Nordmenn kler seg best på fly

Tråd i 'Nyheter' startet av Henning, 16. april 2015.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Da vet vi det: Nordmenn kler seg bedre enn dansker og svensker når de er ute og flyr.
    Ihvertfall i følge denne undersøkelsen.

    Hva pleier du å ha på deg når du flyr?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Som oftest slik jeg går til daglig, jeans/chinos og genser/t-skjorte. Unntaksvis noe penere dersom jeg skal noe som krever det rett etter landing (shorthaul).
     
  3. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Litt finere bukse, eventuelt jeans. Skjorte, skjorte og blazer eller en fin genser. Varierer litt basert på vær / temperatur og hvor / hva jeg skal.

    Men liker å kle meg litt pent når jeg er ute blant folk.

    Sist jeg reiste var det jeans, skjorte og blazer.
     
  4. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Sikkert vel og bra, men man blir ikke "pent kledd" av bare å ta på en blazer. Men man viser vel at man prøver. Reisebunaden for nordmenn, er som oftest jeans, billigste dressmann-blazer og en skjorte som sannsynligvis var øverst i hylla/lettest tilgjengelig i skapet, norddamene er ofte i chinos eller annet buksevannkort - men stadig har de mer "moteriktige" posebuksene, men valget av skjorte/bluse er hakket mer gjennomtenkt enn herrenes.
     
    Kjakan liker dette
  5. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Frank Sinatra viser her korrekt antrekk og håndbagasje. Take notice.

    [​IMG]
     
    Last edited: 03. sept 2017
  6. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Kommer an på situasjonen. ID + biz så blir det et forsøk på pent i alle fall, men ellers er det fort det som ligger øverst i hylla, mye samme som brukes til vanlig
     
  7. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er langt ifra noe mote-ekspert, men det spørs jo hvor langt man reiser å i hvilken klasse, etter min mening.. Men må personlig si at sitter man på biz / first, vær så snill, ikke kom i en slitt/gammel joggebukse og en grå t-skjorte... Hat lagt merke til det en gang.. Men å ta på seg en dongrubukse å en fin genser eller ei skjorte, det skader ikke, og man trenger ikke å se ut som man skal i bryllup heller.. Men, detter er min mening.. :)
     
  8. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Fjellreven KEB, Bergans fleecejakke, Bergans vindjakke, Alfa fjellstøvler. Alltid! Ihvertfall nesten. Skal jeg være ekstra fin, f.eks. på Biz, kan jeg dog ta på meg en olabukse, skjorte og genser, eventuel en velbrukt cordfløyelsjakke og tversoversløyfe for å understreke at jeg tross alt er akademiker. Jeg har lov til det, ettersom jeg er over 50. Dress er til begravelser. Kontrasterer med Mulberry reisevesker, bare for å forvirre hotellpersonalet.
     
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    [​IMG]

    Slenger på meg denne og spør pent til gate-besetningen om det er noe ledig upgrade til SAS First Class i dag.
     
    kepiblanc, mhsalv, Henrik and 11 others like this.
  10. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Haha! :D SAS First på BOO-OSL, går jeg ut fra?
     
  11. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113

    Steeeemmåååår :cool:
     
    Insomnia4u and LN-MOW like this.
  12. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Reiser i det jeg kler meg i til vanlig. Har vel hatt på meg skjorte en gang og det var i LH F hjem fra Brasil, men da med shorts som benklær. Purser synes jeg var rålekker i lys skjorte og solbrune, hårete legger :).
    Komfort er stikkord
     
    peterfox liker dette
  13. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Har samme inntrykk: Dressmanblazer og høyvannsbukser. Og seriøst: er det så vanskelig å pusse skoene innimellom? :rolleyes:
    Jeg går i dress hver dag på jobben og har vel en 10-12 forskjellige skreddersydde dresser og en 30-talls skjorter. Og ditto slips.
    Så jeg reiser i dress på jobbtur, mens jeg er litt mer ledig i tøyet på fritidsreiser. Cluet er rent, pent, helt og komfortabelt.
     
  14. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Og gule joggesko til dress i Sverige :):):):p
     
  15. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Spørs helt hvordan og hvor. Men normalt er det skjorte og dressjakke og jeans.. :)
     
  16. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Pen bukse (dressbukse eller pen jeans), skjorte og blazer. Komfortabelt og fint om man kjøper noe i riktig størrelse og av god kvalitet. Blazer er i tillegg nydelig til å ha billetter etc i innerlomma på :) I tillegg kan du ha mobil etc liggende der, så i sikkerhetskontrollen tar du bare jakka av og legger pent i "plastkassa", også vips tar du den på igjen ;)
     
    Last edited: 18. april 2015
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg er ofte i Zürich og synes gutta der har meget bra kontroll på antrekk og stil. Observer hvordan Business/Smart Casual kan gjøres, neste gang du er i byen. Det er mulig å ha både kvalitet og eleganse mens du er comfy. Hopp Schwiiz.
     
    Last edited: 03. sept 2017
    alexfins and benair like this.
  18. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    .....Neida, jeg varierer faktisk litt, kommer jo an på hvor/hva jeg skal fly.

    Men! MEN! Blodproppsokkene mine er alltid på når jeg flyr over lengre tid. Personlig går grensen på rundt +/- 4-5 timer.
    Komfort er viktigst også på disse lengre turene, og da er det greit med sko som er lette å ta av og på underveis i flyreisen. Pene bukser eller jeans som ikke er like tighte som en skøytetrikot, samt lagvis bekledning oventil. En skjorte og genser er jo en sikker vinner. Særlig om bord hos de flyselskapene som skifter mellom The Badstu Experience (TM) og The Iglo Experience (TM) i løpet av en flight.

    Det spiller liten rolle hvor pent man er kledd, hvis man oppfører seg som en downright idiot.
    Hvis man kan velge mellom følgende setenaboer:
    - Kjekk fyr som er pent kledd, men har en ufyselig oppførsel om bord
    - En noe småpjusk fyr som ikke akkurat har tidsriktig hårsveis, men som oppfører seg hyggelig og har sosiale antenner.

    ....så foretrekker jeg sistnevnte. Thank you verri møtsj.

    Tilfredsstillende personlig hygiene setter jeg som et absolutt minstekrav. Men det gjelder jo i alle sammenhenger hvor man får intimsonen sin utfordret av fremmede.
     
    Insomnia4u and Chrisbgg like this.
  19. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har laget meg en intern regel;
    - Boarding area - Pent antrekk
    - Boarding - Pent antrekk
    - In-flight - behagelig
    - Descent - Pent antrekk

    Dette går best på long-haul
     
    PCR liker dette
  20. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg følger også dette, men gjerne på korte flyvninger også, slik som Brønnøysund-Sandnessjøen. Jeg får litt rare blikk når jeg renner inn og ut av det lille skapet med mulighet for å gå på do. Men det takler jeg.
     
    mhsalv, Edvard, Henrik and 1 other person like this.

Del denne siden