Når tror dere vi er tilbake igjen til det normale igjen?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av jtmath, 18. mars 2020.

?

Når er vi tilbake igjen for fult

1. Før 1 Mai

5 vote(s)
    1.3%
  2. Før 17 mai

13 vote(s)
    3.5%
  3. 1 Juni

20 vote(s)
    5.4%
  4. 1 Juli

28 vote(s)
    7.5%
  5. 1 August

57 vote(s)
    15.4%
  6. Eller neste år.

165 vote(s)
    44.5%
  7. 1 November

33 vote(s)
    8.9%
  8. 1 Februar -21

2 vote(s)
    0.5%
  9. 1Mai-21

8 vote(s)
    2.2%
  10. 1 August-21

40 vote(s)
    10.8%
Multiple votes are allowed.
  1. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,394
    Bonuspoeng:
    183
    Mye pessimisme (realisme?) her må jeg si.

Tillater meg selv å være forsiktig optimist, og har verken avbestilt Hellas eller Vietnam i slutten av juli.

HKG i slutten av mai har jeg dog innsett kommer til å ryke...

2. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,400
    Bonuspoeng:
    93
    Har teppebombebooket til "hytta" i AGP fra september og frem til påske med SK, alle bookinger dog med fulle avbestillingsrettigheter... Realistisk sett tror jeg ikke på noen tur før tidligst i november.

3. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Er i vurderingsfasen for September selv. Det er jo enda såpass langt frem i tid at det forhåpentligvis er innafor.

4. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,532
    Bonuspoeng:
    113
    Air china OSL - PEK - BKK utreise 9. mai og return 24. mai er kansellert begge veier. Bare gratis ombookingsmuligheter (uten å måtte betale differanse) til 30. juni. Alt etter slipper ombookingsgebyr men må betale fare difference (som per nå ligger på 45k :p )

furlong and Shyneno like this.
  5. furlong

furlong A3-G, GHA Titanium, Strawberry Platinum

Likes mottatt:
    920
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer til å booke noen (refunderbare) hotellovernattinger på Malta og Hellas i midten av oktober. Jeg har en uke fri da, og krysser fingrene for at jeg får meg en dukkert i Middelhavet før vinteren!

Supersergei and Misterix like this.
  6. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Faktisk Hellas jeg ser på også :cool:

furlong liker dette
  7. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,534
    Bonuspoeng:
    113
  8. RescueMe

RescueMe Kortreist bonusjeger

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Synes det virker litt panisk å annonsere ett års stenging uten å ha noen som helst innsikt i hvordan situasjonen blir. Samtidig er det litt typisk for ledere som skal vise handlekraft og "beskytte" folket mot de slemme utlendingene.

Faren er vel at om ting normaliserer seg før det året har gått så vil de fleste flyselskap ha kuttet Tsjekkia fra rutekartet i et år, og det meste av reiseselskap gitt opp tanken på landet.

TommyL liker dette
  9. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Turistnæring og reiseliv i Tsjekkia, kan vel egentlig tenke seg om 2 ganger, hvordan de skal drifte sine virksomheter videre, med 1 års tapt omsetning, ser det ikke særlig lyst ut...

jtmath liker dette
  10. RescueMe

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok dessverre slik turistnæringen ikke står høyt i kurs i mange land, selv om det snakkes pent om den. Og som jeg så en aktør i den norske reiselivsbransjen uttale nylig, det som skjer nå er en gavepakke til mange av de store aktørene. De som har midler på bok, villige investorer og ikke minst evne til å navigere i offentlige støtteordninger kan komme styrket ut av det. Og vi snakker da ikke om små og lokale firma....

11. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Gavepakke er en forlengelse av konkurser(forhindring av konkurser?), men det er de små lokale som rammes hardest, hele SMB markedet sliter, mens gavepakken serveres de større aktører, da de har mest ansatte, urettferdig? På sikt blir det kun større aktører på bekostning av de mindre, men slik er nå verden dessverre.

furlong liker dette
  12. Claus

Claus Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    352
    Bonuspoeng:
    63
    I saken står det at presidenten FORESLÅR å stenge grensene. Han har så vidt jeg vet kun en seremoniell rolle i Tsjekkia og kan ikke vedta noe som helst...

Insomnia4u and Maggie like this.
  13. RescueMe

Likes mottatt:
    1,444
    Bonuspoeng:
    93
    Ah, ser at artiklene er oppdatert, for det stod det ikke i første versjon... Muligens noen i media trengte en kopp kaffe for å våkne før de leste over på nytt :p

TommyL, SAJblue and Maggie like this.
  14. Apo

Apo Medlem

Likes mottatt:
    129
    Bonuspoeng:
    43
    At det ikke er mulig å reise ut av landet i hele 2020 tror jeg er en litt prematur konklusjon. Tendensen nå er jo at flere og flere land begynner å få kontroll og sakte men sikkert begynner å åpne opp igjen. Ser ikke noen grunn til at man ikke skulle åpne grensene og tillate reise mellom land som har tall godt under 1,0. Selvfølgelig må det på plass ekstra sikkerhetsrutiner, men at det skulle ta mer enn 8 måneder er det ikke noen grunn til å hevde.

Maggie and furlong like this.
  15. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,386
    Bonuspoeng:
    113
    LaDuden liker dette
  16. LaDuden

LaDuden Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,653
    Bonuspoeng:
    93
    Blir spennende å høre hva de sier på fredag. I ly av dette, må det være lov til å være litt mer optimistisk :)

Skarven and Storbaba like this.
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    Hvor mange svarte først noe annet men har nå endret til 2021 ..?

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg var optimist og sa "til 17 mai", det har jo vist seg å ikke stemme, men jeg er fortsatt optimist, så jeg tenker 1 september er alt i gjenge igjen :)
    Dvs, i den forstand at det ikke er reisebegrensninger og andre reguleringer som hindrer utferdstrang. Det kan nok meget godt hende at vi må enda lenger før det er regulær flytrafikk igjen.

Skjønt, det flytilbudet verden vi hadde for et halvt år siden... Ikke sikkert det kommer tilbake med det første om overhodet.

jgroneng liker dette
  19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,517
    Bonuspoeng:
    293
    Noen mente at jeg var en stor pessimist når jeg tvilte på om HKG turen i oktober/november ville bli gjennomført ...
    Nå er jeg nesten sikker på at den ikke blir gjennomført.

Når dette er sagt så er jeg strålende fornøyd med å ha kunnet farte rundt med fly over store deler av verden de siste årene. Et reiseliv som jeg tror det er lenge til (5+ år) til vi får oppleve igjen.
    Flyselskaper må på nytt bygge opp markeder og ruter som blir blir lønnsomme før vi får tilgang til nok billetter og ikke minst bonusbilletter.

OttoL liker dette
  20. DrJens

DrJens Medlem

Likes mottatt:
    559
    Bonuspoeng:
    93
    Går det seg ikke til innen 28. juni går jeg glipp av tre måneder i Tokyo. Argh!

Del denne siden