6. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
  7. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Spielhaug and Kristian like this.
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Are, Spielhaug, Insomnia4u and 3 others like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Uten å ha tittet tipper jeg man skal langt ned, 40 kanskje? Det er jo en sammenheng med både rimelige geografiske avstander "domestic" Europa, mange effektivet alternativer (tog, bane, sogar båt) og vel det faktum at Europa er ikke som USA en enhet kulturelt, forretningsmessig og praktisk.
    Om det er internasjonale ruter som kommer opp, så er det kanskje 3-5?
     
    Edvard liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Ser at jeg skulle tenkt på Kina og. De er jo i samme båt som USA. Men jeg vil tro bildet hadde vært anerledes uten pandemien. Internasjonal reise er jo det som i første rekke rammes av pandemien.
     
    Edvard liker dette
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Skal innrømme at jeg er rimelig overrasket over frekvensen mellom enkelte byer! Her var det noe å lære gitt.
     
    NoLimit and Edvard like this.
  12. VikingFlyer

    VikingFlyer Medlem

    Innlegg:
    184
    Likes mottatt:
    94
    Bonuspoeng:
    28
    Har dessverre mindre og mindre tro på at det blir "normalt" på leeenge, når vi ser varigheten av dette. Ihvertfall hvis vi regner normalen som det var like før Covid.

    Strammere reisebudsjett og fokus på "grønt skifte" vil også være en faktor mht jobbreiser fremover.
     
  13. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    596
    Bonuspoeng:
    93
    Neste år er eneste som kan virke fornuftig nå. Dette valget vil muligens være korrekt i mange år fremover :(
     
  14. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    464
    Likes mottatt:
    156
    Bonuspoeng:
    43
    med alt av krav / reguleringer og maktkåte statsmakter så tror jeg man skal være heldig om man noen gang kommer seg tilbake til noe normal igjen.
     
    Oppirumpadi liker dette
  15. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    For EU/US så tror jeg vi kan få forholdvis fornuftige forhold etter hvert. Her er jo det meste "åpent" mot vaksinering/testing og dette vil nok standardisere seg og bli enklere. Når det gjelder Asia så virker det veldig fjernt. Spesielt mtp Kina/HK og tilsvarende som har 0-strategi.
     
  16. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Kina er i ferd med å lukke seg på lik linje med Nord Korea, og jeg tror det er en bevisst linje i forhold til dette fra Beijing, da det er lettere å holde kontroll på folket hvis de fanger dem innenfor grensene og stenger all informasjon fra resten av verden til folket. Så dem som har opplevd Kina, for dem er minnene der, men dere kommer aldri til å kunne dra tilbake til Kina igjen. Per dags dato så tviler jeg på det. For resten av verden så vil det gå fint å reise etterhvert.
     
    eventyrer liker dette
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Sørøst-Asia vil nok preges av restriksjoner i overskuelig fremtid. Munnbind, testing og varierende grad av karantene alt ettersom hvilke land du reiser til. Gjetter på at Thailand åpner Test & Go igjen i Mai med en natt ASQ, kanskje med kun antigen-test på grensen i sommer/tidlig høst.
     
  18. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Ein slags rekapitulasjon
    Denne tråden vart innleia med dette spørsmålet:
    Mitt svar per 18/3-2020 var som følgjer:
    Og i oktober 2021 såg jo ting ganske lyst ut heilt til omnibussen (mi ordspelomskriving av omikron) dundra ut av garasjen og inn i liva våre.

    No ser eg at vi kanskje fort skriv 2023 før vi slepp å lesa til doktorgrad i smittevernsrestriksjonar før vi skal ut på tur og verda blir kanskje aldri 'som før'.

    Dystert? Tja, men det er vel berre å innsjå det?
     
    Last edited: 18. jan 2022
    holmen and Eddie47 like this.
  19. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig jeg har misforstått tallene, men CJU-GMP 85880 flyvninger per år? 54 om dagen? Eller 27 hver vei? Det er jo.. en del. Da snakker vi en frekvens som konkurrerer fint med bussruter mange steder utenfor norske storbyer :-D
     
  20. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    De flyr ofte ja.. med mange flyselskap:

    upload_2022-1-19_12-53-43.png
     
    Edvard liker dette

Del denne siden