At han er bedre, eller ser et speilbilde? Nå signerer han utbetalings sjekken fra USA til borgerne...Drive valg, mens landet ligger nede... Verste er at han forsatt har en vinner sjangse, grunnet hans tilhengere, uten å si noe dumt om Apple eller andre merkevarer, er Trump nettopp det, fått en folkemasse som støtter han uansett hva vedkommende sier og gjør...
Har bestilt 2 ganger back up turer med tanke på sommerferien med poeng. De kan refunderes fullt ut opp til 24 timer før avgang. Venter med hotell bestilling evt uten avbestillingsgebyr til reiserådene blir opphevet.
Hørte nettopp på «Ukeslutt» på NRK radio at flere i Nord-Norge tok til orde for at den såkalte Søringkarantenen var riktig og burde opprettholdes, en sa at den burde vare ut hele 2020 ... Hvis man ikke vil ha oss nordover i sommer vil det bli mange rorbuer som blir tomme i 2020 ...
Skulle gjerne booket poengreise for november med star alliance. Når tror dere SAS åpner opp igjen for det?
Jeg håper svaret er "snart", men jeg har ikke alt for store forhåpninger. Venter på å få lov til å booke litt selv.
'Ukeslutt' er nyhetsdivisjonens tabloide nyhetsmagasin, så uttalelser der er vel noe mer spisset enn i andre nyhetssendinger. Når det er sagt har jeg mine tvil til at innreisekarantene for personer som har opphold seg i et gitt geografisk område i Norge (enten det er sør for Nordland, utenfor Finnmark eller sør av Dovre) blir opprettholdt utover sommeren. Dog er dette lekmannssynsing.
Ja det er sikkert riktig at innreisekarantenen blir opphevet ..., men slik dette blir beskrevet av enkeltindivider og ordførere mister i alle fall jeg lysten til å ta turen nordover ...
Vedkommende som mente at 'søringkarantenen' gjerne kunne vare til jul lo i etterkant av egen uttalelse, så slik jeg oppfatter det var det neppe alvorlig ment, men her kan jeg ta feil, selvsagt. EDIT: Link til programmet her. Okke som passer vel svaret veldig godt inn i den vinklingen media generelt ser ut til å ha på lokale innreiseregler i nordnorske kommuner, en vinkling som etter mitt ringe syn handler om at man ønsker å utnytte myten (hvor reelt grunnlag denne myten er vel diskuterbart) om at i nord misliker man søringer. Enhver IFer, inkludert selveste @Eddie47, er i alle fall velkommen til Øst-Finnmark. Så langt det er mulig skal undertegnede om så kunne bistå med personlig omvisning til lokale attraksjoner
Nerdete som eg er måtte eg finne avsnittet du siktar til, ein god passasje (av mange) i verket (her i ein forkorta kontekst): På norsk: Eller på originalspråket: EDIT: Dette vart faktisk mitt innlegg nummer 4 000 her på forumet!
Eilev G. Myhrens omsetjing frå 2006. Han yter originalverket stor rettferd, vil eg påstå. Begge står side om side på hylla PS Det er mogleg at vi no er bittelitt på sida av trådens tema... Unnskuld!
Her i huset kjøre vi med Nils Werenskiold sin oversettelse, men da også der Ingvar Ambjørnsen er delvis involvert i en lang historie.
Det er visse krefter i sving i Nordnorge for å løsrive seg fra Norge og danne republikken Hålogaland, men som sørlending så sier er det ikke sikkert at æ liår de
Artiklene du viser til er fra 2008. Partiet ønsket ikke en løsrivelse og en statsdannelse, men noe mer i retning av en slags føderal delstatsordning. Enn så lenge har det skjedd fint lite. Apropos løsrivelse: NRK kunne i 2015 videreformidle 'kampprogrammet' til Den Demokratiske Republikken Noreg (DDRN), omtalt i artikkelen som en vestlandsk separatistarmé. Også på Østlandet har man et landområde som årlig løsriver seg fra resten av landet: Republikken Finnskogen. Så får vi se om koronaviruset gir noen av disse bevegelsene vann på mølla igjen... EDIT: Dagens Næringsliv hadde denne artikkelen i 2014 der noen av 'separatistelementene' blir presentert og forsøkt forklart i en større kontekst.
Finn 10 feil; «Ei gruppe på Facebook vil opprette ein eigen nordnorsk stat ved namn "Republikken Hålogaland".»
Ja, jeg lurte på om vi skulle lage en hippiestat av Odderøya i Kristiansand, og reglene er skal være klare: 1. Dyr har rettigheter på lik linje som mennesker, og at derfor skal også det være straffbart å spise kjøtt, og innta andre dyreprodukter. 2. Det skal også være forbudt å røyke og ta andre rusmidler, inkludert alkohol, unntatt som en del av ett religiøst rituale. 3. Alle former for våpen er forbudt, også biologiske våpen som Covid-19. 4. Odderøya har som mål å bli lavutslipp samfunn, så kjøretøy er også forbudt. 5. Visumplikt for borgere som skal være mer enn 12 timer på øya, og det kreves spesiell tillatelse å kjøpe eiendom på øya. 6. Alle religioner som sier at vi har rett og dere andre tar feil er forbudt, og utøvelse av disse religionene vil føre til utvisning fra øya. 7. Yoga er blir stadfestet som statsreligion. Så får vi tenke mer på det etterpå
Det skjer nok ikke før SAS har kontroll på økonomien. Dvs, kanskje et par måneder etter at de får lov til å fly som normalt igjen.
Jeg hadde ikke belaget meg på at det vil være mulig med fritidsreiser ut av Norge i resten av 2020, poengreise eller ei.
Det hørtes da veldig kjedelig ut! Jeg lever i håpet om at man kan ta seg en ferie etter sommeren. Men det blir jo litt som å spille Lotto.