Jeg finner billetter i økonomi med EgyptAir. Siden vi er maaaange, virker det som om dette er eneste løsning. Noen som har erfaringer med de?
Har tittet på dem siden de har dukket opp som en mulighet for oss i C. Mye rart å finne. Ikke alkohol, men man kan ta med og få den servert. I hvert fall i C. Service er litt så som så, om man skal tro de som har reist med dem.
takker. Siden det er i økonomi, har jeg uansett ikke store forventninger. Det store spørsmålet er mer: hvordan er setene i økonomi? Er det trygt å fly med de? Hva med lounge i Kairo?
Har ikke hørt om Egypt air siden den episoden med bombetrussel ombord på Paris - Cairo eller hva det nå enn var. Sikkert greit selskap om det er eneste alternativ.
Vi fløy Egypt air innenriks i Egypt (sharm t/r cairo) og økonomi-setene den gang var helt ok. Mye bedre enn Air Cairo (charter-selskapet til Egypt air) som vi fløy ned til Egypt - der var seat pitch på 28 og 29 tommer. Hvor og når skal dere dra?
Nesten uansett selskap vil jeg tro at ulykkesrisikoen på vei til flyplassen er større en ulykkesrisikoen på flyet. Men som dem sier i Kairo: "Our safety standards are so high that even terrorists are afraid to fly with us".
Jeg fløy dem til Kairo for en 5 års tid siden. Business ned og Øko hjem. Helt OK er vel inntrykket mitt. Litt irriterende å ikke ha noe alkohol, og det mest religiøse opplegget jeg har opplevd på fly. Husker ikke lounge i Kairo i det hele tatt, kanskje jeg ikke var innom den (flyet hjem gikk tidlig om morgenen).
Fløy EgyptAir i C på NRT-CAI-IST for 3 år siden og det var en overraskende fin tur (kanskje fordi forventningene var skrudd så langt ned). Connection på CAI gikk veldig fint, men flyplassen ellers er litt meh. https://insideflyer.no/forums/threads/reisen-til-julestjernen.14619/page-4#post-336159
Lurer på om noen har erfaring med international transfer via Cairo? Skal etter planen ha et par timer mellom flyvningene og planlegger å fly business med EgyptAir.
Ikke vært ombord, og har ikke planer om det heller. De har en heller tvilsom statistikk for ulykker. Kilde: planecrashinfo.com
2 ulykker på 1 million flyvninger. Siste i 2002. Det kan ikke sies å være direkte livsfarlig og fly med dem da. Statistisk sett ikke farlig, men jeg leste på Wikipedia nå og de har hatt 3 ulykker siden 2002. Siste i 2016 da en 320 gikk ned i Middelhavet. Årsak: brann i cockpit forårsaket av kapteinen som synes det var lurt å seg en røyk... I tillegg var ikke maskinen kontrollert iht. prosesser.. Det lukter dårlig sikkerhetskultur Det sier vel sitt. Lenke: https://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_804#French_manslaughter_investigation
Ja, det lukter ikke bra av sigarett i cockpit, det er helt klart Og jeg brukte ikke ordet "livsfarlig", men de har verre statistikk enn de vestlige selskapene jeg foretrekker. Smak og behag varierer!
Jeg tror vi er helt enige egentlig Jeg har fløyet dem en gang for sikkert 15 år siden. Jeg tror det blir med det...
Flere erfaringer med Egyptair siden 2022? Vurderer å endre hjemreise fra Japan i april. Ikke mye annet ledig i Biz..