Neste års kredittkort- og bonusreisestrategi

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av XIII, 24. nov 2019.

  1. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,671
    Likes mottatt:
    6,658
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes heller ikke Curve black er verdt det, men standardcurve er også gratis og er billigere i bruk enn Bank Norwegian de første £500 i valutaveksling per 30 dager. Har fortsatt Bank Norwegian selv, men vurderer å slette det på grunn av gjeldsregisteret.
     
    Last edited: 15. jan 2020
    Maggie liker dette
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg synes heller ikke Curve black er verdt det, men standardcurve er også gratis og er billigere i bruk enn Bank Norwegian de første £500 i valutaveksling per 30 dager. Har fortsatt Bank Norwegian selv, men vurderer å slette det på grunn av gjeldsregisteret.[/QUOTE]
    Har Curve Black, men selv i tanke boksen om har noe poeng, har Norwegian, men reduserte kreditten til 20.000 nettopp pga gjeldsregisteret, egentlig behold for litt cashpoints, men fokuset er nok *A inntil videre.
     
    Maggie liker dette
  3. Sybbe

    Sybbe Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Takker for svar!
    (Har ordnet med ViaTrumf og Kiwi Pluss ja :) )
    Er innafor på inntektskravene til SAGA, men er nok litt usikker på om fordelene med SAGA er store nok til å flytte alt av lån og diverse fra Akademikerne dersom DNB krever at jeg gjør det.
    Gjennom Akademikerne har jeg også Mastercard Corporate Gold som gir greie tilleggsbonuser som helårs reiseforsikring uavhengig om reisen er betalt med kortet, gratis Priority Pass for kortholder, samt noen fordeler hos Hertz.

    Men da får jeg altså vurdere å si opp Curve Black igjen, og heller bruke Norwegian i utlandet.

    Så da blir konklusjonen:
    - Bruke SAS Amex så mye som mulig alle steder som støtter det (i Norge)
    - Bruke DNB SAGA alle steder i Norge som ikke støtter Amex.
    - Bruke SAS MC Premium alle steder i Norge som ikke støtter Amex dersom jeg ikke får ordnet DNB SAGA. (Samt uansett passe på å bruke dette 1 gang pr måned)
    - Bruke Bank Norwegian i utlandet (både til uttak og direktebetalinger?)

    Innvendinger på dette?
     

Del denne siden