Neste års kredittkort- og bonusreisestrategi

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av XIII, 24. nov 2019.

  1. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Er det noen som vet om/har erfaringer fra spennende flyturer i Business til en av disse destinasjonene?
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    Fløy akkurat OSL-FRA-ZRH-DAR og tilbake med Swiss i Biz. Vi hadde et ekstra stopp i FRA for å "plukke opp" noen. DAR er da Dar es Salaam, hovedstad i Tanzania. Kommer en reisebrev etterhvert :)
    Stikkord: Zanzibar, Safari, propellfly
     
    Skarven liker dette
  3. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    nesten off-topic, men.. hvordan gjør man for å bestille en billett til noen som ikke er født ennå? ;D
    jeg har ingen navn, ingen dato. er det bare å skrive noe og så går det fint å endre detaljene?
    sånn er det når det skal bestilles nesten 1 år i forkant..
     
    snartur and jonss like this.
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Noen flyselskaper tillatter dette, andre ikke. Så her må du nok bare prøve deg frem.
     
  5. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    jeg gjorde dette i sommer, husker ikke 100% sikkert men mener jeg ringte inn etter hun ble født og la til barnet.
     
  6. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ja, jeg spurte på chat og de sa at det er bare å ringe for å legge til etter fødsel. og det eneste man må betale er skatter for infant. kjempeflott!
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Hvilke(t) flyselskap var dette?
     
  8. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    SAS. og det er snakket om en FP reise Biz for Go
     
    Travellingalf liker dette
  9. jer

    jer Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Hos SAS er det uproblematisk å legge til barn(evt endre navn dersom billetten ble bestilt med infant uten navn), men for all del ikke finn på dette med andre flyselskap involvert. Da er det full stopp og bare problemer. Gjorde det i våres når jeg bestilte tur, hvor et leg på retur er med *A selskap. Eneste de kunne gjøre var å slette det leget fra bestillingen, endre navn og booke på nytt. De ville ha godt betalt for det...
     
    Xflipper liker dette
  10. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    748
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Men hvordan gjør man med CT bestilling med *A?
    Eller hvis man bestiller hos SAS, men det er f eks SAS SAS LH fly f eks?
     
  11. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Vi hadde sas, sq og nz, prøvde først tallinn, de kunne legge til på sas og nz, men ikke sq. Ringte så sq, de kunne ikke hjelpe. Til slutt ringte jeg sas kundeservice som fikset det. Om jeg heldig med agent osv aner jeg ikke. Men traff hos sas på første forsøk.
     
    trygveat liker dette
  12. Sybbe

    Sybbe Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,
    Beklager å ta over tråden, men har stort sett lest igjennom alt av tråder om SAGA, Curve, Revolut, SAS Amex, SAS MC Premium osv, og prøver å komme til en konklusjon i kaoset, da en del kort nå har endret priser/betingelser osv.
    Tenkte det var greit å ta det i denne tråden da mange sannsynligvis lurer på det samme.
    Målet er å sanke mest mulig EB, med forhåpninger om å kunne oppå Fly Premium/Biz i verden og evt en CT.
    Lurer derfor på hvilke kort som er et must, og etter å ha lest en del tråder har jeg nå ordnet det slik:

    - Har bestilt SAS Amex Premium (planen er vel å bruke dette de aller fleste stedene som støtter det)
    - Har SAS Mastercard Premium (for årlig bonus og mulighet for fly premium. Bør kun passe på å bruke dette én gang pr mnd for å opprettholde bonus?)
    - Har bestilt Curve Black (for bruk og kontantuttak i utlandet. Lønner dette seg fortsatt selv etter at Curve begynte med månedsavgift?)
    - Forsøker å anskaffe DNB SAGA MC. Er Akademikerne-kunde i Danske Bank, og har alt av lån etc der, og etter å ha snakket med DNB virker det som lønnskonto må være i deres bank for å få kortet. Noen som har fått dette likevel?

    Ser dette greit ut? Noe å tilføye?
    Fornuftig med Revolut/N26 e.l. i tillegg til Curve?
    Fornuftig å i tillegg skaffe Shell MC?

    Hilsen nybegynner
     
  13. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Lønnskonto må være i DNB for å få Saga ja, og du må dokumentere en viss inntekt eller plassere en viss mengde penger enten i fond eller på sparekonto. Husker ikke kravene, men google fikser dette.

    Såvidt jeg vet støtter stort sett alle Meny og Kiwi Amex, så legger du hverdagshandlingen dit er du godt på vei. Rema er i bakvendtland.

    Jeg synes ikke Curve Black er verdt det, men nå er jeg bare i utlandet en 6-10 ganger i året. Bruker Bank Norwegian sitt kort, som tross alt er gratis.

    I tillegg bør du skaffe deg Kiwi pluss og viatrumf, om du ikke allerede har gjort det.
     
  14. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Man må ikke ha lønnskonto i DNB for å bli SAGA.
     
    kristiaan liker dette
  15. tobbens

    tobbens Medlem

    Innlegg:
    104
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer. Jeg har 3000 kr på brukskonto og 200k i pensjonssparing (via arbeidsgiver). Men, jeg måtte dokumentere at jeg hadde over 2 mill i investeringskapital for å få SAGA MC.
     
  16. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ganske sikker på at de har strammet inn på dette for nye kunder.
     
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig, da får jeg rette til: jeg har ikke lønnskonto i DNB.
     
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Vel det skader ikke å prøve :) Verste som kan skje er at de sier nei.
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Og jeg er Saga, så jeg sitter stille i båten og later som ingenting.
     
  20. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,315
    Likes mottatt:
    12,263
    Bonuspoeng:
    183
    Er nok først og fremst nye kunder. Vet at DNB tidligere kastet SAGA etter folk for å få de til å bli kunder, basert på en forventet fremtidig inntekt. Om de ikke har oppnådd den forventede inntekten er det DNB sitt problem og ikke kunden.
     

Del denne siden