New york, hoteller verdt prisen?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Robamu, 16. sept 2015.

  1. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    skal til New york fra 11-15 okt og har ennå ikke bestilt hotell.
    Jeg er CCG og vurderer selvsagt da Radisson martinique on Broadway, men er det virkelig verdt prisen på 12.500,- som jeg får ved å bestille fra CC? Skjønner at det er dyrt i NY, men det gir jo en snittpris på 4100 per natt?!
    Bør jeg heller velge andre hoteller til lavere eller tilsvarende priser?
    Erfaringer med hotellet? Mulighetene for oppgradering?

    Skal på ferie med samboeren og hun ønsker ikke at hotellet skal være for "enkelt" når vi først tar turen :)
     
  2. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kjenner ikke til det hotellet der, men sist vi var i New York så fikk vi en bra deal på Trump Soho. Ja, han Trump :) Fremdeles ett dyrt hotell altså, men selv uten medlemskap eller tidligere å ha bodd der så ble vi oppgradert til ett fantastisk hjørnerom med utsikt over "hele" New York. Ett hotell som passer veldig bra for ett par på tur og ett hyggelig nabolag! Mener vi betalte drøye 3000,- per natt den gangen.
     
    Robamu liker dette
  4. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Kjerringa bodde der nå i sommer. Var veldig fornøyd med beliggenhet og komfort.
    Betalte 220 USD pr natt i slutten av juli, så synes prisen du har fått var drøy..
     
  5. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Ja 2300 de første nettene, mens over 3000 de neste + diverse avgifter
     
  6. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,230
    Likes mottatt:
    1,358
    Bonuspoeng:
    113
    Synes det er utrolig dyrt med hotell på Manhattan uansett.. Eneste som funker er å være tidlig ute.
     
  7. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Anbefaler deg å opprette et prisvarsel på for eks. Hotels.com , da prisene svinger veldig i New York.
    Har du forresten søkt på AA rate ? kan være noen kr billigere
     
  8. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    AA rate? Er nesten daglig inne å sjekker priser. Ønsker i utgangspunktet å bestille via CC for å få poengene.
     
  9. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,905
    Likes mottatt:
    12,878
    Bonuspoeng:
    183
    Bodde der i mai, det har topp beliggenhet og vi var meget fornøyd. Ikke minst med en ordentlig frokost, noe som vi liker. Sjekket Hyatt Place på dine datoer, det er i nærheten og ok, dog ikke helt samme standard, kostet ca. USD 1660. Av disse to hadde jeg valgt Radisson.
     
  10. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Ok , sjekket AAA raten (NAF medlem) men det var samme pris så ingenting å hente der , dessverre.
    Edit: visst du absolutt ikke må ha poengene så er det verdt å sjekke ut hotwire.com du vet ikke hva du får men det pleiere noen veldig gode dealer der
     
    Last edited: 16. sept 2015
  11. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig når det gjelder Radisson Martinique ville jeg kun sett på det ifht. pris og ikke noe annet, det er jo drøssevis av bedre hoteller i byen. Jeg var ikke imponert over dette hotellet når jeg bodde der. Kjekt med oppgradert rom, men supertreige heiser og frokost på høyde med et middels motell. Ikke imponert.
     
  12. Robamu

    Robamu EBG, CCC, GHA Platinum, Choice PLA

    Innlegg:
    972
    Likes mottatt:
    923
    Bonuspoeng:
    93
    Forslag?
     
  13. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Det ene forslaget er litt seint å gjøre noe med - book alltid hoteller i NYC så tidlig som mulig, da med flex-rate og sjekk prisene etter hvert. Skal over i desember, og har avbestilt og booket på nytt da prisene falt med 50USD/natt etter en stund.

    Andaz Wall street er min favoritt, men ser ut som du har funnet deg et par skikkelig dyre dager i byn (tirsdag-torsdag). Har bodd på så mye forskjellig at jeg husker knapt hvor, men det meste av kjedehoteller har vært bra. En gang det var krise så fant jeg hoteller til halve prisen i Jersey City og brukte PATHen under Hudson til/fra Manhattan. Litt mer pludrete, men sparte 1500kr/natt.

    Det er nok ikke noe annet å gjøre enn å lete rundt etter bedre pris hos andre enn Carlson.
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen hotell i NYC er verdt prisen.
     
    braathens safe and Berlioz like this.
  15. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    783
    Likes mottatt:
    525
    Bonuspoeng:
    93
    Vi bodde i 29etg på Courtyard by marriot manhattan og det ligger rett ved David Letterman teateret og Times Square.
    Lå på litt i underkant av 2000 pr natt og hotellet er under to år gammelt.
    Ikke frokost, men det er jo litt av sjarmen med storbyferie:)

    God tur!
     
  16. Larata

    Larata Senior Medlem

    Innlegg:
    517
    Likes mottatt:
    1,506
    Bonuspoeng:
    93
    Martinique er tragisk....hvis du ikke er single;-) Les crew hotel for KLM/AF ;-) Sentralt men slitte rom, kjedelig frokost men gratis brus, energibar og polkagriser i Loungen!
     
    chrisbu and AndersB like this.
  17. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Er man medlem av et eller annet program så kan det var lurt å hente bonus netter i NYC. Jeg bruker alltid opp IHG poeng i NY, da jeg får mest for poengene.

    Booking av rom tidlig kan jeg ikke huske at jeg har vært særlig heldig med, hvis det ikke er et helt spesielt hotell jeg ønsker å bo på da, og ikke vil risikere at det blir fult. Store hoteller med masse rom setter ofte ned prisene uka før før, det er mitt inntrykk.

    Se også på hoteller som ikke ligger i gryta rundt Times Square og Theatre District.
     
    AndersB liker dette
  18. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget er book flex-rate som kan avbookes inntil 24 timer før ankomst, så er man hvertfall sikret mot prisoppgang. Går prisen ned så booker man bare på nytt, og avbestiller den gamle. Jeg var usikker, men booket Marriot Recidence Inn ved WTC tidlig til USD 170/natt. Når det var noen uker igjen så lå prisene på 545USD/natt. Skal over i desember, booket tidlig, men så har prisene gått ned så rebooket en gang og spart noen 100-dollarlapper på en weekend.
     
  19. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville iallefall ikke reist til NYC uten reservasjon.
    Da jeg fylte 40 år (ja tro det eller ei), dro vi avsted i april, dette var langfredag i Norge, og da var det fullt overalt i NYC.
    Endte på Hotel 17 på 17.street, helt grusomt, cash ved innsjekk og dusj og bad på gangen.
     
  20. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Airbnb ! :)
     

Del denne siden