Noen med dine penger+ som kan dele artikkel? eyvind-tjener-fett-paa-kredittkortbonuser-slik-gjør-han

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Neonex, 27. mars 2022.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Maggie liker dette
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Ingenting fornuftig i den artikkelen. Står bare om at man kan tjene poeng på bruk av kredittkort, og en forbrukerøkonom som sier at der betinger på god kontroll over økonomien.

    Men snakket om en AMEX-reise til Thailand og at turen gikk med Qatar Airways :confused:
     
    Shyneno and Wiolenze like this.
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, total bambus og click-bait med andre ord ;)
     
    OttoL liker dette
  4. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,366
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Han fremhever TrumfVisa som en av grunnene til at han har tjent ca 60K Trumf.
    Jeg tviler på at han har brukt kortet for flere millioner, når han i tillegg har fått sign-up bonuser som krever stor omsetning på Amex.
    Jeg regner med at ViaTrumf egentlig er den største bidragsyteren, selv om den ikke er nevnt med et ord.

    Avisen har kanskje unnlatt å nevne det for at det ikke skal bli så komplisert :D

    Alt i alt en underholdende artikkel som overhode ikke egner seg som veiledning for dem som har tenkt å prøve det selv :)
     
    tobeornot999 liker dette
  5. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,782
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, clickbaite fra VG sin side og Tenker at journalisten ikke har fått med seg noe særs i det hele tatt.
    Nå skulle gutta fly Turkish på den turen det refereres til, ikke Qatar, men det ble drama rett før avreise når Turkish kansellerte flighten uten å booke dem om.
    Så jeg mener de endte opp med TG.
     
    OttoL and tobeornot999 like this.
  6. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    "Bare" brukt 6 millioner på TrumfVisa da, siden de jevnt over bare gir 1 prosent?

    Høres ut som totalt tull. Og typisk VG-overskrift.

    Det går an å samle endel EBP feks, men da må man være litt lurere enn å gå for TrumfVisa :D
     
    Shyneno and freddyen like this.
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,308
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk den av en kompis, men ang trumf-visa tror jeg faktisk at journalisten har feilstiert siden de skriver "tjent poeng via trumf", der sikkert bonusjegeren har ment tjent poeng fra viatrumf :p Så også dette med Qatar Airways og stusset på det :p
     
  8. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Forsåvidt helt mulig det med Amex Platinum og overføring til BA. Spesielt på 500k signup-bonusen som var i fjor kombinert med "litt" spend ;)
     
  9. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Heh sant, jeg glemte bare å nevne at han sier at han betaler 85kr i mnd for sitt Amex-kort. Det utelukker Platinum :D
     
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Ja da er det noe som skurrer :D
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Leste artikkelen, og der var det mye informasjon som enten ikke kom frem, eller som ikke ble formidlet til journalisten. Lite tips å hente for noen som har lyst til å gjøre det samme som ham. Hvis artikkelen fører til noe som helst, så er det flere kunder til kredittkortselskapene som kommer til å betale renter og gebyrer. (Og dermed gjør at vi kan fortsette som før)
     
    themichael and indahla like this.
  12. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Kanskje både Øyvind og journalisten gjør dette med vilje for å sikre at vi kan fortsette som før?
     
    indahla, Travellingalf and holmen like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje dette egentlig er betalt innhold fra SEB eller Amex. :D
     
    The_Dude, RoadKing and Travellingalf like this.
  14. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    797
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du leser nøye, helt nederst med liten skrift, står det at artikkelen inneholder produktplassering :cool:
     
    themichael liker dette
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,901
    Likes mottatt:
    57,541
    Bonuspoeng:
    293
    Se der ja!

    Leser aldri det med liten skrift. :rolleyes:
     
  16. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble intervjuet av Dine Penger etter sommeren i fjor, der fortalte jeg om diverse, uten å anbefale et eneste kredittkort. Artikkelen ble aldri publisert tror jeg

    Er vel bedre å pushe kort på leserne enn å fortelle hva som faktisk funker.. Og dette skal liksom være en nettavis som skal hjelpe folk å bedre økonomien sin..
     

Del denne siden