Når tror dere vi er tilbake igjen til det normale igjen?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jtmath, 18. mars 2020.

?

Når er vi tilbake igjen for fult

1. Før 1 Mai

5 vote(s)
    1.3%
  2. Før 17 mai

13 vote(s)
    3.5%
  3. 1 Juni

20 vote(s)
    5.4%
  4. 1 Juli

28 vote(s)
    7.5%
  5. 1 August

57 vote(s)
    15.4%
  6. Eller neste år.

165 vote(s)
    44.5%
  7. 1 November

33 vote(s)
    8.9%
  8. 1 Februar -21

2 vote(s)
    0.5%
  9. 1Mai-21

8 vote(s)
    2.2%
  10. 1 August-21

40 vote(s)
    10.8%
Multiple votes are allowed.
  1. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    At han er bedre, eller ser et speilbilde? Nå signerer han utbetalings sjekken fra USA til borgerne...Drive valg, mens landet ligger nede... Verste er at han forsatt har en vinner sjangse, grunnet hans tilhengere, uten å si noe dumt om Apple eller andre merkevarer, er Trump nettopp det, fått en folkemasse som støtter han uansett hva vedkommende sier og gjør...:eek:

furlong liker dette
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    26,579
    Bonuspoeng:
    183
    Har bestilt 2 ganger back up turer med tanke på sommerferien med poeng.
    De kan refunderes fullt ut opp til 24 timer før avgang.
    Venter med hotell bestilling evt uten avbestillingsgebyr til reiserådene blir opphevet.

Skarven and OttoL like this.
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Hørte nettopp på «Ukeslutt» på NRK radio at flere i Nord-Norge tok til orde for at den såkalte Søringkarantenen var riktig og burde opprettholdes, en sa at den burde vare ut hele 2020 ...

Hvis man ikke vil ha oss nordover i sommer vil det bli mange rorbuer som blir tomme i 2020 ...

4. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    Skulle gjerne booket poengreise for november med star alliance. Når tror dere SAS åpner opp igjen for det? :)

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,789
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg håper svaret er "snart", men jeg har ikke alt for store forhåpninger. Venter på å få lov til å booke litt selv.

6. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    'Ukeslutt' er nyhetsdivisjonens tabloide nyhetsmagasin, så uttalelser der er vel noe mer spisset enn i andre nyhetssendinger.

Når det er sagt har jeg mine tvil til at innreisekarantene for personer som har opphold seg i et gitt geografisk område i Norge (enten det er sør for Nordland, utenfor Finnmark eller sør av Dovre) blir opprettholdt utover sommeren. Dog er dette lekmannssynsing.

7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Ja det er sikkert riktig at innreisekarantenen blir opphevet ..., men slik dette blir beskrevet av enkeltindivider og ordførere mister i alle fall jeg lysten til å ta turen nordover ...

Last edited: 18. april 2020
    jgroneng liker dette
  8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    You Shall Not Pass!
    (fritt etter Gandalf)

drsyk, Jeanette and Kristian like this.
  9. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Vedkommende som mente at 'søringkarantenen' gjerne kunne vare til jul lo i etterkant av egen uttalelse, så slik jeg oppfatter det var det neppe alvorlig ment, men her kan jeg ta feil, selvsagt. EDIT: Link til programmet her.

Okke som passer vel svaret veldig godt inn i den vinklingen media generelt ser ut til å ha på lokale innreiseregler i nordnorske kommuner, en vinkling som etter mitt ringe syn handler om at man ønsker å utnytte myten (hvor reelt grunnlag denne myten er vel diskuterbart) om at i nord misliker man søringer.

Enhver IFer, inkludert selveste @Eddie47, er i alle fall velkommen til Øst-Finnmark. Så langt det er mulig skal undertegnede om så kunne bistå med personlig omvisning til lokale attraksjoner :)

10. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Nerdete som eg er måtte eg finne avsnittet du siktar til, ein god passasje (av mange) i verket (her i ein forkorta kontekst):

På norsk:
    Eller på originalspråket:
    EDIT:
    Dette vart faktisk mitt innlegg nummer 4 000 her på forumet!

drsyk, Earl, dahlmath and 8 others like this.
  11. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Kommer jo an på hvilken oversetting du referer til.

12. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Eilev G. Myhrens omsetjing frå 2006. Han yter originalverket stor rettferd, vil eg påstå. Begge står side om side på hylla :)

PS
    Det er mogleg at vi no er bittelitt på sida av trådens tema... Unnskuld!

OttoL liker dette
  13. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    Her i huset kjøre vi med Nils Werenskiold sin oversettelse, men da også der Ingvar Ambjørnsen er delvis involvert i en lang historie.

OttoL and Kristian like this.
  14. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Det er visse krefter i sving i Nordnorge for å løsrive seg fra Norge og danne republikken Hålogaland, men som sørlending så sier er det ikke sikkert at æ liår de :rolleyes:

15. Kristian

Likes mottatt:
    38,489
    Bonuspoeng:
    293
    Artiklene du viser til er fra 2008. Partiet ønsket ikke en løsrivelse og en statsdannelse, men noe mer i retning av en slags føderal delstatsordning. Enn så lenge har det skjedd fint lite.

Apropos løsrivelse: NRK kunne i 2015 videreformidle 'kampprogrammet' til Den Demokratiske Republikken Noreg (DDRN), omtalt i artikkelen som en vestlandsk separatistarmé.

Også på Østlandet har man et landområde som årlig løsriver seg fra resten av landet: Republikken Finnskogen.

Så får vi se om koronaviruset gir noen av disse bevegelsene vann på mølla igjen...:rolleyes:

EDIT: Dagens Næringsliv hadde denne artikkelen i 2014 der noen av 'separatistelementene' blir presentert og forsøkt forklart i en større kontekst.

Kaffen liker dette
  16. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    drsyk, OttoL and vegardg like this.
  17. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, jeg lurte på om vi skulle lage en hippiestat av Odderøya i Kristiansand, og reglene er skal være klare:

1. Dyr har rettigheter på lik linje som mennesker, og at derfor skal også det være straffbart å spise kjøtt, og innta andre dyreprodukter.

2. Det skal også være forbudt å røyke og ta andre rusmidler, inkludert alkohol, unntatt som en del av ett religiøst rituale.

3. Alle former for våpen er forbudt, også biologiske våpen som Covid-19.

4. Odderøya har som mål å bli lavutslipp samfunn, så kjøretøy er også forbudt.

5. Visumplikt for borgere som skal være mer enn 12 timer på øya, og det kreves spesiell tillatelse å kjøpe eiendom på øya.

6. Alle religioner som sier at vi har rett og dere andre tar feil er forbudt, og utøvelse av disse religionene vil føre til utvisning fra øya.

7. Yoga er blir stadfestet som statsreligion.

Så får vi tenke mer på det etterpå :rolleyes:

Blaa liker dette
  18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Det skjer nok ikke før SAS har kontroll på økonomien. Dvs, kanskje et par måneder etter at de får lov til å fly som normalt igjen.

19. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,513
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde ikke belaget meg på at det vil være mulig med fritidsreiser ut av Norge i resten av 2020, poengreise eller ei.

Eddie47 liker dette
  20. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Det hørtes da veldig kjedelig ut! Jeg lever i håpet om at man kan ta seg en ferie etter sommeren. Men det blir jo litt som å spille Lotto.

Smurfboy liker dette

Del denne siden