Hadde booket meg på SAS PLUS OSL AES i dag. Fikk ikke noe sete når jeg sjekket inn og i loungen sa de jeg får sete ved gate. Kom til gate og da ble jeg satt i SAS GO. Synes dette var litt merkelig når jeg har EBD og SAS PLUS. Flyet er fullt så jeg ble sittende bak.
Høres jo flott ut. Her vil du vel få refundert store deler av billettprisen. Grei verdi for å stå over en polarrull og en Ramlösa. Edit: Etter en rask titt på 261 tolker jeg det slik at du får 30% av billettprisen refundert fordi flighten er under 1500 km.
Drømmescenario! Får refundert 75% av billettprisen og opptjening iht. opprinnelig klasse. Setet er det samme - faktisk økt sannsynlighet for nødutgang. Jeg hadde takket gate agent. Skulle ønske det skjedde meg hver gang jeg fløy shorthaul. Litt kjipere på longhaul pga komfort.
Perfekt!! Prøvde SAS telefonen men landet etter 18:00 så det var stengt, selv med EBD nummer tastet inn (?) @snik hvordan er prosessen, ringe inn og gi bank nr?
Flybilletten ble booket 2 timer før avgang og det var ikke mulig å velge sete. Spurte SAS service ved ankomst flyplass og de sa jeg får tildelt sete ved gate og at flyet var overbooket. Jeg hadde en fullpris sas plus billett til 2649kr og ble satt på 8A (sas pluss var rad 1-4).
Jeg viste billetten og sa i fra når jeg var ombord. De sa bare "du må ta dette med SAS service når du lander..." fikk et glass vann da, er EBD men glass vann er vel gratis?
Sendte inn klage nå og fikk svar etter 15 min: "Thank you for getting in touch with us. I am sorry that your trip did not go according to plan. I do understand your disappointment and frustration. You are entitled to 150.00 EUR for downgrading. Please send me: · Bank details – name of the bank, IBAN number and BIC/SWIFT code* The easiest way to send me this information is to reply to this email without changing the subject field. "
Beklager hvis noe uklar tekst(jeg altså som er nybegynneren). Flott at du fikk noe kompensasjon for degradering
Er alltid lurt å reservere sete med engang ja om man skal være sikker, så lenge det går å reservere da