NCC MC første år gratis + automatisk gold

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av larslarslars, 24. febr 2020.

1. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,294
    Bonuspoeng:
    183
    Du begynner jo som BLUE, så jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle gå bra. Du trenger bare å legge inn medlemsnr når man søker, så om du har skaffet det er det vel bare tut og kjør.

Rikke liker dette
  2. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde fra Juli til Desember 2019 NCC MC pga de hadde en kampanje på det tidspunktet. Kortet ble sagt opp i Desember.

Jeg så denne nye kampanjen nevnt her inne, men så også at vilkårene var at man ikke kunne ha hatt NCC MC kortet siste 2 år, så derfor gikk den i glemmeboken.

I dag så ringte de fra NCC MC og tilbød denne dealen

Så da ble det 10 000 poeng og Gullstatus selv om man "nettopp"har sagt opp gammelt kort.

:D

3. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Har tenkt å dumpe fra NCC Platinum til nada... kanskje jeg skal bruke samme triks :D

4. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm.. ser nå når jeg skulle signere avtalen elektronisk at det står klart " Gjelder kun dersom du ikke har hatt et kort i løpet av de 2 siste årene"

Får ringe og få det bekreftet....

5. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,294
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått SMS, stilt inn kode, men ikke fått kortet enda, men det jeg har fått er Gold status i NCC profilen, samt er allerede blitt statusmatchet til Hertz President Circle. Går unna dette!

drsyk liker dette
  6. Bonusduk

Bonusduk Bonus jeger

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    93
    Snakk om nedtur..

De som ringte rundt ante ikke om de de ringte hadde hatt kort tidligere..

Blir Gull men ingen Bonuspoeng. Da kan det bare være for min del :)

7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Venter spent på svaret...:confused:

8. Grooo

Grooo Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    827
    Bonuspoeng:
    93
    Nei det gjør det ikke :/

9. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Det lukter jo ikke direkte belønning av trofaste kunder av dette tilbudet. I praksis ser vi nå at verdien av LTG på Choice faktisk er null og nix/nada ettersom alle andre kan oppnå samme fordeler bare med å skaffe seg NCC MC. Vet ikke om jeg helt liker denne policyen.:rolleyes::eek::mad:

petrate, Grooo and turbotobben like this.
  10. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Enig. De må passe seg så ikke status vannes for mye ut-har sett det altfor mye på internasjonale kjeder...

11. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er forsåvidt enig. Men jeg lurer også litt på hvor mange "utenfor oss bonusnisser" som aktivt går etter denne type status?

Altså, vil den vanlige mann i gata hoppe på en slik kampanje for å skaffe seg Gullstatus? Må man ikke være litt "småskadet og over middels interessert" (slik som vi her inne er) for å lete opp, registrere seg, spare poeng, etc? Jeg vet ikke hvor mange som gjør dette og har ingen reelle data på det. Men synes det er interessant.

Blir det egentlig så veldig utvannet, når det som regel er en liten gruppe med mennesker som jakter slike kampanjer? :)

Last edited: 05. mars 2020
    Maraug liker dette
  12. prisjeger

prisjeger Travelhacker wannabe

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Sant nok! Er bare redd for at «alle» snart har gull og at denne statusen etter hvert blir lite verd... Men avhenger jo av hvor mange som faktisk bruker den :)

Flyingdutchman liker dette
  13. Flyingdutchman

Likes mottatt:
    23,294
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er en slik bonusnisse som kommer til å bruke min nye status noen veldig få ganger per år, mest fordi de plasser jeg reiser til ikke har NCC dekning.
    Leier bil oftere enn jeg bor hos nordic, så det er Hertz som blir "utvannet" for min del, for jeg leier langt fra så mye at jeg kunne ha oppnådd høy status.

14. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror du undervurderer kraftig hvor mange dette er aktuelt for. Gruppen som bor jevnlig på Choice hoteller er nok vesentlig større en gruppen med bonusnisser, og for alle disse har nok Gullstatus potensielt høy verdi.

markus liker dette
  15. spacecosmos

spacecosmos EBD

Likes mottatt:
    2,986
    Bonuspoeng:
    93
    Derfor jeg ønsket å se hva folk mente rundt det. Når det er sagt, så vil jeg jo tro at de som allerede bor jevnlig på Choice hoteller, allerede har høy status. Spørsmålet er derfor hvor mange "ekstra" folk må til før denne type status "utvannes".

Jeg er enig altså, bare så det er sagt. Jeg er bare nysgjerrig hvor mye "skade" dette gjør.

16. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    For meg personlig spiller det ingen rolle hvor mange "ekstra" folk som må til. Jeg som LTG opplever at det har null verdi for meg, fordi jeg også har NCC MC. Jeg hadde altså hatt nøyaktig samme status om jeg så ikke hadde bodd en eneste natt i mitt liv på Choice.

17. TrondF

TrondF Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    En kan jo føle at en blir snytt, men det er vel fort hvor bra kundefordelene/hotellet og prisen er i forhold til andre kjeder som er avgjørende om man velger dem(For folk flest).
    Men er enig at det er litt kjipt å allerede ha status når den blir gitt bort på den måten..

18. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,361
    Bonuspoeng:
    113
    Er man opptatt av at det er STATUS å ha gold eller at det for at det er noen FORDELER med å ha det? For meg er det det siste som gjelder. Så skjønner jeg at de som har "jobbet" for å få gull kan føle seg snytt når noen kan få den samme verdien ved å tegne seg i kampanjen. De vil vinne nye kunder, og jeg som oftest bruker Scandic tar denne for å få en gratis natt (bonusnisse) og for å utforske NC.

Men hvis antallet gull blir så stort at det forringer verdien av gull så driter jo NC på draget. Kortsiktig gevinst blir fort et problem i et mer langsiktig perspektiv. Time will show...

Hena liker dette
  19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til å være feil med nettsidene eller evt BankID. Får bare feilmelding ved signering.

20. qwertypai

qwertypai Nytt Medlem

Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    28
    Søkte på onsdag, enda ikke hørt noe.
    Høres da veldig lenge ut? Hvor fort fikk dere andre svar?

Del denne siden