Hei, Har vært EBD de siste fem årene, men ser jeg sliter litt med å nå statusnivået i denne runden. Egentlig så jeg ikke helt lenger verdien av EBD, men ser jeg har begynt å benytte meg mye av "gratis endring på avreisedagen". Funker som fjell når flex-billettene til SAS ikke er så fleksible allievel. Utfordringen er at jeg kun har oppnådd 43.000 poeng så langt, og så går opptjeningsperioden ut 31. januar. Kommer riktignok inn litt poeng på amex, og så har jeg noen forretningsreiser i skandinavia igjen. Poengsaldoen blir da slik: 43.086 / Saldo pt. +20.000 / Amex statuspoeng = 63.086 Har også DNB Saga med Eurobonus hvor jeg fikk 10.000 statuspoeng i januar og august. Det vil si at jeg potensielt klarer å opparbeide meg 10.000 statuspoeng i løpet av januar med et forbruk på 100.000. Er det noen som vet hvorvidt de poengene blir utbetalt i det man har passert forbruket, eller om man må nedbetale fakturaen før man får poengene registrert? Så er spørsmålet om det finnes noen fornuftige "points-run" jeg kan gjennomføre for å få de siste poengene, eller bør jeg bare glemme EBD i denne omgang?
Ikke at det alene er nok, men om du ikke har gjort Conscious traveler kan du vel gjøre det både i Desember og Januar for totalt 10.000 nivåpoeng.
DNB Saga statuspoeng blir utbetalt sammen med bonuspoeng for foregående mnd, så om du har vanlig fakturering på månedsbasis kommer nok de i februar om du oppnår spend i januar. Jeg fikk 2.mai og 3.okt i år. Tror kanskje du mangler litt mye da, om du ikke vil ta flere MR i europa eller minst 1 langtur i plus/biz for å tjene det inn. Om du i stedet satser på tidlig opptjening i neste periode er det verdt å melde seg på dagens luke i SAS julekalender som gir 2x opptjening på reiser til Asia og Amerika i mars-mai.
Det går an å flytte fakturadato hos DNB så du er sikker på å få nivåpoeng i januar, fakturaen må bare være produsert og sendt innen mnd er over. Tror jeg satte fakturadato til den 10. hver mnd, og får den da 15 dager før, altså rundt den 25./26. hver mnd - og bonus+nivåpoeng da like før ny mnd
Du har jo opptjent nok til gullkort (selv om du ville fått det uansettt etter EBD) - så da har du opptjent til lifetime et år til. Jeg ville latt det gå med det og heller se om du får kommet deg opp igjen neste år hvis det er praktisk mulig. Ekstraverdien fra G til D er ganske minimal. Det er stort sett "fri endring" som du sier som har kommet som et friskt pust i år. Før var det ingenting.